Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

O reclama cam dubioasa, parerea mea!

Scris de Adrian Monoranu pe 6 iunie, 2011 6 comentarii

De vreo luna cam asa, aud in fiecare zi in drum spre serviciu sau spre alte destinatii din oras, o reclama radio in diferite variante. Este un spot de la ING si cred ca va este foarte cunoscut, daca ascultati radio. L-am cautat dar nu l-am gasit din pacate, asa ca daca cineva da peste el ratacit pe youtube sau prin alta parte, va rog dati un link in comentarii.

Spotul e simplu, incepe cu o voce de copil care povesteste cum si-a luat un credit si a fost cea mai mare greseala pentru ca acum trebuie sa munceasca in plus pentru a-si putea sustine familia, copiii, si pe deasupra sa mai plateasca si ratele. Apoi, aceeasi voce de copil spune ca a trecut la ING si si-a refinantat creditul dupa care vocea devine matura si evidentiaza avantajele creditului la ING si apoi, probabil ceea ce se vrea avantaj diferentiator, faptul ca este tratat ca un om mare si ca angajatii bancii vorbesc pe limba lui si nu incearca sa-l pacaleasca prin clauze ascunse in contract.

Ei bine, parerea mea e ca sunt cel putin 2 greseli si o minciuna in acest spot. O sa spuneti ca minciuni sunt peste tot in publicitate si ca de fapt sunt cunoscute sub numele de manipulare, asa ca o sa incep cu greselile. Una dintre greseli, cea care din punctul meu de vedere ar fi trebuit sanctionata de CNA, este folosirea vocii de copil intr-un spot ce promoveaza serviciile unei banci ceea ce nu este deloc etic. Bine, pentru ING n-ar fi prima data cand alege acest drum, amintiti-va fosta campanie care era cu caracter vadit comparativ si n-a fost deloc sanctionata. Daca le merge, le merge.

Apoi, a doua greseala, una creativa de data asta, este modul in care este prezentat avantajul diferentiator. Toata lumea stie ca e important sa spui lucruri complicate in cuvinte simple. De acord cu cei de la ING aici insa eu cred, si nu numai eu, ca textele persuasive trebuie scrise si gandite ca pentru un copil de 12-14 ani. Mintea noastra functioneaza adesea la acest nivel si e foarte usor de accesat. Atentie, eu nu ma refer aici la textul reclamei, ma refer doar la contactul direct dintre client si banca.

Astfel, ei spun ca te trateaza ca pe un om mare si nu incearca sa te pacaleasca ca pe un copil. Tocmai de asta imi e teama ca oamenii care au pretentia de a fi tratati ca oameni mari sunt mai predispusi la a fi pacaliti. Eu, unul, prefer sa mi se explice totul de-a fir a par ca unui copil si pe un limbaj simplu si cred ca e o diferenta intre a mi se explica ca unui copil si a fi tratat ca un copil.

Cat despre minciuna … cred ca pot sa stea in cap in fata mea si tot nu i-as crede vreodata ca nu exista clauze pe care nu le explica, sau  macar un comision micut deghizat intr-o taxa de administrare, ca deh tre sa traiasca si banca din ceva fiindca diferenta de dobanda nu poate fi atinsa. Acela e profit si majoritatea bancilor nu baga mana in camara deloc.

So, ING, banca cea mai prietenoasa, e cam la fel ca si celelalte. E drept ca isi ascund mai bine intentiile in reclame asa ca chapeau bas!

Later edit: Am gasit spotul, multumita Medeei. 10q!

 

More from my site

  • Sacul fara fund de la ING a fost interzis de CNA.Sacul fara fund de la ING a fost interzis de CNA.
  • Probabil cel mai catchy mesaj din RO.Probabil cel mai catchy mesaj din RO.
  • Delivering high expectations vs. Delivering value.Delivering high expectations vs. Delivering value.
  • 7 greseli in corporate blogging.7 greseli in corporate blogging.
  • Despre cum se nasc oportunitatile – Romanii, creditele si ordonanta!Despre cum se nasc oportunitatile – Romanii, creditele si ordonanta!
  • Un billboard electoral care forteaza emotiileUn billboard electoral care forteaza emotiile
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, banci, consumer psychology, Marketing, strategic planning Etichete: avantaj diferentiator, copil, greseli, ing

Comentarii

  1. Medeea a zis

    6 iunie, 2011 la ora 11:17 am

    http://www.iqads.ro/ad_15630/ing_bank_baiat.html – banuiesc ca de asta vorbesti

    Răspunde
  2. Andrei Chira a zis

    6 iunie, 2011 la ora 9:49 pm

    Pe partea de IMM-uri ING sunt seriosi si profesionisti si chiar nu au costuri ascunse, din experienta mea. Ca fac reclame tampite e alta.

    Răspunde
  3. Marlansky a zis

    6 iunie, 2011 la ora 10:08 pm

    😆 Mi se pare foarte tare ca a mai remarcat cineva acelasi lucru. Si mie mi s-a parut „pe dos” reclama. Cand merg la un ghiseu (mai ales cand e vorba de banci) vreau sa mi se explice „ca la prosti”. Acum nu ca ar fi copiii prosti dar nici diploma de absolvent de economie nu au. Eu am diploma de-asta si tot ma pierd in comisioane, dobanzi, curent, la termen… As vrea sa mi se explice ca unui copil. Asta e si motivul pentru care adesea fac pe prostu’. Si cum m-am dus eu intr-o zi la BCR (ca acolo FACEAM banking) si faceam pe prostu’, am fost luat de prost. Am extras o suma de bani din cont (la termen) si „ghiseista” mi-a explicat in 3 pagini, 2 tabele si 20 de secunde ca asta e suma extrasa, asta e suma ramasa si adunate dau SUMA DEPUSA. Apoi m-a intrebat ca la Kaufland „Totul in regula?”.
    Pai cum dracu’ sa fie in regula cand dobanda mea intra la tine in poseta, vaca imputita care esti tu vaca. A dat-o din colt in colt… s-a inrosit la fata… nu stia ce sa mai zica… nici macar n-a zis ca era o eroare ci se simtea ca un copil prins cu sanul plin de cirese.
    Concluzia: fac banking cu sertarul, extrag cand vreau, pun cand vreau, nu vrea comision de administrare, nu scartaie, nu ma fura si cel mai important este ca ma anunta cand contul e gol.
    P.S. Noroc ca nu prea am bani.

    Răspunde
  4. Yamasha a zis

    10 iunie, 2011 la ora 8:56 am

    Eu inca am conturile la ING, dar doar prin simplul fapt ca nu am niciun comision de administrare, fiind student, platesc online foarte simplu cu cardul, de dobanda nu prea am studiat piata, dar am vazut ca la 10 000 primesc aproximativ 30,35 ron lunar..

    Răspunde
  5. Silviana a zis

    3 iulie, 2011 la ora 11:09 pm

    Da, e foarte ciudata reclama, sunt de acord cu Marlansky.

    Răspunde

Trackbacks

  1. Analizam reclame la cafea (XVIII) | Reclame TV spune:
    13 iunie, 2011 la 12:05 am

    […] Monoranu a scris despre spotul radio al celor de la ING, banca cea mai prietenoasa. […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu