Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Lemarco si dulceata de Piersic!

Scris de Adrian Monoranu pe 10 septembrie, 2008 10 comentarii

Stiu ca am mai adus in discutie puterea de convingere a lui Florin Piersic cand discutam despre un spot pentru RCA de la Astra. Ei bine, daca atunci credeam ca prezenta „ciocoflenderului” aducea un plus, acum nu mai sunt de aceeasi parere. Cei de la Lemarco au mizat pana acum pe niste spoturi destul de ciudate fara nici un fel de celebrity endorsement insa acum se pare ca si-au indreptat atentia si catre un personaj care sa-i reprezinte. Probabil cei mai multi s-ar fi gandit la o persoana de sex feminin sau cel mult la vreun bucatar cat de cat notoriu pe la noi.  Sa zicem ca Dan Chisu ar fi putut fi o alegere oarecum anticipata. Poate ca de asta nici nu au ales sa mearga pe mana acestui Don Juan din bucatarie si au ales mai degraba imaginea unui fost Don Juan care scuipa seminte si pocnea in stanga si in dreapta cu pistolul sau cu 6 tevi prin anii ’70-’80. Florin Piersic n-a fost niciodata un seducator cu imagine soft. L-as asocia mai degraba cu un fel de Jean Paul Belmondo decat cu Alain Delon.

Din pacate in ultimele doua decade Piersic si-a pierdut mult din aerul sau de seducator. A devenit un fel de povestitor nostalgic al unor vremuri demult apuse si pe deasupra, in segmentul tinerilor si-a capatat si o eticheta de libidinos si fals (poate asta se datoreaza faptului ca insista inca cu vopsitul parului si vestimentatia hippie). E drept ca poate asupra gospodinelor din segmentul 50+ ar putea sa aiba un efect bun dar sunt foarte tentat sa cred ca in segmentul 30-50 ar putea provoca mai degraba lipsa poftei de mancare daca nu si mai mult. 🙁 Sa presupunem (si nu cred ca sunt departe de adevar) ca majoritatea gospodinelor din Romania sunt in segmentul 50+. Astfel alegerea lui Piersic ar fi justificata, daaar … ce-i cu pustoiaca cu tortul in cap? Adica asta ar trebui sa le motiveze pe bucatarese sa foloseasca Lemarco ca sa intre in gratiile „ciocoflenderului al mai mare”? Si ce-i cu crema roz care aduce a capsuni sau zmeura cand el spune „dulceata mea de piersici”? Macar de dragul asocierii vizualului cu adutivul trebuia sa fi pus o crema cu o culoare mai apropiata de ideea de galben-portocaliu. Aaa, o fi vreo legatura cu numele lui … dar din nou de ce????? La ce bun????

Poate o sa ma urasca autorii spotului si ma gandesc in special la planneri dar sunt niste detalii care ma conduc catre ideea ca treaba a fost facuta mai degraba pe jumatate. Nu zic ca nu e bine sa ai banuieli ca planner dar nu te poti baza doar pe asta. Mai demult Stefan imi spunea ca un planner trebuie sa aiba indoieli si ii sustin punctul de vedere. In spotul asta insa nu se vad indoielile. Sa fie oare asa de siguri ca Piersic vinde?

More from my site

  • Blonda, mortul si uleiul – strategie de pomana!Blonda, mortul si uleiul – strategie de pomana!
  • Cat de important e sa fii credibil?Cat de important e sa fii credibil?
  • STFSTF
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a III-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a III-a
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a II-a Despre impotenta strategica si creativa – partea a II-a
  • Inc-o vuvuzela de la Vodafone – Teaser SRLInc-o vuvuzela de la Vodafone – Teaser SRL
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, celebrity endorsement, research, strategic planning Etichete: ciocoflender, florin piersic, lemarco, margelatu, reasonable doubt, strategic planning

Comentarii

  1. nico a zis

    10 septembrie, 2008 la ora 7:00 pm

    Pe mine reclama m-a enervat de la prima vizionarea.. Nu am inteles ideea lor cu tipa cu tortul in cap,iar pe Florin Piersic il apreciez doar ca actor si atat.
    Nici macar amuzant nu mi s-a parut clipul, daca cumva mizau pe un astfel de efect.

    Răspunde
  2. Yoyo a zis

    10 septembrie, 2008 la ora 9:48 pm

    de acord…nici mie nu imi place…absolut deloc…mi se pare de prost gust…tipa in fusta mine si cu un tort in loc de cap…plus ca nu mi se pare ca se potriveste cu produsul…urat, chiar urat! 🙁

    Răspunde
  3. L3ST a zis

    11 septembrie, 2008 la ora 11:44 am

    Nu prea au nici o treaba fanteziile lui Piersic cu zaharul.

    Răspunde
  4. magikcip a zis

    11 septembrie, 2008 la ora 11:45 am

    Lemarco a comunicat altfel inca de la inceput, s-a diferentiat ceea ce este ok. Nici celalte spoturi nu au fost foarte ‘artistice’ (a se citi „de placut”), la fel si asta, deci au o continuitate in strategie.
    Cred ca se merge pe ideea de crearea de notorietate, pt ca la genul asta de produs nu poti sa vii cu alte avantaje clare, nici la ambalaj nici la proprietatile intrinseci ale produsului. Poate doar la pret. Si la pozitionare..ceea ce face Lemarco.

    Legat de spot, nu ma pronunt…nu s in piata tinta (aviz celor care au scris mai sus) :))))

    ps: Dan Chisu face reclama la zaharul Margaritar, so..era cam greu sa apara si aici!

    Răspunde
  5. Ioana Grigoriu a zis

    11 septembrie, 2008 la ora 12:24 pm

    Diferenta dintre Lemarco si Margaritar consta si in pret. O fi Piersicuta mai scumpa? Oricum spotul este mult sub nivelul asteptarilor, imi da senzatia de Irinel nu de marele actor Florin Piersic. In plus nici ambalajul nu este iesit din comun, asa ca tot la Margaritar ma intorc 🙂

    Răspunde
  6. Anna a zis

    12 septembrie, 2008 la ora 11:16 am

    Mie nu mi s-a parut ca a facut prea mult bine imaginea lui nici in reclamele la RCA, mai ales ca majoritatea soferilor prefera sa studieze inainte sa cumpere asigurarile si nu se bazeaza pe reclame.
    Cele doua clipuri cu Dan Chisu mi se par mult mai bine facute la zaharul Margaritar, plus ca cei de la Margaritar au chiar un produs nou pentru prajituri, un zar cu granulatie mai mica, la care inca nu fac reclama.
    Mi s-a parut foarte ciudata si postura mainilor acelui tort cu trup atasat spre sfarsitul clipului. Un fel de „hai sa terminam si cu asta”.

    Răspunde
  7. Laura Alexandru a zis

    12 septembrie, 2008 la ora 8:04 pm

    Este foarte dificil sa te diferentiezi atunci cand promovezi un produs de baza, care nu se consuma de sine statator, ci este un ingredient (vezi, zahar, ulei, faina). De aceea de multe ori prefera sa te socheze, pentru a nu trece neobservat. La un astfel de produs, de foarte multe ori, ultimul cuvant il are pretul. Core targetul pentru zahar in general, il reprezinta femeile, intre 30 si 55+ ani, poate de aceea, in ambele cazuri alegerea a fost catre un personaj cu faima de Casanova…

    Răspunde
  8. Corina a zis

    18 septembrie, 2008 la ora 5:27 pm

    Tu la cine te referi cand zici planneri? Ca daca e media planneri, acu’ se face dulceata si vinu. Toamna zaharul se vinde cel mai bine. Daca e de srategic planneri, sunt cumva pe strategie cu Margaritar, hai sa-l endorsam pe Lemarcu cu cel mai iubit dintre … da ala oriucm nu se simtea bine si nici fiu cunoscut nu avea pentru Brun, asa ca Piersic sa fie. 🙂

    Răspunde
  9. consultantul a zis

    24 septembrie, 2008 la ora 7:51 pm

    spoturile au fost un tun finaciar tras de agentie.o tzeapa publicitara cum nu se mai trage de prin anii 90, decat cu acordul partzilor. va propun sa va dati cu parerea, cat credeti ca a costat spotul cu piersic batran si dupa o sa va spun eu cat a fost pe bune. si nu socotiti onorariul actorului pt ca a fost platit separat.
    iaodi, se observa diferenta intre brandul margaritar, tanar, proaspat, occidental si brandul lemarco alb, prafuit, vechi, greoi.zic, se observa si prin mentalitatea clientului in a alege inclusiv actorii co-brandati, chisu versus piersic cel batran, batran de tot

    Răspunde

Trackbacks

  1. Cele mai proaste 5 reclame ale momentului spune:
    20 septembrie, 2008 la 2:43 pm

    […] vorbeam de canibalism, locul 1 revine reclamei cu Florin Piersic. S-au mai plans despre ea si alti bloggeri. Probabil sunt insa singurul care remarca dementa reclamei – Florin Piersic isi infige coltii in […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu