Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

STF

Scris de Adrian Monoranu pe 22 martie, 2011 24 comentarii

Nu, nu m-a suparat nimeni. E un post despre un sub-brand aparut de curand in peisajul autohton. Si nu ma mira deloc, ba chiar cred ca pare o alegere fireasca mai ales in conditiile in care mediul in care ne invartim zi de zi este dominat de circ si scandal. Poate stiti deja despre ce brand vorbesc si legatura pare sa fie puternica judecand si prin prisma comunicarii anterioare. In orice caz, daca nu ati ghicit este vorba despre noul „Sange de Taur Forte”. Iata si spotul lor mai jos.

Evident, sunt multe de comentat. Primele doua lucruri care imi vin in minte sunt numele si packagingul. Ma gandesc ca daca la nume asocierea pare fireasca, la ambalaj cred ca se exagereaza putin cu folosirea initialelor care stiti voi mai bine ca mine ce inseamna. Asa cum spuneam, legatura este puternica dar ma intreb daca nu cumva sensul peiorativ al abrevierii cat si agresivitatea tipica expresiei nu se pot rasfrange la nivelul perceptiei consumatorilor.

Altfel, mi-a fost destul de greu sa prind mesajul din strategia de comunicare. Probabil pentru ca am imbatranit … Am inteles intr-un final ca tipul care vine cu buchetul aduce o sticla de vin ascunsa dar nu m-am prins daca el intentiona sa o bea cu iubita sau doar sa-l mituiasca pe tatal acesteia si sa-i dea „de treaba”. Prima mi se pare putin plauzibila in care varsta tanarului n-ar trebui sa-l incadreze in categoria consumatorilor de sange de taur. Ma gandesc ca instlatia ar trebui sa functioneze de la sine, fara ajutor. :)) Oricum ar fi, spotul mi se pare low-budget si ca strategie si ca realizare creativa.

Una peste alta, vom vedea daca succesul va fi pe masura numelui. Ar fi bine pentru ei ca licoarea din sticla sa fie pe masura promisiunilor facute in strategia de comunicare pentru ca altfel STF-ul se va intoarce impotriva lor. Oricum, Sange de Taur a fost si este un brand comercial adresat in mare parte necunoscatorilor si consumatorilor ocazionali de vin, in special in ocazii de genul celei prezentate mai sus, sau pe la petreceri. Targetul ma face sa cred ca va avea succes. Ma intreb insa cat va mai rezista spotul la TV. 🙂

More from my site

  • Blonda, mortul si uleiul – strategie de pomana!Blonda, mortul si uleiul – strategie de pomana!
  • Cat de important e sa fii credibil?Cat de important e sa fii credibil?
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a III-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a III-a
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a II-a Despre impotenta strategica si creativa – partea a II-a
  • Inc-o vuvuzela de la Vodafone – Teaser SRLInc-o vuvuzela de la Vodafone – Teaser SRL
  • Apus de soare printre viile Casei OlteanuApus de soare printre viile Casei Olteanu
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, Marketing, packaging, Pozitionare, strategic planning Etichete: sange de taur, stf, strategic planning, vin

Comentarii

  1. marius a zis

    22 martie, 2011 la ora 12:55 pm

    Mie mi se pare ca abrevierea prezenta pe ambalaj, este tocmaı pentru a te duce cu gandul la sensul peiorativ. Te face sa te gandesti la lucrul acela si iti sugereaza ca daca vrei sa transformi noaptea cu pricina in ceva senzational ar trebui sa consumi vinul. Si in clip cred ca se sugereaza mai mult prima varianta amintita de tine..Chiar daca e tanar tipul, asta nu inseamna ca nu i-ar functiona instalatia bine, ci poate doar vrea sa se asigure ca timpul de functionare este pe masura..Apoi, m-am uitat la clip de 4-5 ori si nu reusesc sa imi dau seama daca in final sunt doua fete sau e aceeasi fata insa fara ochelari. Daca intr-adevar sunt doua fete atunci se explica si aparitia variantei forte..:d Ca pana la urma asta e si mesajul produsului. E bun pentru femei daca il beau barbatii..

    Răspunde
  2. angie a zis

    22 martie, 2011 la ora 1:50 pm

    daca prietenul meu apare cu o sticla de vin de-asta, pleaca batut

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      22 martie, 2011 la ora 3:47 pm

      @angie: am sa-l avertizez pe prietenul tau!! :))))

      Răspunde
  3. Marius Gavril a zis

    22 martie, 2011 la ora 3:10 pm

    În primul rând dacă aș vrea (deși nu vreau) să încerc să combin o fată ca să … mă-nțelegi … nu aș recurge la sânge de taur, pentru că intenția mea ar fi deja mult prea evidentă și din punctul acesta de vedere nu e un câștig! Nimănui nu-i place un disperat. Asta ca să nu mai vorbim de Sânge de Taur Forte, în glorioasa lui prescurtare STF, care mă face să bufnesc în râs subtil. Vă invit să vă imaginați cum ar arăta bărbatul care vine în minte cu o intenție ascunsă și în mână cu o sticlă de STF către fata visurilor lui. Ce oare gândește? Ce i-ar zice? Eu deja am un film grozav în cap… :))

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      22 martie, 2011 la ora 3:48 pm

      Marius Gavril: nu cred ca poate fi vorba de intentii ascunse. 🙂

      Răspunde
  4. magikcip a zis

    22 martie, 2011 la ora 4:03 pm

    Dupa cum bine stii Mono, cunosc subiectul. Ce as putea zice?

    Pozitionarea e ok (sticla mica), targetul e ok (tineri), strategia in mare e ok (am vazut niste actiuni de BTL si promovare prin evenimente in Bucuresti). Au o problema cu mesajul transmis, desi sloganul ala vechi e bun, e pus mereu intr-un context gresit (reclamele vechi, si asta de altfel, sunt ieftine si neinspirate).

    Numele e cu dus si intors: daca au buget de comunicare, se tin de strategie si stiu sa fie destepti, poate iesi ceva bun. Daca nu, se va intoarce impotriva lor.

    Problema lor cea mai mare e insa produsul. Vinul e de o calitate indoielnica, slaba chiar, si asta da de gandit. Este foarte probabil ca numele/comunicarea sa atraga, iar consumatorul sa incerce din curiozitate sau ocazional, dar…testul sa nu fie favorabil. Ramane de vazut. Ar fi important de stiut daca strategia lor s-a bazat pe ceva studii ale comportamentului de consum, sau s-au inspirat din „natura”.

    Una peste alta, promite dar nu stiu daca va ajunge brand, pentru ca nu are valori. Sau cel putin nu le transmite…

    mor mor mor…

    Răspunde
  5. Marius Gavril a zis

    22 martie, 2011 la ora 4:06 pm

    @magikcip: foarte bine spus 🙂

    Răspunde
  6. magikcip a zis

    22 martie, 2011 la ora 4:07 pm

    @angie: prietenul tau nu are nevoie de o sticla d’asta, ca el are pastile din’alea in portbagaj :)))

    Răspunde
  7. angie a zis

    22 martie, 2011 la ora 4:23 pm

    @ Mono, Cip: eu chiar nu inteleg ce aveti cu prietenul meu 🙂

    Răspunde
  8. angie a zis

    22 martie, 2011 la ora 4:30 pm

    @magikcip: Stai linistit, n-au nicio problema cu produsul. Romanii prefera vinurile pe care Sange de Taur le promoveaza. Tu deja nu mai faci parte din publicul tinta -p. Sau altfel spus, cate dintre vinurile cu o cota mare de piata in Romania le consumi?

    Răspunde
  9. Ana a zis

    22 martie, 2011 la ora 5:23 pm

    Tare….if u know what i mean :))

    Răspunde
  10. Adrian Monoranu a zis

    22 martie, 2011 la ora 8:44 pm

    @angie: nu mai bine de mine ca nu mai consum? 🙂

    Răspunde
  11. magikcip a zis

    22 martie, 2011 la ora 9:57 pm

    @angie: eu consum acum doar vin de butuc, d-ala natural!!! stiu tu de care…:)))
    😛

    Răspunde
  12. Orasul Gandurilor a zis

    22 martie, 2011 la ora 10:39 pm

    STF e amuzanta ideea. Oricum nu exista nici un fel de expertize ce sa spuna ca vinul rosu iti ridica ceva. Dupa reclama de la Red Bull, ar trebui sa zbor.

    Totul este in mintea bautorului. O sa isi faca treaba vinul, toti vor spune ca e foarte bun.
    Mizeria de pe tv e jenanta…

    Răspunde
  13. Gabrielium a zis

    23 martie, 2011 la ora 7:18 am

    @Orasul Gandurilor, vinul rosu iti ridica cel putin ideea.Si nu e niciun sens peiorativ aici.

    In alta ordine de indei,asteptam si varianta imbunatatita STFU,a dica Sange de Taur Forte Up-graded. Sa constituie un fel de „drept la replica”, pentru femei.

    Răspunde
  14. Minime a zis

    23 martie, 2011 la ora 9:56 am

    Mai mult ca sigur se adreseaza unui segment de piata cu educatie si integritate sub-mediocritate sau celor care, in gluma sau din dorinta de a persifla, ar cumpara macar o data produsul.

    Răspunde
  15. Mihaela a zis

    23 martie, 2011 la ora 12:55 pm

    E doar o abreviere. Se adreseaza segmentului bautorilor, fara educatie sau nu, tot bautori sunt. Cine se gandeste la abrevieri valabile in cartier, are o problema! Cei care nu au tangenta cu limbajul de cartier nu cunosc alte interpretari ale acestei prescurtari. De acum nu mai folosim literele pentru ca unii manelisti spun ca ar insemna o injuratura sau altceva???

    Răspunde
  16. Mihaela a zis

    23 martie, 2011 la ora 12:57 pm

    @Monoranu

    Nu mai consumi??? 🙂
    Ultima data cand te-am vazut in club erai „consumat” 🙂
    Si eram cu niste colege…vedeam bine!

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      23 martie, 2011 la ora 2:45 pm

      @Mihaela: Am renuntat, da, nu-mi aducea nimic bun. 😉 Nu stiu cand m-ai vazut ultima data dar intre timp sa stii ca m-am lasat. Suna de parca as fi fost un alcolist notoriu. :))))))) Si apropo de abrevierea respectiva … c’mon tu imi zici mie ca nu s-au gandit la asta si ca nu e intentionata? Hai sa fim seriosi, pe cine vrem sa pacalim aici? E clar ca e un mesaj directionat si chiar bine. Nu o spun eu, o spune chiar strategia lor de comunicare si dinainte si de dupa.

      Răspunde
  17. miniclip a zis

    27 martie, 2011 la ora 10:59 pm

    Banuiesc ca produsul e destinat celor cu ceva inhibitii. Nu trebuie consumat neaparat de catre donsoare:)

    Răspunde
  18. Orasul Gandurilor a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 4:10 pm

    eu astept STFCS – CU SPOR? Ei? si pe langa asta baga si o reclama la vopselurile Spor.

    Răspunde
  19. Dante a zis

    22 februarie, 2015 la ora 5:41 pm

    Deci… daca e sa analizam reclama din punct de vedere a marketing-ului sunt 3 idei la baza creerii acestei opere de arta a la mucegai, si anume

    1. Conceptul istoric/mitologic care face referinta la sangele de taur ca avand propietati benefice pentru sanatate si mai ales virilitate(scuzati mica lectie de istorie), avizul amatorilor… Minos de la greci… care de fel aveau si ei legatura cu creerea de vin.

    2. Conceptul de folclor mai mult sau mai putin modern care zice ca un barbat care a consumat vin are o rezistenta mai mare in pat (conceptie sustinuta doar de efectul placebo)

    3. Conceptul medical care are beneficii in privinta reglarii tensiunii… desi in unele cazuri cu hipotensiune poate avea efecte benefice la mandria barbatului

    reclama in sine incearca sa momeasca cu aceste 3 concepte …

    Cat despre logo… STF?… deci eu cel putin as numi asa ceva o gluma mai vulgara a unui desighner satul de salariul inadecvat pe care il caseaza si sincer ma mir cum a trecut de comisia de cenzura… Asocierea in direct cu celebra injuratura „sa te f**” care, datorita retelelor de socializare si a tinerilor grabiti, a luat in ultima perioada forma prescurtata stf poate fi deliberat plasata ca si invitatie subtila catre consumul vinului in cauza in perioade mai „incintate” ale vietii…

    In orice caz… pot sa zic cu mandrie ca prefer alte vinuri de renume national si international fata de acesta… cu sau fara efectul de catarg… pentru ca nu beau ca sa pot face ceva (inca mai functioneaza totul si fara interventii de genu pastile si elixiruri minune, care pe langa ca costa o caruta de bani si nu au mare efect mai dauneaza de numa)… beau pentru ca imi place gustul si aroma vinului si ca vreau sa ma simt bine fie la un restaurant cu gagica sau amici, fie acasa singur la un film (si nu unul indecent)…

    Răspunde
  20. sunLotus a zis

    22 februarie, 2015 la ora 5:43 pm

    Bine de stiut ca mai sunt si barbati cu capul pe umeri….

    „Marius Gavril”; „marius”; „Dante”; „Gabrielium”: „vinul rosu iti ridica cel putin ideea.Si nu e niciun sens peiorativ aici.”-si eu sunt de acord; „Adrian Monoranu”, „Analizam reclame la cafea (IX)” LLLLIIIIKKKKEEE
    Da, alcoolul te scoate din INHIBITII…dar ar trebui sa ne comportam natural, nu sa facem lucruri manipulati/drogati de ceva, sa le facem TREZI. Altfel, uitam cu cine le facem=>pur desfrau.

    Răspunde

Trackbacks

  1. Analizam reclame la cafea (IX) | Reclame TV spune:
    28 martie, 2011 la 1:36 am

    […] Monoranu a analizat reclama la vinul Sange de taur si ma bucur ca si-a pus si el aceiasi intrebare ca si mine: Cat va rezista spotul pe tv pana se vor prinde cei de la CNA si-l vor interzice? […]

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu