Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Cum si de ce a castigat Stefan Stan la Vocea Romaniei?

Scris de Adrian Monoranu pe 28 decembrie, 2011 16 comentarii

Jur ca ma asteptam sa castige chiar dupa primul vot. S-a vazut clar ca era candidatul perfect pentru titlul de Vocea Romaniei. O sa scriu acest post tocmai pentru a explica de ce am crezut si cred asta. E vorba doar despre analiza de marketing.

Totul incepe cu profilul de candidat al lui Stefan Stan. Barbat, singur, 30+, carismatic, aratos, cu o inteligenta artistica nativa, indraznet si mereu cu zambetul pe buze. Vedeti un model aici? Inca nu? Rabdare … 🙂

Continuam cu target-ul vizat de Stefan, sau mai bine zis segmentul pe care l-a cucerit atat de rapid/usor. Nici nu cred ca trebuie sa mai spun ca e acelasi cu targetul principal al show-ului in sine. 20-45, urban, femei in majoritate, studii medii si chiar superioare. Acum vedeti vreo potrivire?

Mergem mai departe cu alti factori determinanti. A ales din start un antrenor foarte potrivit pentru el. Smiley este foarte apropiat de profilul sau si de cel al publicului. Are o simt de piata extraordinar, stie ce si cum prinde la public si a ales cele mai potrivite melodii pentru Stefan.

A avut cei mai multi fani pe pagina de Facebook si pe departe cea mai bine structurata pagina din punct de vedere al continutului, al postarilor. Probabil daca as sti cate voturi a avut as putea sa emit si ceva judecati vis a vis de contributia cantitativa a Facebook-ului. De asemenea, interesant de vazut ar fi si structura grupului de fani de pe FB.

L-au mai ajutat foarte mult si alegerile foarte proaste ale lui Brenciu si Moga. Iuliana Puschila si Cristian Sanda sunt voci extraordinare dar nu s-au suprapus deloc cu publicul emisiunii ca si preferinte. Singurul concurent serios din acest punct de vedere a fost Dragos Chircu si asta s-a vazut si pe FB si ca numar de voturi la final. Amandoi aveau acelasi profil.

Spre deosebire de Chircu, Stefan Stan a mai avut de castigat si datorita faptului ca e un om simplu, fara scoli inalte de muzica, un tip care a demonstrat ca oricine poate castiga un astfel de concurs. Amintesc si si faptul ca probabil majoritatea celor care au vizionat aceasta emisiune nu sunt neaparat absolventi de facultate si nu apreciaza studiile de specialitate ca atu intr-o astfel de competitie.

Vestimentatia l-a ajutat intr-o oarecare masura si aici s-a vazut contributia unui stilist pentru ca pe profilul sau de facebook se vede din pozele anterioare ca s-a produs o schimbare.

As mai spune in final ca dintre toti Stefan Stan are si cel mai mare potential ca produs de marketing ceea ce probabil i-a atras si simpatia staff-ului si al producatorilor de la Media Pro insa nu stiu cat de mult a contat asta. Nu vreau sa duc discutia in zona teoriilor conspirationiste pentru ca nu vreau sa dau nastere unor polemici nesfarsite care nu conduc la vreun rezultat.

In termeni de dezvoltare a carierei cred ca toti participantii care au trecut de primul tur au sanse mari insa depinde foarte mult de cine le va ghida pasii si nu ma refer doar la muzica ci si la marketing si management.

More from my site

  • Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.
  • Voiam sa castige Anda.Voiam sa castige Anda.
  • Inca o dovada ca statul nu e un business.Inca o dovada ca statul nu e un business.
  • Client shaming e calea usoara.Client shaming e calea usoara.
  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • Marketing nu inseamna numai conversii.Marketing nu inseamna numai conversii.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consumer psychology, facebook, Marketing, muzica, social, studii de caz Etichete: castigator, Marketing, smiley, stefan stan, vocea romaniei

Comentarii

  1. ucshiva a zis

    28 decembrie, 2011 la ora 11:59 am

    Ai uitat sa mentionezi de cele 430.000+ de likeuri de pe pagina de Facebook a lui Smiley.

    Răspunde
  2. DaNa a zis

    28 decembrie, 2011 la ora 12:57 pm

    Asi mai avea de adaugat faptul ca atunci cand a cantat Stefan Stan si au fost filmati sustinatorii sai din public, a aparut in cadru si Chivu cu Adelina, ca si cand ar fi facut parte din acelasi grup si ar fi venit sa-si sustina favoritul!

    Răspunde
  3. DaNa a zis

    28 decembrie, 2011 la ora 1:00 pm

    Si nu stiu daca a fost ceva planificat sau doar o coincidenta!

    Răspunde
  4. Alexa a zis

    28 decembrie, 2011 la ora 4:17 pm

    ar mai fi de punctat si cosmote-ul 🙂 dar sa nu fim carcotasi acum, pana la urma tind sa cred ca la marea masa a oamenilor le place un om simplu, zambitor si detasat care canta ca dupa o petrecere..

    Răspunde
  5. Alexa a zis

    28 decembrie, 2011 la ora 4:21 pm

    sau mai precis a cantat muzica de karaoke, se pare ca si asta a fost o tactica buna de marketing a lui smiley. A cam stiut asa ce prinde la public.

    Răspunde
  6. Yamasha a zis

    29 decembrie, 2011 la ora 9:50 pm

    Dana, nu cred ca are vreo legatura, pur si simplu a fost un cadru de ascultare la intamplare…

    Răspunde
  7. Eli a zis

    30 decembrie, 2011 la ora 12:24 pm

    In fine un comentariu profesionist,fara patima,ancorat in realitate.Am citit si alte comentarii pline de ranchiura,partinice.Asta este ,are carisma ceea ce nu e putin.Sper sa nu se depuna praful pe trofeu iar el sa revina in baruri.Ar fi pacat de sansa ratata.

    Răspunde
  8. sara a zis

    1 ianuarie, 2012 la ora 1:57 pm

    Numai ca se vorbeste mai putin de calitatile vocale, de naturaleta cu care canta, canta nefortat, cu usurinta, da impresia ca fara efort, firesc (spre deosebire de Cristian si Iuliana care mi-au facut impresia ca se concentreaza prea mult asupra tehnicii si dorintei de a se auzi cat mai bine). Stefan m-a impresionat de la prima aparitie, pentruca imi place genul acesta de voce. Mi-a placut enorm si duetul cu Florina Nitulescu, si ea o fata cu talent. Nu mai vorbesc de faptul ca am auzit si alte melodii pe Yuotube si cel putin Suspiciouse Minds m-a dat pe spate.

    Răspunde
  9. Ionut Cristian a zis

    7 ianuarie, 2012 la ora 3:45 pm

    Mie unu mi s-a parut cel mai bun,a cantat cel mai bine si zic ca a meritat sa castige.

    Răspunde
  10. Craciunel a zis

    10 ianuarie, 2012 la ora 4:26 pm

    Eu am mai avut un singur favorit,tot din categoria lui Smiley-Catalin Dobre care a iesit in semifinala insa cred ca smiley l-a ales pe Stefan Stan pentru a merge in filana tocmai dupa rationamentul dvs,era sigur ca el ii poate invinge pe ceilalti concurenti.

    Răspunde
  11. Ionut Marmureanu a zis

    12 ianuarie, 2012 la ora 11:07 pm

    Sincer sa fiu, Stefan a fost favoritul meu inca din runda 2, insa, in finala, cred ca nu a fost cel mai bun, ci doar cel mai votat. Dupa concurs ma gandeam de ce mi-a placut mie Stefan, de ce l-am ales eu ca favorit, cu toate ca nu mi s-a parut cel mai bun, vocal vorbind?! Cred ca simplitatea lui, naturaletea cu care a cantat, firea glumeata, etc… Mai e totusi un aspect important – Stefan (sau cei din spatele lui) a (au) creat o poveste care sa atinga sentimentalul din fiecare. Este povestea omului simplu, cu o viata nu tocmai usoara, care a muncit din greu sa ajunga undeva, sa isi intretina familia etc. In tabloul vietii dificile apare elementul cheie – mama lui Stefan – o persoana pentru care el, omul calit in viata grea, omul care nu plange, el, Stefan varsa totusi lacrimi, este marcat de absenta ei, de lipsa sustinerii sale, de faptul ca nici macar mama sa nu il crede in stare sa castige un astfel de concurs (in contrast cu ceilalti care se afiseaza in familii fericite – sustinatori infocati). Dar, in finala se produce o minune, o surpriza… menita parca sa prevesteasca deznodamantul jocului – apare mama lui Stefan. Si publicul ce face?
    Publicul da tot ce are el mai bun… publicul vrea sa intregeasca aceasta poveste „a cenusaresei”, publicul cauta sa schimbe acest destin al unui roman simplu si ii da lui Stefan ceea ce el nu a avut – un titlu, o sansa, un premiu. E un happy end…
    Concluzionez spunand ca cei din finala au fost foarte buni si nu ii neg lui Stefan calitatile vocale (ramane favoritul meu pentru tot ce a facut), insa el a avut ceva in plus… a manipulat publicul…

    Răspunde
  12. Nelu a zis

    19 ianuarie, 2012 la ora 10:30 am

    Ca ne astemptam sau nu sa castige de la prima aparitie, chestie de gust. Ca a castigat, chestie de aptitudini dar si de promovare si interese.

    Răspunde
  13. Alex a zis

    28 aprilie, 2012 la ora 12:11 am

    http://www.facebook.com/InPasCuTine
    Stefan Stan vine la Iasi!

    Răspunde
  14. Marius a zis

    28 aprilie, 2012 la ora 2:57 am

    Ferice cel ce a scris acest post, ca multi au mai discutat asupra lui. Apropo de miscare de marketing. 😉

    Răspunde

Trackbacks

  1. Anul acesta Vocea Romaniei va fi castigata de o voce! - Marketing in cuvinte si imagini spune:
    25 decembrie, 2013 la 11:04 am

    […] posturile despre castigatorii show-ului Vocea Romaniei. Daca in primul an m-am multumit sa va spun de ce a castigat Stefan Stan, anul trecut m-am incumetat sa dau un pronostic dar nu mi-a iesit si a castigat Julie Mayaya. Anul […]

    Răspunde
  2. Voiam sa castige Anda. - Marketing in cuvinte si imagini spune:
    20 decembrie, 2014 la 9:08 am

    […] 3 ani scriam despre cum a castigat Stefan Stan Vocea Romaniei. Acum 2 ani incercam sa fac o previziune si spuneam ca va castiga Vizi Imre. Acum 1 […]

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu