Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Bucegi da umorul pe legenda!

Scris de Adrian Monoranu pe 12 octombrie, 2009 10 comentarii

Cautand un alt spot am ajuns pe la amicii de la Iqads si am dat peste ultimul spot al berii Bucegi. Si cum mie imi place foarte mult aceasta industrie si pentru ca are un potential de comunicare enorm, era firesc sa astern aici cateva randuri. Am gasit si brandul perfect, Bucegi, unul din brandurile mele preferate (nu ca si consumator).

Spotul e clar unul prin care se schimba complet strategia de comunicare de pana acum. Am crezut initial ca cei de la Bucegi au schimbat agentia dar Iqads spune ca e aceeasi Sister&Co care se ocupa si inainte asa ca, cu atat mai surprinzatoare miscarea. Ma intreb daca Bucegi nu mai vindea cu comunicarea veche dar cum din pacate nu-s consumator nu ma pot analiza nici macar pe mine. Anyway, iata spotul si vorbim imediat dupa.

Asa, acum ca v-am facut pofta, sau nu, sa ne oprim un pic asupra noii strategii. Banuiesc ca majoritatea ati vazut macar o data un spot din comunicarea anterioara a brandului mentionat. Daca n-ati facut-o sau daca nu v-amintiti va spun eu ca conceptul cheie era „hazul de necaz”. Inca de la relansarea de acum cativa ani buni, Bucegi a mers pe o idee simpla dar care era caracteristica romanului. Sub sloganul „lasa ba, noi sa fim sanatosi” am trecut peste 20 de ani de nesfarsita traditie si ne-am vazut de-ale noastre.

Se pare ca acum umorul bazat pe haz de necaz nu mai merge. Cred ca lumea s-a saturat de necazuri sau e atat de cufundata in ele incat nu mai are nici haz. Tocmai de asta si cei de la Bucegi au resimtit nevoia unei schimbari. Asa ca au dat-o pe … legenda. Acum, ce sa zic, uneori e bine sa schimbi dar schimbarea trebuie sa vina in urma unui research. Si daca o bere din segmentul value for money vine cu argumente gen „legenda” eu ma las de strategie si de baut bere in acelasi timp.

Traditia e una dar legenda e o chestie complet diferita. E drept ca suntem un popor care traim din legende si inca mai credem ca Stefan cel Mare ne-a salvat de turci dar uitam ca am platit tribut de ne-am rupt indiferent de domnitor, voievod sau rege. Revenind la subiect, targetul acestei beri e format din oameni cu studii medii sau chiar mai reduse pentru care legendele nu valoreaza aproape nimic. Ma gandesc ca singura varianta plauzibila e repozitionarea dar mi se pare complet aiurea sa incerci sa repozitionezi in mainstream o bere din zona economica atat timp cat ani de zile ai fost acolo.

Grupul de tineri care apar in spot mi se pare complet nepotrivit pentru publicul tinta al berii si repet, cred ca repozitionarea, daca despre asta e vorba, e o eroare sau o munca de sisif. Exemple anterioare de repozitionari nereusite mai sunt si nu inteleg de ce nu invata odata lumea din greselile altora. Damn!

More from my site

  • Cosmote – una calda, una receCosmote – una calda, una rece
  • Azuga – o bere premium la pet?Azuga – o bere premium la pet?
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a IV-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a IV-a
  • La Peizani a castigat Cava d’Oro!La Peizani a castigat Cava d’Oro!
  • De ce n-am scris despre spotul Neumarkt?De ce n-am scris despre spotul Neumarkt?
  • Thank you cows … stupid!Thank you cows … stupid!
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, strategic planning Etichete: 2009, bere, bucegi, legenda sfinxului, Pozitionare, spot, strategie

Comentarii

  1. monoxid (Adrian Monoranu) a zis

    12 octombrie, 2009 la ora 11:07 pm

    Twitter Comment


    Bucegi isi schimba strategia si da umorul ieftin pe legenda scumpa. Ciudat nu? [link to post]

    – Posted using Chat Catcher

    Răspunde
  2. esso a zis

    13 octombrie, 2009 la ora 12:50 pm

    si mai sunt multe reclame de genul asta.

    Răspunde
  3. magikcip a zis

    13 octombrie, 2009 la ora 7:42 pm

    Pe piata asta berii sunt 2 lucruri clare: sunt producatori care au strategie de mkt si comunicare, si sunt unii care nu au, si incearca sa faca tot felul de „scenarii”. De la an la an schimbari, repozitionari, concepte diferite, etc. In acest caz, la acest Bucegi este asa nu, tinand cont de istoricul comunicarii lor!
    Inca ma mai mir cum companii asa de mari fac niste greseli flagrante in comunicarea pt produsele lor, si consuma niste bugete enorme de mkt. Cu efecte sau vanzari slabe raportate la bugete sau eforturi.
    Probabil ca si-au schimbat dep. de mkt si au constatat ca trebuie sa schimbe tot. Uite aici „strategie”, tipic romaneasca…

    Răspunde
  4. dani a zis

    14 octombrie, 2009 la ora 1:57 am

    De ce oare dupa ce am fazut spotul mi s-a facut pofta de Pate, Pate Bucegi? 🙂

    Trecand peste asta, detaliul cel mai amuzat din spot mi se pare paharul personalizat din mana ciobanului, care n-are ce cauta acolo atat timp cat berea e la PET si e si adusa cu lada frigorifica in varf de munte.

    Răspunde
  5. Loredana a zis

    14 octombrie, 2009 la ora 3:47 pm

    A se observa ca tinerii de care vorbim nu sunt chiar asa de tineri… ca vestimentatia lor (pantaloni stofa + pulover) si tunsoarea imi amintesc de anii ’80… vocea povestitorului baci parca e de pe discurile de vinil.
    Targetarea nu e pe tineret, ci pe cei care in anii ’80 erau tineri. Si cred ca acest spot este menit sa trezeasca amintiri, cu prietenii, la un pahar.
    Acum, ce sa zic, cu prietenii la un pahar… mai bine vorbesc de anii de studentie sau de liceu… sau cand mergeam prin discoteca…

    Răspunde
  6. anonim a zis

    14 octombrie, 2009 la ora 5:14 pm

    Auzi mono: http://www.realitatea.net/focar-de-gripa-porcina-la-centrul-de-schimburi-internationale-gaudeamus-din-iasi_640202.html ! Noi nu am fost informati cu nimic! Din ce grupe sunt studentii respectivi ? Macar ati anutat colegii studentilor respectivi? Niste masuri de informare prin scoala, cum sa ne protejam! Nu toti is la curent cu virusul respectiv! Ti-am spus tie ca in rest nu prea ai cu cine vb! Succes

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      14 octombrie, 2009 la ora 5:53 pm

      @anonim: Nu vad ce legatura are comentul tau cu postul sau blogul asta dar ma rog, i-am dat approve ca sa nu zica lumea ca moderez comentariile. Ca raspuns ce sa-ti zic … eu am aflat din ziare ca si tine cred asa ca multe nu stiu ce sa zic. Universitatea nu stiu daca are o pozitie oficiala vis a vis de chestia asta. Uita-te si tu pe site sa vezi. Eu sper sa nu iau virusul. Atat!

      Răspunde
  7. Adrian Matei a zis

    14 octombrie, 2009 la ora 10:43 pm

    Nu beau alcool, bere nici atat. Dar pot fi convertit. 🙂 Greu, dar se poate. Si tot astept un brand si o reclama la bere sa ma convinga sa devin bautor de bere. Bucegi n-a reusit mai ales ca a dat-o rau de tot in bara cu spotul asta. Mai bine beau ceva apa si ma duc la somn. Numai ca nu am somn, dupa 2 ore de sala. 🙁

    Răspunde
  8. Bogdan a zis

    15 octombrie, 2009 la ora 1:43 am

    spotul pare cam sec, parca :”las-o ba ca merge asa”, sau „si la bine si la rau bucegi” mergea mai bine, mai ales acum pe criza asta … spotul asta imi aduce aminte un pic de cel la berea ciucas (parca, cu renul ala stresant si berea de munte”, baietii deja vor sa vanda berea bucegi la tineri si nu suna bine…

    Răspunde
  9. Alin a zis

    14 ianuarie, 2010 la ora 3:17 pm

    „Ei bade, n-ai tu timp cata legenda avem noi” tipic romanesc:D

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu