Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Nutline – un spot care ma face sa spun WTF?

Scris de Adrian Monoranu pe 6 iulie, 2009 17 comentarii

De ceva vreme tot vad acest spot care ma face sa spun WTF? Ce e cu tampenia asta? OMG!!!!! Ma gandeam ca desi nu e un produs tocmai „serios” Nutline e unul din cele mai cunoscute branduri de pe la noi si credeam ca se respecta. Desi in trecut au avut spoturi care mai decare mai ciudate si mai slabe, acum cred ca au intrecut masura.

N-am nicio idee cine a facut spotul, nu vreau sa jignesc pe nimeni dar e absolut missleading dar mai presus de toate stupid. Nici nu pot sa ma gandesc la un cuvant care sa caracterizeze spotul. E fake in tot ce inseamna mesaj si consumator. Ce cauta copilul ala singuratic acolo? Sa intelegem ca atunci cand esti singur si trist tre sa mananci niste seminte? Sau poate sa te indragostesti de o rasarita?

Apoi, cum sa ma identific eu cu personajul din spot, un copil. Si cati copii de varsta lui mananca seminte? Hmmm. Sa trecem cu vederea asta si sa sapam mai adanc. Pe langa faptul ca melodia e total nepotrivita la un moment dat vedem cum copilul pune o punga de seminte la tulpina florii respective. Si asta ce inseamna ca eu nu m-am prins? Si cum naiba dintr-o punga de seminte prajite apare un camp de rasarita? Chiar si metaforic e aiurea. Si din nou zic WTF?

Poate gaseste cineva o explicatie pentru spotul asta pentru ca eu nu il inteleg deloc. M-am gandit ca e un spot construit in jurul sloganului dar totusi e prea de tot. In fine, astept pareri.

More from my site

  • Manchester United + Chevrolet = Love!Manchester United + Chevrolet = Love!
  • Ce teme au de facut unii studenti!Ce teme au de facut unii studenti!
  • Go Ninja, Go Ninja, Go – una pentru nostalgici si parinti!Go Ninja, Go Ninja, Go – una pentru nostalgici si parinti!
  • Probabil cel mai catchy mesaj din RO.Probabil cel mai catchy mesaj din RO.
  • Au si ei impotentii lor.Au si ei impotentii lor.
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a IV-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a IV-a
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, Branding Deloc, Idei genitale, romanisme Etichete: floarea soarelui, nutline, seminte, spot, wtf

Comentarii

  1. Magazin online a zis

    6 iulie, 2009 la ora 9:14 pm

    Si ce trebuie sa inteleg ca in loc sa mananc seminte mai bine le plantez :)). Buna ideea

    Răspunde
  2. Marius Danga a zis

    6 iulie, 2009 la ora 11:44 pm

    Si se apuca acum kinderii si fura semintele parintilor si le planteaza. Si mai si asteapta si creasca.

    F. tare

    Răspunde
  3. seoforlove a zis

    7 iulie, 2009 la ora 10:11 am

    nope…nu te pot ajuta…nu m-am prins care e mesajul…

    Răspunde
  4. Broasca a zis

    8 iulie, 2009 la ora 8:01 pm

    De ce trebuie sa intelegi neaparat msajul reclamei? Daca va ganditi o secunda si numai una o sa intelegeti ca telul in sine al reclamei a fost deja atins.Faptul ca voi ati ajuns sa analizati reclama denota faptul ca ati vazut-o indeajuns de multe ori.Scopul in sine al reclamei nu este sa te faca sa te uiti cu placere sau cu dezgust e sa te faca sa te uiti.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      9 iulie, 2009 la ora 12:14 pm

      @Broasca: Scopul unei reclame este sa-ti induca starea necesara consumului si implicit cumpararii desi relatia vizionare-cumparare nu trebuie sa fie intotdeauna definita ca obiectiv principal. Cu toate astea, degeaba vezi reclama daca nu vei cumpara niciodata brandul. Uita-te la comentariile de la postul despre Giusto si ai sa-ti dai seama cat de mult conteaza ce vezi in reclama. Consumatorul trebuie sa inteleaga ca produsul, oricare ar fi el, ii este destinat si ca a consuma inseamna o stare pozitiva, placuta pe care si-ar dori sa o experimenteze daca n-a facut-o deja. In reclama de la Nutline eu nu vad acea stare.

      Răspunde
  5. Loredana a zis

    10 iulie, 2009 la ora 12:01 pm

    Adrian, nu intelegi nimic… e vorba de suflet aici… de sensibilitate…
    Ideea spotului e de prietenie. Copilasul si-a gasit un prieten (o rpietena… nu stiu genul s nici nu imi dau seama cum as putea afla), dar, cand pleaca cu familia se gandeste la plantuta de floarea soarelui care este singurica in camp… posibil sa porneasca si o ploaie (dupa nori)… pe cand el se simte bine cu familia… De asta ii duce floricelei noastre o punguta cu seminte… sa aiba prieteni… Ce miscator… Deci semintele te duc cu gandul la prieteni… Touching…

    Muuult, muuuult prea deep… Muuuult, muuuult prea departe de sensul semintelor… sa spun asa… Mancatorii de seminte crezi ca stau asa… scobind o samanta de altfel printre dinti… (in fata blocului adunati) si se gandesc la sensul profund al spotului… Come on… Si le vine asa un chef sa mai cumpere o punga (mai mare, eventual) si sa se intalneasca cu prietenii.

    Seminte + bere + fotbal, sau gratar, sau joc de carti… cam asta e reteta de succes. Se poarta reorientarea produsului si s-au gandit ca da bine. Gresit de data asta.

    Si, @ Broasca: nu stiu daca mai tii minte spotul din ’90 de la Minolta. Toata lumea stia de „oamenii cu idei de la Minolta”, dar nimeni nu stia cine este Minolta asta, sau ce face… Sau spotul cu „V-am prins vrajitoarelor…”… era pe buzele tuturor, dar nimeni nu stia produsul. Cu atat mai putin sa iti imprime dorinta de consum. Era ca un film, la care te uitai, iti producea o senzatie vaga… Dar problema mare asta era: SPOTUL prodecea senzatia, nu PRODUSUL din spot!!!

    Răspunde
  6. John Doe a zis

    10 iulie, 2009 la ora 6:38 pm

    Chiar iti apreciez curajul ! Nu orice are tupeul sa o dea public pe blog ca e lipsit de imaginatie. E un spot emotional , se vrea si e altceva decat a sparge seminte in coltul blocului. In loc sa laudam cretia noi dam cu pietre. D-aia nu ajunge nicaieri neamul asta ! Sunt curios sa vad o creatie . Aaa si in caz ca nu te-ai prins mi eimi place foaarte mult spotul ! Mai ales melodia .

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      10 iulie, 2009 la ora 6:58 pm

      @John Doe: In aparearea opiniei mele spun ca nu am zis ca e lipsit de imaginatie. Am zis doar ca e missleading (te duce pe o pista gresita). Cat despre partea emotionala … emotia aceea pozitiva pe care o simti cand vezi un spot ar trebui sa fie in legatura cu produsul insa eu nu o simt. Cum adica se vrea altceva decat a sparge seminte in coltul blocului? Adica ar trebui sa mancam seminte intr-un cadru mai select sau cu ocazii deosebite? Eu unul raman la opinia ca semintele sunt pentru meciuri, table, iesiri in aer liber si filme in camin si cred ca un studiu cantitativ ar demonstra foarte usor asta. Te cred ca iti place spotul si sunt sigur ca nu esti singurul. E si normal sa existe si opinii contrare celei proprii. Melodia e ok, imi place si mie dar asta e tot ce imi place la spot.
      Neamul nu ajunge nicaieri pentru ca apreciem mediocritatea si ne ferim sa dam feedback negativ atunci cand e necesar. Vremurile in care lumea se ridica si aplauda in cor s-au terminat in urma cu 20 de ani. It’s a free country my friend si avem cu totii dreptul la o opinie. In plus, civilizat ar fi sa spui si cine esti si nu sa te semnezi cu acest nume destinat anonimilor. Pietrele mele sunt semnate dar ale tale?

      Răspunde
  7. Broasca a zis

    10 iulie, 2009 la ora 11:17 pm

    Adrian (daca imi este permisa adresarea):Ceea ce inteleg din comentarii este ca pe tine te nemultumeste produsul in sine.
    Pachetul de seminte este identificat in opinia ta cu mediocritatea(ceea ce in izbitor de multe cazuri este o identificare adecvata).Analizand insa ideea de reclama nu cred ca ar trebui sa blamam intr-un fel sau altul modalitatea in care s-a creat spotul.Este o schimbare de abordare vizibila de la „punguta fotnalista” sau tipii imbracati in seminte din vechile reclame de la Nuttline si noul spot.Fara indoiala, nu este o reclama geniala care sa ma faca neaparat sa cumpar mecanic si salivand produsul.Este foarte adevarat faptul ca spotul se potriveste ca nuca in perete cu produsul insa incercarea e buna si nu ma face sa schimb (injurand de neam si origini canalul)Ce ziceti de reclama de la Dorna despre care la inceput am crezut ca e un trailer pt un film…?Un produs mic, un spot disproportionat.

    Răspunde
  8. Adrian Monoranu a zis

    11 iulie, 2009 la ora 10:03 am

    @Broasca: Nu stiu ce te-a facut sa crezi ca am ceva cu produsul. Cand spus „mediocritate” in comentariul anterior m-am referit la spot in sine si mai degraba la mediocritatea strategica de care si tu spui (se potriveste ca nuca in perete). Eu sunt preocupat de strategie prin firea mea de marketer si cred ca daca strategia e proasta e foarte greu sa salvezi un spot prin creatie. In cazul de fata se vede efortul dar tot nu cred ca au reusit. E drept ca nu e un spot care te face sa schimbi canalul dar nici nu te face sa cumperi, prin urmare nefolositor. Cat despre spotul de la Dorna, acela este un spot foarte bun dpdv strategic. Se integreaza foarte bine in ideea de comunicare anterioara (cred ca tii minte si celelalte spoturi) si este intradevar un breakthrough dar produsul este foarte greu promovabil datorita simplitatii. Dorna se pozitioneaza premium si aveau nevoie de un spot mai putin conformist. Un consumator care bea apa nu era de ajuns pentru ca e clar ca e un produs pe care il foloseste mai toata lumea. Dar asta e o alta discutie. 🙂

    Răspunde
  9. Musli a zis

    13 iulie, 2009 la ora 4:44 pm

    Destul de prostesc sau fara un continut clar din care sa intelegi ceva. reclame doar de dragul de a aparea numele undeva… Mai bine arata de la inceput cum se planteaza cum cresc ele fara nici o grija si cum le mancam noi si aruncam cojiile pe jos 😉

    Răspunde
  10. anonim a zis

    18 iulie, 2009 la ora 10:25 pm

    cum se numeste melodia va rog sa imi spunetzi

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      19 iulie, 2009 la ora 8:15 am

      @anonim: Habar n-am. Intreaba-l pe John Doe ca el e fan. 🙂

      Răspunde
  11. Alex mkt a zis

    22 iulie, 2009 la ora 11:38 am

    @anonim: Din cate stiu melodia a fost compusa special pentru spot de catre un studio din Olanda. Pentru consumatori va fi terminata piesa si va fi pusa la dispozitie, cu posibilitatea de a fi descarcata, pe site-ul oficial al Nutline, soon.

    Răspunde
  12. Adina a zis

    22 iulie, 2009 la ora 4:53 pm

    Daca ajuta, ca informatie, la structurarea argumentelor pro si contra spotului Nuttline, agentia care da cu semnatura este Tempo.

    Răspunde
  13. Stefan Murgeanu a zis

    10 august, 2009 la ora 4:25 pm

    e ca-n povestea cu pacala, cand el face pe avocatul:

    daca din ouale fierte (sau erau prajite?) ies pui si din graul fiert iese spicul, atunci din semintele prajite si sarate de ce nu ar iesi un lan de floarea soarelui? 🙂

    Răspunde
  14. Alina a zis

    16 octombrie, 2011 la ora 6:29 pm

    Cele mai stupide sunt reclamele nutline !! Nu te poti asocia cu personajele stupide si nici macar comice. Nici nu mai cumpar de cand le-am vazut.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu