Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Cosmote si curentul EMO – cine sunt looserii?

Scris de Adrian Monoranu pe 19 septembrie, 2008 6 comentarii

Eheeeeei, era si timpul ca cineva sa foloseasca si curentul EMO intr-o campanie. Iata ca au facut-o cei de la Cosmote care incearca sa sparga de catava vreme barierele dintre retele. Data trecuta au facut o analogie destul de reusita cu Romeo si Julieta dar acum era timpul pentru ceva mai modern. Atat de modern incat au adus analogia chiar in momentele actuale ale existentei noastre. Simbolic desigur. Nu faptul ca se concentreaza pe un moment mult mai actual in mintea consumatorului este tocmai punctul forte. Mai degraba imaginea mult discutata a curentului EMO si in special contrastul atat de evident al acestei subculturi fata de celelalte grupuri din randul adolescentilor. Cosmote avea nevoie de o comparatie care sa sugereze o distanta mare intre retele, o bariera greu de trecut si au ales cel mai potrivit grup. E insa si o problema. E clar ca din orice perspectiva ai privi exista si un grup de looseri. Fie ca acestia sunt EMO sau cei populari. De ce sunt looseri? Pentru ca nu suna in alte retele insa brusc apare si eroul care isi da seama de avantajele cartelei Cosmote si nu mai e looser. E clar ca looseri sunt tot cei din grupul EMO insa daca analizezi mai adanc simbolistica iti dai seama ca de fapt astia sunt cei din alte retele, adica Orange si Vodafone (nu stiu daca Zapp mai merita amintit).

Analogia e buna insa, chiar si glumitele care se fac pe seama adeptiolor EMO sunt destul de reusite (nu vii cu noi diseara sa stam pe intuneric? 🙂 ), insa simbolistica ii poate afecta pe viitor. In Romania orice fel de reclama comparativa e interzisa si au mai fost cazuri in care spoturi au fost retrase de pe TV pentru ca au fost plangeri din partea concurentei. Parerea mea e ca sunt foarte aproape de limita aceea. Sincer, mi-ar placea sa vad un raspuns pe masura al celor de la Vodafone sau Orange insa deja asta nu prea mai e posibil datorita strategiilor deja stabilite. Totusi ar fi o provocare macar pentru agentiile care ii reprezinta. Cine stie, poate nu-i chiar totul pierdut.

More from my site

  • Marea Ieseala la Radio este putin comparativaMarea Ieseala la Radio este putin comparativa
  • E foame mare pe la Antena 1E foame mare pe la Antena 1
  • I hate to be the one who says „I told you so!”I hate to be the one who says „I told you so!”
  • CRM de calitate la Orange – NOOOOT CRM de calitate la Orange – NOOOOT
  • Vodafone aduce in Romania iPhone 7!Vodafone aduce in Romania iPhone 7!
  • Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, Reclame comparative, strategic planning, telecom Etichete: cartela, cosmote, emo, emo kids, orange, vodafone

Comentarii

  1. Paula a zis

    19 septembrie, 2008 la ora 11:37 am

    Poate vor avea parte emos de-o depresie ca s-a legat Cosmote de ei. 🙂

    Răspunde
  2. James Crissilv a zis

    19 septembrie, 2008 la ora 9:48 pm

    Probabil ca asta este publicul lor tinta pentru urmatoarele 6 luni.
    o seara minunata iti doresc

    Răspunde
  3. marius a zis

    19 septembrie, 2008 la ora 10:49 pm

    stiau ca nu se va supara nimeni daca vor rade de emokids. cosmote nu e prima data cand „se leaga” aiurea de oameni. mai era o reclama in care moldovenii erau tzinta.

    @paula: foarte amuzant :))

    Răspunde
  4. Bacovia a zis

    21 septembrie, 2008 la ora 5:53 am

    tin sa te contrazic. reclama este foarte proasta din toate punctele de vedere: prost realizata, prost montata, prost targetata.

    uita-te mai atent sa vezi cat de prost sunt vopsiti actorii… duce putin a fake… cum a fost pe OTV cand s au batut cocalarii: http://www.youtube.com/watch?v=ML8Tfh6scns

    Răspunde
  5. Bacovia a zis

    21 septembrie, 2008 la ora 5:55 am

    PS: nu exista un conflict intre populari si emo ci un conflict in tre manelisti si emoisti.

    Răspunde
  6. Adrian Monoranu a zis

    21 septembrie, 2008 la ora 9:08 am

    @Bacovia: Tocmai asta-i perceptia de care ei se folosesc. Chiar daca nu exista acest conflict vadit intre populari si emo, perceptia exista. Nu neaparat a unui conflict ci mai degraba a unei respingeri. E clar ca exista o subcultura EMO si ca aceasta iese in evidenta ca grup separat si asta face obiectul unei analogii foarte bune cand vine vorba de bariere intre grupuri. E drept ca personajele din spot sunt departe de imaginea emo insa augmentarea e destul de comuna in advertising. Mie unul mi-a placut foarte mult replica aia cu statul pe intuneric. 🙂 E cam dura dar infatiseaza perceptia reala a persoanelor din exterior asupra adeptilor EMO. Chiar daca acestia nu au neaparat aceste preocupari, asta e perceptia asupra lor si spotul isi face treaba. Scopul lui e sa scota in evidenta diferentele mari intre grupuri.

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected (1302 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (1302 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (1302 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (1302 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (1302 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu