Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Inovative merchandising @Zara Iasi

Scris de Adrian Monoranu pe 23 februarie, 2009 7 comentarii

Last evening I was surfing the stores in Iulius Mall Iasi, and at some point I entered the Zara Men sector. Eversince Zara and all the affiliated brands came to Iulius Mall there is like a fresh breath of merchandising air. A new way of presenting the products comes to change the consumer point of view about shopping. Inovative shelf design and better positioning of old and new collections help customers to find the desired products more easier. I know this sounds like and advertorial but I assure you it’s not. In fact I’m not really a big fan of Zara clothes but I feel good while beeing there.

So, let me show you a very nice way of folding a T-shirt in order to see the imprinted dog. They use 4 t-shirts but all of them together show you only one dog. I found it very nice and interesting. I must admit that I was not convinced to buy that shirt but it sure made me smile and I will probably come back looking for more inovative ways to show me some products that I might like and buy. This means that Zara is certainly in attention everytime I visit the mall. 🙂

Image Hosting

More from my site

  • Inscrie-te la Gradinita de Manageri!Inscrie-te la Gradinita de Manageri!
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Hangouts – Gist Iasi.Hangouts – Gist Iasi.
  • Hangouts – BinduHangouts – Bindu
  • Hangouts – August no.2Hangouts – August no.2
  • Hangouts – Moshe Studio.Hangouts – Moshe Studio.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Cei Patru Pe, Marketing Etichete: iasi, inovative, merchandising, product, zara

Comentarii

  1. verida a zis

    23 februarie, 2009 la ora 12:37 pm

    That’s really an eye-catching the design. It’s nice to see that some stores really try to innovate. It’s not the first time I came across this: some stores try to dress the dolls as odd as possible.

    Răspunde
  2. Ioana a zis

    23 februarie, 2009 la ora 2:17 pm

    Ah cute.. ai ochiul format ca si eu am fost but I missed the dog 🙂

    Răspunde
  3. Cristina Chirila a zis

    10 noiembrie, 2009 la ora 1:58 pm

    Domnule Monoranu,

    Ma bucur ca ai apreciat merchandising-ul practicat de Zara. Descopar tarziu post-ul, cu cateva luni mai tarziu chiar. Numai ca trebuie sa iti atrag atentia pe viitor ca e interzis ca in magazinele Inditex sa faci poze fara autorizatie, cu atat mai mult sa le faci publice ulterior. Asa ca pe viitor, pentru a evita eventuale probleme, cere aprobarea unui manager din sectiunea unde vrei sa faci poze si mentioneaza la publicarea lor ca ai acordul managerului Zara. 😉
    Cu stima,
    Cristina Chirila.
    Merchandiser Kids Section, Zara Iasi.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      10 noiembrie, 2009 la ora 2:31 pm

      @Cristina Chirila: E drept ca remarci foarte tarziu acest post. A fost remarcat mai demult de un manager de la Zara si mi-am luat perdaful personal inca de atunci. In apararea mea, pot sa spun ca ar trebui sa-mi multumiti ca va fac promovare moca si sa-ti amintesc ca acesta este un site cu PR de 4 ceea ce e peste media site-urilor din Romania. Asta inseamna ca sunt citat pe multe site-uri si audienta directa de pe site-ul meu se multiplica cam cu 4 (asta inseamna ca zilnic cam 1000+ oameni poposesc pe acest site). Avand in vedere ca am scris de bine despre inventivitatea voastra (desi cred ca e o chestie ce vine dintr-un manual de mercantizare) cred ca ar trebui sa te bucuri. Si daca tot e interzis sa faci poze in magazinele Inditex poate ar trebui sa comunicati chestia asta mult mai clar inainte ca acest lucru sa se intample. Poza nu e facuta de mine ci de un amic asa ca nu stiu cum a facut-o. Nu vreau sa ma spal pe maini cu scuza asta insa daca tu iti inchipui ca fotografierea este o chestie intamplatoare la Zara, te inseli. Personal, am vazut mai multe persoane care isi faceau poze cu haine de la voi in cabina de proba. 😉 In plus, pentru persoanele care au nevoie de ajutor in momentul deciziei de cumparare fotografierea unui articol vestimentar si trimiterea pozei prin mms sau net catre o terta persoana care joaca rol de „sfatuitor” poate fi o optiune. Nu inteleg de ce e asa de stricta politica asta.

      Răspunde
  4. Cristina Chirila a zis

    10 noiembrie, 2009 la ora 11:20 pm

    Ma bucur ca am primit un raspuns si vad ca e un raspuns pe masura asteptarilor mele. Cred ca nu e cazul sa mai continuam oricum discutia despre decizia Zara de a interzice clientilor sa faca poze in magazin. Sunt constienta ca asta se intampla. Noi atragem atentia clientilor asupra acestui fapt in masura in care ii observam. Chiar daca cer sfatuirea unei terte persoane pentru achizitionarea unui produs, tot nu e ok.
    Cat despre faptul ca acest site are page rank 4, nu pot spune decat felicitari. Inseamna ca e un site bun si e seo friendly. ( daca vrei sa-ti mai creasca pr-ul pot sa-ti recomand un specialist seo 😉 )
    Dar daca o sa studiezi putin politicile de promovare Zara o sa observi ca bugetul alocat mijloacelor clasice de advertising in lume este aproape inexistent. Si cu toate astea Inditex, cu toate brandurile aferente, se numara printre liderii mondiali in domeniu. „Calul de dar nu se cauta la dinti” … decat daca ai deja destule herghelii.
    Mi-a facut placere.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      11 noiembrie, 2009 la ora 10:14 am

      @Cristina Chirila: Stii, bugetul de advertising e una si cel de PR e alta. Ceea ce faci tu e PR si e binisor facut. Raspunzi unor situatii aparute intr-un mediu de promovare si care sunt in afara controlului vostru. E important ca exista reactie, desi cam intarziata, dar mai important ar fi ca eforturile in aceasta directie sa fie standardizate. Zara sau Inditex ar putea, cu bani foarte putini, sa monitorizeze orice discutie pe internet in care apar brandurile sale si sa intervina acolo unde e cazul. Din fericire, cazul meu e unul care aduce un plus, dar cu siguranta sunt si altii care creaza PR negativ. Acolo interventia ar trebui sa fie prompta si necesara.

      Răspunde
  5. cozonac a zis

    23 noiembrie, 2010 la ora 5:26 am

    am dat comanda de un mantou si o pereche de pantofi si nici macar nu sau obosit sa ma sune sa imi zica bai omule nu putem sau nu mai stiu eu ce…am asteptat ca fraierul

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • O chestiune de nuanta la Vel Pitar
  • My answers to W+K planner’s questions
  • Brand-blogger-consumator – un triunghi conjugal.
  • Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.
  • Interstellar trebuie vazut neaparat!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu