Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Despre impotenta strategica si creativa – partea a II-a

Scris de Adrian Monoranu pe 26 noiembrie, 2010 4 comentarii

In urma cu fix un an (pura coincidenta) am scris un post despre un exemplu clasic de impotenta strategica si creativa din publicitatea din Romania. Unii au ras, altii au comentat si pana la urma am trecut cu vederea. In final n-a fost chiar asa de rau. Ba a fost si imi pare rau ca ajungem sa producem asaceva. M-am multumit insa sa vad ca cineva a bagat la cap si a aparut si o reactie oficiala si civilizata pe blog.

Zilele trecute am inceput sa aud la radio in drum spre servici un spot care va spun sincer ca m-a dat peste cap. Prima data am ras. Apoi am incercat sa-l prind din nou ca sa-mi dau seama ca nu e o gluma. Apoi l-am mai ascultat de cateva ori pentru ca intelege de fapt despre ce produs si brand este vorba. N-am reusit. A trebuit sa sun pe cineva de la postul de radio si sa-l rog sa-mi spuna despre ce brand e vorba.

Intelesesem ca e vorba de niste covrigei dar nu reuseam sa prin numele exact. Pana la urma am aflat, se numesc Mini Feast si spre bucuria mea, am gasit si spotul pe youtube. Va las sa-l vedeti mai jos si ca de obicei, comentez dupa.

Ei bine, da. Aproape ca nu am cuvinte. Inca ma mai intreb daca nu cumva e vreun spoof pentru ca nu inteleg logica acestui spot. Sa vedem. Avem un fundal sonor ce-mi aminteste de Barry White. Apoi avem un voice-over ce se doreste a avea un timbru vocal asemanator. Dupa aceea avem o voce de copil. De fapt avem o alternare a celor doua voci aproape antagonice. Pana aici poate nu e nimic ciudat. Dar va sugerez sa ascultati din nou textele.

Hai sa vedem. Prima data ii multumim mamei ca e femeie si are grija de copii, apoi fiindca gateste bine si apoi pentru ca e femeie ii sugeram ca trebuie sa aiba grija de ea si pentru asta ar fi super daca ar manca niste covrigei. Genial. Sa zicem ca inteleg faza cu Barry White dar care e faza cu vocea de copil? Care e treaba cu „multumim mami”, care e treaba cu „miroase bine” si in final care e treaba cu „si noi te iubim”? De unde a aparut acest copil si ce legatura are el cu decizia mamei de a cumpara pentru ea niste covrigei pe care tre sa-i manance intr-o pauza?

Pe de alta parte, femeia este prezentata ca fiind o mama care gateste, are grija de casa, de copii dar care in acelasi timp trebuie sa aiba grija de silueta ei si pentru asta i se recomanda sa manance niste amarati de covrigei si pe deasupra mai sunt prezentati si ca un fel de recompensa. Aproape ca imi vine sa rad din nou dar ma opresc aici. Va mai las si pe voi sa va dati cu parerea.

More from my site

  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a III-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a III-a
  • Blonda, mortul si uleiul – strategie de pomana!Blonda, mortul si uleiul – strategie de pomana!
  • Cat de important e sa fii credibil?Cat de important e sa fii credibil?
  • STFSTF
  • Inc-o vuvuzela de la Vodafone – Teaser SRLInc-o vuvuzela de la Vodafone – Teaser SRL
  • Romtelecom and the Little Red Riding HoodRomtelecom and the Little Red Riding Hood
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, Idei genitale, romanisme Etichete: covrigei, creatie, impotenta, mini feast, strategic planning

Comentarii

  1. Petronela Bruma a zis

    27 noiembrie, 2010 la ora 2:46 pm

    Spotul asta il tot aud si eu cat stau la servici. La inceput nu intelesesm deloc la ce se face reclama, ba mai mult aveam senzatia ca e vorba de un detergent (probabil nici nu am fost foarte atenta si nici nu intelegeam despre ce e vorba). Apoi am inteles ca e vorba despre covrigeii astia. Ceea ce nu mi-a placut la spot, pe langa incoerenta mesajului, e vocea aia a copilui care mie mi se pare ca suna sinistru, sumbru, ca vocea unei fantome intr-un horror.
    Daca inainte ma exaspera spotul radio pentru Vixen Studio si cu mieunata aia care spunea ca se intretine singura si are timp si de studiat, doar pentru ca face videochat, acum asta a trecut pe prima pozitie.

    Răspunde
  2. Angelica a zis

    29 noiembrie, 2010 la ora 2:01 pm

    Pai daca e o mama grijulie cum sa cumperi pentru copiii un produs care contine cel putin 2 E-uri!Dar ideea e ca reclama e de tot…rasul si ai dreptate!

    Răspunde
  3. Gabriel Dumitriu a zis

    2 decembrie, 2010 la ora 7:55 am

    Reclama asta imi aminteste de asta

    Răspunde
  4. alex a zis

    4 decembrie, 2010 la ora 2:24 am

    PAi la noi in societate inca se mai mentine acest rol al femeii 🙁

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected (89 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (89 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (89 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (89 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (89 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu