Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Inc-o vuvuzela de la Vodafone – Teaser SRL

Scris de Adrian Monoranu pe 26 octombrie, 2010 8 Comments

Cand de ceva timp dai numai vuvuzele in zona business trebuie sa te gandesti ca lumea s-a cam plictisit. Si cand zic vuvuzele ma gandesc si la produse si la strategiile de comunicare pentru acestea. Eu unul sunt utilizator de Vodafone de vreo 10 ani asa si sincer nu mi se mai pare deloc cea mai tare retea. Sunt si un client al Orange si nici acolo nu pot sa spun ca situatia e foarte roz dar mi se pare ca sunt totusi un pic mai activi. E drept ca si acolo sunt probleme mari cu privire la client service si cu „furturile” de minute si incarcarea facturilor dar unde nu sunt probleme in tara asta? 🙂

Revenind la Vodafone, ajungem iar la vuvuzele. Ultima serie de spoturi pentru serviciile business, cele pe care le vedeti deja si pe care cu siguranta le veti mai vedea ulterior, a fost anticipata de un clip de prezentare de aproximativ 3 minute si jumatate. Totul e construit pe stereotipurile clasice din firmele romanesti: patronul, secretara, middle managerul frustrat, sales managerul pierde vara, contabilul atotstiutor si IT-stul despre care toti cred ca nu face nimic pentru ca nu prea inteleg de fapt ce face el pe acolo. Hai sa ne uitam la clip si revenim.

Sooo, ii recunoasteti? Eu unul nici macar nu lucrez in mediul business si parca mi se pare foarte familiari. Sunt funny si sunt familiare pentru multi dintre cei care lucreaza prin companii. Intrebarea mea este insa una simpla. Care e valoarea acestor personaje? La ce bun? Nu cumva ajungem iar in zona atat de prost atinsa cu ceva timp in urma de Zapp? Poate va mai amintiti spoturile funny cu grupurile … grupul manechinelor care beau doar apa cu lamaie, grupul stilistilor revoltati, etc. Funny rau, valoare zero!

De ce zero? Pentru ca decizia de cumparare a unui astfel de abonament nu cade in slujba angajatilor ci a managerilor, iar eu unul nu cred argumente de ordin emotional sunt tocmai cele care ar trebui sa convinga in aceasta situatie. Eu cred ca vom avea parte de fix aceeasi situatie. Da, personajele sunt simpatice dar nu aduc nicio valoare si din pacate asistam la o executie creativa destul de reusita insa dpdv strategic la un esec.

E clar ca strategia Vodafone este orientata catre ideea de a fi cool si „Coolness-ul” pare a fi conceptul care iese cel mai mult in evidenta si pot fi de acord cu ideea ca aduce un plus de valoare. Totusi integrarea acestui concept in zona de abonamente business este cam prost implementata. Am mai vorbit anterior de greseli strategice si nu sunt singurul dar se pare ca tipam in fantani.

More from my site

  • Vodafone aduce in Romania iPhone 7!Vodafone aduce in Romania iPhone 7!
  • Cat de mult conteaza plannerul si art-ul intr-o campanie?Cat de mult conteaza plannerul si art-ul intr-o campanie?
  • Despre endorseri si plus-valoare …Despre endorseri si plus-valoare …
  • E foame mare pe la Antena 1E foame mare pe la Antena 1
  • STFSTF
  • Ba da esti chiar … Panda!Ba da esti chiar … Panda!
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Filed Under: advertising, Marketing, Pozitionare, strategic planning, telecom Tagged With: stereotipuri, strategic planning, teaser srl, vodafone

Comments

  1. patuturi says

    27 octombrie, 2010 at 4:21 pm

    oare cand se va termina cu vuvuzelele? 🙂 Chiar si ele vodafone!

    Răspunde
  2. Boilere says

    29 octombrie, 2010 at 3:11 pm

    Mie sincer reclama mi se pare ok. Si nu Vodafone a facut reclama. ageantia de publicitate cu care lucreaza ei a venit cu idea

    Răspunde
    • Adrian Monoranu says

      29 octombrie, 2010 at 3:43 pm

      @Boilere: Macar atata lucru stiu si eu. :)))))

      Răspunde
  3. Catalin says

    2 noiembrie, 2010 at 12:38 pm

    Vuvuzelele nu se termina, asta e sigur.

    Răspunde
  4. Cristi says

    5 noiembrie, 2010 at 2:29 pm

    Cred ca aceasta campanie transmite niste mesaje cel putin jalnice ca sa nu spun altfel, adica mai nou promovam non-valoarea? Noroc ca nu ma uit la televizor sa le vad zilnic dar spotul cu batronu si omu de la IT in care isi propun sa deschida magazin online si vin cu faze de genul hai ca stiu eu un baiat cu scuter care se ocupe de livrari, mai punem niste prostii pe site facem ceva la plezneala si a merge. Adica tipic romanesc, lasa ca merge si asa. Daca astea sunt valorile pe care Vodafone le promoveaza cand se adreseaza managerilor care incheie contractele pt. abonamente business atunci e clar ca tara asta nu o sa evolueze niciodata daca sunt scoase in fata mentalitati de genul acesta. Personal cred ca e cea mai penibila campanie din ultimii ani.

    Răspunde
  5. Adrian Ene says

    24 mai, 2011 at 5:48 pm

    Hey, ai idee ce companie de publicitate a scos reclama SRL?

    Răspunde
    • Adrian Monoranu says

      25 mai, 2011 at 8:01 am

      @Adrian Ene: din cate stiu eu Vodafone lucreaza cu McCann. cred ca e opera lor. poti afla de pe iqads mai exact.

      Răspunde

Trackbacks

  1. Cat de mult conteaza plannerul si art-ul intr-o campanie? | Marketing in cuvinte si imagini spune:
    15 martie, 2011 la 10:55 am

    […] foarte proasta e evident cea pentru Vodafone Business despre care am mai scris intr-un post anterior. Este fara indoiala o campanie cu greseli de strategie pe care nu pot sa ma abtin sa nu o compar cu […]

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

vlogul din dressing

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Educatia este infinita!
  • Jocul opiniilor – nu stim sa dezbatem!
  • Profesorii ar trebui sa fie prioritatea!
  • Nu mai e la fel la facultate …
  • INSIDE Iulius in Aula UAIC – eveniment (P)

Comentarii recente

  • Marius Sescu la Profesorii ar trebui sa fie prioritatea!
  • Oana la Junk learning – drumul catre prostie.
  • Ianosi Dorian la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Ioan Plesa la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adi la Influenceri cu publicitatea la vedere?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts heineken iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2019 Adrian Monoranu