Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Ce se intampla cu Bergenbier?

Scris de Adrian Monoranu pe 25 martie, 2009 12 comentarii

In urma cu ceva timp aflam ca Bergenbier a pierdut lupta pentru nationala de fotbal a Romaniei si ca Ursus este noul sponsor in urma unui contract de 6 milioane de euro. Ok, so what? Sunt 2 beri diferite de pe 2 segmente de piata diferite. E drept ca Bergenbier are de pierdut dar nu e sfarsitul lumii. Nu e ca si cum atunci cand erau sponsori la nationala erau pe primul loc in vanzari. Din cate stiu eu Timisoreana e lider in segmentul lor si nici Golden Brau nu sta prea rau. Era oarecum normal ca nationala sa doreasca sa se asocieze cu un lider si asta e Ursus. E drept ca nu e lider in segmentul premium dar e cea mai premium bere din Romania, fapt reiesit dintr-o discutie avuta saptamana trecuta cu Tudor Fulea. Spunea atunci Tudor ca majoritatea strainilor care vin in Ro si sunt bautori de bere prefera sa bea Ursus si e normal pentru ca e o bere cu nume romanesc si usor de pronuntat. E cam greu sa spui Bergenbier nu? 😛

Nu asta e problema pe care vreau sa o aduc in discutie ci repackagingul in cel mai hidos ambalaj pe care l-am vazut in ultima vreme. Nu mi-am permis sa iau pozele de la Stefan dar va las sa le vedeti la el pe blog. Am inteles ca dupa orice despartire e bine sa faci o schimbare de look dar stiam ca asta e valabila doar la fete. De ce sa faci chestia asta si pentru cea mai „manly” bere din Ro? Ca pana la urma asta e statementul lor de pozitionare nu? Eu sunt un microbist dar sincer mereu am perceput Bergenbier pe ideea de „manly” beer si nu in asociere cu echipa de fotbal. Singura chestie care m-a prins pe termen lung a fost spotul acela de la ambalajul Q-Pack cu fotbal inclus. In rest … nu-mi aduc aminte mare lucru (un plus atunci pentru Leo si un minus pentru McCann). Acum insa contul e la Leo si mi se pare ca strica si ce au realizat pana acuma.

Cum spunea si Stefan, Bergenbier incepe o ofensiva non-romaneasca si nu stiu daca asta e cea mai buna strategie pe care puteau sa o aleaga. In fond, berea asta are un istoric bogat in Romania post-decembrista. La naiba, are chiar si sediul de productie la Blaj si chiar au promovat asta in trecut, ori cred ca mai toti stim ca Blajul este un oras cu inseamnatate mare pentru toti romanii. Nu inteleg de unde aceasta indepartare doar pentru ca au pierdut contractul cu nationala. Nu sunt cel mai patriot dar a-ti schimba atributul de diferentiere dupa atatia ani nu cred ca va conduce la o revitalizare a brandului. Parerea mea si a lui Trout! 🙂

PS. Si ca sa fie totul complet site-ul inca nu este functional. :)) Tipic romanesc. Vorbind despre unitatea mesajului.

More from my site

  • Ursus to wedd FRF for 6 mil. euros! SAB is taking over romanian sports?Ursus to wedd FRF for 6 mil. euros! SAB is taking over romanian sports?
  • Ursus – o bere cu spirit olimpicUrsus – o bere cu spirit olimpic
  • Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.
  • Brand mantras si vedetele autohtone.Brand mantras si vedetele autohtone.
  • What about „brending”?What about „brending”?
  • Of, Mutule unde esti tu tata?Of, Mutule unde esti tu tata?
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, Branding Deloc, Marketing, Pozitionare, strategic planning Etichete: bergenbier rebranding, nationala, Pozitionare, ursus

Comentarii

  1. L3ST a zis

    25 martie, 2009 la ora 11:52 pm

    Ambalajul la sticla e si mai fun: http://www.arhiblog.ro/2009/03/bergenbier-isi-schimba-eticheta.html ( copiat, se pare )

    Răspunde
  2. Stefan Stroe a zis

    26 martie, 2009 la ora 2:16 am

    Tare linkul lui L3ST si comentariile de la arhi de pe blog… specialistii in branding din Belgia probabil ca ar trebui sa verse banii inapoi la Inbev. 🙂

    Adi, spor la scris, ca bine scrii, man!

    Răspunde
  3. Kidu a zis

    27 martie, 2009 la ora 4:36 am

    e doar inspiratie, nu fiti rai. Ursus a dat mai mult, nu cred ca voi simti eu vreo diferenta…

    Răspunde
  4. Ioana a zis

    27 martie, 2009 la ora 10:53 am

    Nu stiu cat o sa mai recunoasca lumea berea Bergenbier…de cumparat o sa cumpere, pentru ca daca te obisnuiesti sa cumperi ceva la magazin, nu te uiti la ambalaj…ceri…si atat! Nici mie nu imi place ambalajul nou…era mai vesel primul, asta duce cu gandul la ieftin, parerea mea. Nu ca Bergenbier ar fi fost o bere foarte scumpa, dar acum pare si mai ieftina si de mai proasta calitate…

    Răspunde
  5. Grig a zis

    29 martie, 2009 la ora 6:09 pm

    Ma, voi chiar credetei ca cei de la Bergenbier nu au testat eticheta asta pe consumatori? Eu cred ca nu s-au aruncat cu capul inainte si s-au asigurat ca e ori make it or break it

    Răspunde
  6. L3ST a zis

    29 martie, 2009 la ora 9:44 pm

    Grig: exista si studii facute prost. Ce te face sa crezi ca cel pentru noua eticheta nu e unul dintre ele?

    Răspunde
  7. lea a zis

    31 martie, 2009 la ora 8:26 pm

    decat sa se bata pe cupe la fotbal aka armate de „suporteri” care-si rup nasul la sfarsit de meci, mai bine s-ar bate sa faca niste evenimente ca lumea si sa castige o tinerime proaspata 🙂 inafara de JB nici nu stiu cine se mai baga sa dea bautura moka si sa distreze populatia. abia astept prtyu de pe 4 😀

    Răspunde
  8. Question + a zis

    3 aprilie, 2009 la ora 1:46 am

    Dupa cum sugereaza numele, am si eu cateva intrebari. Daca ma poate lamuri cineva ii sunt recunoscatoare:
    – De ce se pleaca de la premiza ca cei de la Bergenbier au pierdut contractul cu nationala? E posibil sa nu-si mai fi dorit acest lucru. Dupa cum se stie, echipa nationala nu a avut si nu are (dovada ultimele doua meciuri)rezultate exceptionale.
    – Ambalaj nou hidos…oare chiar asa sa fie?! Am mai cautat pe net, si dupa cate am inteles si Golden Brau are o sticla nou (verde in loc de maro). Culoarea verde e asociata cu berea premium. Poate si cei de la Bergenbier au dorit acelasi lucru. Mie imi place mai multt sticla noua.
    – Lichid….poate era rau…dar eu am fost susprinsa de o actiune de promovare: au oferit Bergenbier la 0.33l (cica ar fi singura bere din segment care are sticla nereturnabila) gratuit, fiecarui client din pizzerie. Cica e un nou lichid…si dupa cum se pare nu le e teama sa-l dea spre degustare. Si surpriza: au fost un tip care a cumparat Heineken. Dupa ce a degustat Bergenbier a renuntat la berea pe care o comadase si platise.
    – Comunicare unitara – nu este functional site-ul…nici nu ar trebui sa fie…in partea dreapta jos, scrie”ne vedem pe 4 aprilie” http://www.prieteniistiudece.ro/index.html (am adaugat si link-ul)
    – Si pana la urma gusturile nu se discuta. Ramane de vazut care e verdictul majoritatii … eu vreau sa le dau o sansa 😉 Nu ma pripesc in concluzii si astept pana in toamna sa vad care dintre cele trei branduri din segment va fi pe primul loc la vanzari: Bergenbier, Timisoreana sau Golden Brau?! Eu zic sa ne dam intalnire pe 20 septembrie…toamna se numara bobocii

    Pana atunci, astept raspunsurile. 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      3 aprilie, 2009 la ora 8:17 am

      @Question +: Sa inteleg ca si tu crezi ca berea e un produs unisex? 🙂 Cand am scris postul site-ul lor prezenta vechiul ambalaj si din punctul meu de vedere asta e inacceptabil. Cand faci o schimbare despre care se vorbeste la greu pe internet nu-ti permiti ca site-ul sa nu fie functional. Daca tu crezi altfel … Cat despre culoarea sticlei am scris si eu intr-un comentariu de la postul cu Ursus. Daca te abonezi prin RSS la posturi si comentarii o sa fii mai la curent. 😉

      Răspunde
  9. mitre a zis

    3 decembrie, 2009 la ora 5:58 pm

    mai iiiiinteligentilor—try the beer and then talk shit about it—bergenbier is at the moment the best beer in romania
    (in segmentul ei evident),cat despre Ursus compara berea asta cu beck”s(acolo e raportul pret calitate) cat despre E.P (cine cunoaste) bergenbier a crescut E.P. la 11,5 % cel mai mare E.P. din segmentul mediu in timp ce timisoareana l-a scazut la 11%!!!parere la obiect si reflectata din piata prin vanzare si prezenta mai mare datorita cererii crecute!!! BERGENBIER nr.1 !!!

    Răspunde

Trackbacks

  1. Bergenbier, o noua imagine: nu, nu si…nu | Marius Sescu spune:
    27 martie, 2009 la 3:49 pm

    […] la Stefan, Mono, […]

    Răspunde
  2. Marketing in cuvinte si imagini spune:
    7 aprilie, 2009 la 11:53 am

    […] Probabil cel mai vizibil caz de schimbare este Bergenbier despre care am mai vorbit in alte posturi. Au renuntat la fotbal si au rebranduit berea (repackaging si schimbare de gust) intr-o bere unisex […]

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu