Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Puterea autosugestiei, vracii, mentalistii si marketerii.

Scris de Adrian Monoranu pe 16 mai, 2013 Lasă un comentariu

O sa va intrebati daca e un articol din categoria circ sau din categoria marketing. Ei bine, desi subiectul abordat pare mai degraba caracteristic unui tabloid, e despre marketing. Am zis ca ma fac circar sa fac trafic dar cred ca v-ati prins ca era doar un pamflet. N-am cum sa fiu can-can-ist, oricat de mult as incerca. Mi-am propus insa sa mai abordez si subiecte specifice zonei si sa le analizez dpdv al marketingului si mai precis din perspectiva psihologiei consumatorului. Si iata unul dintre aceste subiecte. Vracii si vrajitoarele, oameni la care romanii, si nu numai, apeleaza in situatii extreme. Cat e mit, cat e adevar, ce puteri au, ce e truc si ce e autosugestie, asta imi propun sa aduc in discutie azi. Sa vedem ce iese!

Asadar, zilele trecute discutam cu unul dintre cei mai buni prieteni ai mei despre o vizita pe care o facuse la un astfel de „vraci”. Stiu ca pare barbara denumirea dar pur si simplu nu pot sa le spun altfel pentru ca din punctul meu de vedere asta sunt. Evident, ei isi spun bioenergeticieni, videncatori etc. Eu ma opresc la vraci. Prietenul meu era fascinat in primul rand de puterea de diagnosticare a acelei persoane. Fascinat e putin spus. Super incantat cred ca e descrierea potrivita. Atat de fascinat incat n-am reusit deloc sa-l fac sa inteleaga ca totul are o logica. Un pic de masaj la talpi si gata stie toate problemele de care suferi. Fara sa-i fi spus nici macar un cuvant despre suferintele tale, fara s-o mai fi vazut vreodata pe acea persoana.

Pare foarte dubios si greu de crezut. Dar oamenii se incapataneaza sa creada ca se poate. Din pacate, dragi prieteni, oamenii cu puteri supranaturale exista numai in filme si sunt convins ca daca peste noapte cineva ar descoperi ca are chiar si puterea de a diagnostica persoane cu diferite boli, tot n-ar folosi-o in scopuri nobile. E in natura noastra umana sa folosim puterea in avantajul nostru si in cu totul alte scopuri decat cele nobile. Pacat ca nu realizam ca ii ranim pe cei din jur decat atunci cand e prea tarziu. Dar asta e o alta discutie. Revenind, cum se explica diagnosticarea persoanei fara macar sa fi dialogat inainte. Este imposibila fara un set de analize, fara un consult, doar cu un masaj la talpi. Dimpotriva!

Ati remarcat probabil multitudinea de iluzionisti si mentalisti prezenti in fazele finale ale show-urilor de talente din ultima vreme. Cum va explicati faptul ca ghicesc numerele din mintea juriului sau ca fac sa apara tot felul de cuvinte la care doar publicul din fata televizioarelor se gandea? Intocmai, nu va obositi sa va explicati, apreciati doar actul artistic insa in mintea voastra stiti ca nu e magie, ca totul are o explicatie logica. Insa cand vine vorba de sanatate, mai ales cand nu te simti bine, facem abstractie de ratiune si logica si suntem dominati de emotie si acceptam usor existenta „magiei” si a „supranaturalului”. De ce? Pentru ca vrem sa scapam de boala, pentru ca mintea noastra ne impinge sa credem ca se poate si altfel. Dar e oare vreo diferenta intre mentalisti si acesti vraci? Oare nu sunt de fapt cam la fel?

Cei mai curiosi dintre voi au citit probabil cateceva despre cum isi fac mentalistii trucurile. Se antreneaza foarte mult pe studierea fizionomiei, a mimicii, a gesticii. Invata sa citeasca cele mai mici semne de pe fetele si corpurile celor cu care interactioneaza. Se informeaza in avans cu privire la public, la sala, la locul in care isi vor face trucurile, isi pozitioneaza ajutoarele exact acolo unde trebuie, isi creeaza un mediu propice cu factori de influenta care ii conduc pe cei implicati sa dea raspunsuri dinainte stabilite, etc. Nici un truc, doar ore in sir de pregatire si studiu. Si antrenament. Nu discutam daca asta e un talent sau nu, ci doar posibilitatea ca vracii, vindecatorii sa procedeze fix la fel.

Sa analizam deci. Mergi la un astfel de vraci.

1. Elementul DRUM. Te deplasezi sute de kilometri pentru ca el nu-si paraseste mediul sau perfect aranjat si protejat.  Pe drum, catre vraci, mintea incepe sa lucreze la autosugestie si cand ajungi acolo esti deja setat pe faptul ca vrei sa primesti o solutie. Esti atat de convins ca e o alternativa viabila incat ajungi sa accepti orice solutie pe care o vei primi. Te-ai autoeducat si autoconvins incat treaba lui e foarte usoara. Daca ai fi mers 5 minute si erai in zona ta de confort cu siguranta mintea n-ar fi avut timp sa produca autosugestia necesara si ai fi pus la indoiala cele aflate.

2. Elementul MEDIU. Ajungi in camera de „consultatii”. Este un mediu perfect aranjat, cu lumina potrivita, cu sonoritatea potrivita, un ambient perfect creat pentru a te putea studia foarte rapid. Trebuie sa precizez ca tot timpul este nevoie de programare asa ca probabil vei avea de asteptat intr-o anticamera unde la fel vei fi influentat deja de niste factori perfect sincronizati. Imagini, sunete, persoane, discutii, dialog, schimb de impresii etc. Revenind la camera de consultatii. Totul e simplu, studiul incepe inca din momentul in care ai pasit pragul. Esti un subiect de analiza, de la cum mergi, la cum esti imbracat, la cum arati, la semnele de oboseala fizica pe care le transmiti, la modul cum vorbesti, gestica, mimica, tot. Inclusiv modul in care te asezi pe scaun sau pe masa de consultatii. Totul este studiat pe repede inainte.

3. Elementul RELAXARE. Fiecare vraci are propriul sau truc. Ca e masaj la talpi sau al tamplelor, o atingere a asa-zisilor centri nervosi, sau alta tehnica, totul este doar un pretext de a te controla mental. Apoi orice gest, orice vorba va fi interpretata asa cum isi doreste „vraciul”. Puteti sa-i spuneti hipnoza cu ochii deschisi sau altfel, dar functioneaza. Relaxarea te face sa accepti mai usor ceea ce ti se spune, sa faci asocieri care ti se par evidente in momentul respectiv desi in alte situatii le-ai gasi absolut absurde, sa crezi si sa nu te intrebi de ce.

4. Elementul DIAGNOSTIC. Aceasta este partea cea mai importanta si poate te intrebi cum de ghiceste „vraciul” care sunt afectiunile de care suferi. Dar de fapt nici nu e nevoie sa ghiceasca pentru ca tu ii spui. Nu verbal, ci fizic. Cand eram mai tanar am avut ocazia sa intalnesc un fizioterapeut care mi-a spus ca poate sa-mi spuna, dupa forma talpii si dupa bataturile pe care le am, ca am probleme cu spatele (vertebrele cu probleme, exact), ca ma supara anumite organe interne pentru imi las greutatea intr-o parte sau alta, si tot asa. Pungile de sub ochi sunt si ele semne pentru anumite boli, nu doar semne de oboseala, si credeti-ma sunt muuuuuulte simptome foarte usor de remarcat doar dintr-o singura privire. O simpla studiere a acestora te ajuta sa diagnostichezi afectiunile. Si chiar daca n-a ghicit 100% din prima, vei avea tu grija sa completezi cu inca 2-3 simptome pentru ca vrei sa crezi ca te poate ajuta.

5. Elementul TRATAMENT. De obicei discutam despre tratamente naturiste, alternative, regimuri alimentare, ceaiuri anti-stress etc. Acestea reprezinta esenta traiului sanatos, a tineretii vesnice sa zicem. Mananci bine, nu te stresezi, te misti, incepi sa te simti mai bine, creierul vede ca se poate si evident isi doreste mai mult. Din nou autosugestia. Si uite asa ai un tratament magic pe care de altfel ti-l puteai aplica si sigur sau il puteai citi din Formula AS sau din alte reviste de profil. Dar uneori parca e mai bine sa ai parte de indicatiile unui „specialist”.

Autosugestia, dragi prieteni, este un factor cu o putere extraordinara. Psihicul nostru are nevoie de intaritori si declansatori si acesti vraci nu sunt altceva. Nu te vindeca, nu-ti dau solutii magice, ci doar iti fac creierul sa produca aceasta autosugestie. Pot, vreau, trebuie! E o trilogie simpla care combinata cu mancare sanatoasa, absenta stresului si miscare suficienta, conduce la un trai bun. Nu stiu daca neaparat la sanatatea dar sigur la un trai mai bun. Si cine stie, poate ca autosugestia ne poate si vindeca uneori!

Acum intrebati-va, ce procent din deciziile zilnice de cumparare se bazeaza pe autosugestie? Si care sunt declansatorii autosugestiei?

More from my site

  • Inca o dovada ca statul nu e un business.Inca o dovada ca statul nu e un business.
  • Client shaming e calea usoara.Client shaming e calea usoara.
  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • Marketing nu inseamna numai conversii.Marketing nu inseamna numai conversii.
  • Cum alegi un om de marketing?Cum alegi un om de marketing?
  • Primarul Iasului face exact ceea ce trebuie.Primarul Iasului face exact ceea ce trebuie.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consumer psychology, editoriale, Marketing, permission marketing Etichete: autosugestie, Marketing, mentalist, vraci, vrajitoare

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu