Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Bonuri si tichete = tax free money!

Scris de Adrian Monoranu pe 9 septembrie, 2008 7 comentarii

Image Hosting

O da, iata viitorul comertului in Romania si nu numai. Ieri treceam pe la un supermarket si n-am putut sa remarc aglomeratia asta de stickere. Care mai de care iti arata ca aici nu-ti trebuie neaparat bani ca sa cumperi produse. Atata timp cat primesti bonuri de masa, tichete cadou, etc. Ce te faci daca nu le ai? Folosesti bunul portmoneu plin de hartii si carduri. Cu ceva timp in urma discutam cu un prieten despre aceste „instrumente de plata” numite bonuri sau tichete si omul se intreba de ce sa ne complicam cu astea in loc de bani. De ce nu dau patronatele sau statul banii direct si prefera sa foloseasca aceste bonuri? Pai e super simplu. Sunt bani pe care nu se platesc CAS, CASS, somaj, pensii, impozite, etc. Direct bani. Tax free! Ma intreb insa cine e mai castigat din toata afacerea asta? Oare e angajatul care le primeste sau patronul care le da. Aparent castiga amandoi pentru ca angajatul primeste o suma mai mare iar patronul nu mai plateste taxele de mai sus. De curand am observat ca bonurile de masa se iau in calcul si la credite asa ca yohooo! Partea proasta e ca aceste conditii de creditare se vor schimba in cateva saptamani si din cate stiu bonurile nu apar pe fisa fiscala. Oups! Ce te faci atunci? Dar apare si intrebarea „daca nu-s pe fisa fiscala atunci nu e statul un mare pierzator?” O daaaaa! Si cine castiga? Pai voi cine credeti?

More from my site

  • Cum sa capitalizezi un dezastru – AC-DC si Ticket PointCum sa capitalizezi un dezastru – AC-DC si Ticket Point
  • Life is a poker game … nu risti, nu castigi!Life is a poker game … nu risti, nu castigi!
  • Marketing nu inseamna numai conversii.Marketing nu inseamna numai conversii.
  • Este cinismul sanatos?Este cinismul sanatos?
  • #priNeamt ziua 2 – pe urmele lui Sadoveanu, Creanga si Hogas#priNeamt ziua 2 – pe urmele lui Sadoveanu, Creanga si Hogas
  • Despre Bizcamp, sali pline si strangeri de mana.Despre Bizcamp, sali pline si strangeri de mana.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Academic, Idei genitale, Public speaking Etichete: bonuri de masa, cheque dejeuner, gusto pass, impozite, tax free, tichete cadou, ticket point

Comentarii

  1. Ioana Grigoriu a zis

    9 septembrie, 2008 la ora 11:14 am

    Din toata afacerea asta cu bonurile cei doi castigatori sunt: statul si firmele ce emit bonurile. Treaba asta cu bonurile de masa functioneaza mai mult la nivel psihologic, iti da impresia de bani in buzunar, e mai mult o hartie cu titlu valoric, ce trebuie folosita doar pentru alimente, spre deosebire de cele cadou, dar cum suntem un popor inventiv le mai folosim si cu alte ocazii.
    Ce aglomerata e acea mica bucatica de geam 🙂

    Răspunde
  2. magikcip a zis

    9 septembrie, 2008 la ora 11:54 am

    E simplu: castiga firma care le da salariatilor, pt ca ai zis Tax Free! Stii ce mai interesant: sunt firme care au in dispozitiile de plata (ma rog modalitatile de plata) catre angajati posibilitatea de a da tichete, dar care nu mai dau tichetele salariatilor. Uite asa fenteaza si statul.
    Angajatul primeste ori bani, ori tichete intr-un final, dar sistemul nu e pus la punct. This is RO!

    Răspunde
  3. L3ST a zis

    9 septembrie, 2008 la ora 3:11 pm

    Daca imi amintesc bine, sistemul este pus la punct de un nene mai ungur de felul lui. Pentru tichetele astea nu se plateste obisnuitul 19%, ci un 2-3% care intra direct in buzunarul lu nenea mai sus mentionat.
    Avand in vedere ca tichetele sunt valabile maxim 1 an, la fiecare an sunt emise alte tichete cu aceeasi valoare sau una mai mare ( 5,6 RON, 6,5 RON, 7,52 RON? ), ceea ce inseamna un profit imens.
    Din ce-am inteles din diverse surse, acest sistem de remunerare a angajatilor este numai in Romania, nici o tara din UE neagrand acest tip de evaziune fiscala.

    Răspunde
  4. roxana a zis

    9 septembrie, 2008 la ora 4:38 pm

    intr-adevar,interesant articol. nu la fel de interesanta e si varianta in italiana.
    curioasa din fire, am apasat pe patratelul curosu-alb-verde si am ramas dezamagita sa vad ca e doar o traducere automata. imi ziceam ca: „stai asa, sunt mai multe limbi aici…dar nimic”.
    dupa toate sfaturile si toate observatiile pertinente pe care le-am vazut pe aici prin blog…ce dezamagire!
    si tu, mono?
    pai mai bine nu puneai patratelele alea cu steguletele colorate, daca nu asigurau un link catre o traducere buna in limba steguletului decat sa dezamagesti un „client” interesat de blogul tau care chiar stie italiana…
    off…ramania mea…

    Răspunde
  5. roxana a zis

    9 septembrie, 2008 la ora 4:39 pm

    vroiam sa zic
    off…romania mea!

    Răspunde
  6. Adrian Monoranu a zis

    9 septembrie, 2008 la ora 6:16 pm

    @roxana: Eh! Normal ca e o traducere automata. E Google Translate. C’mon! Doar nu era sa scriu in 8 limbi continutul blogului. E adevarat ca nu e o traducere prea buna dar e acceptabila. Blame Google, not me! 🙂

    PS. Cat despre „romania ta” … nu e cazul sa fii asa dezamagita. N-am vazut prea multe bloguri din afara ai caror autori sa-si dea interesul sa ofere variante traduse … fie ele si cu google translate. 🙁

    Răspunde
  7. Ioana Grigoriu a zis

    10 septembrie, 2008 la ora 11:06 am

    @L3ST: Tin sa te contrazic. Tichetele de masa exista in Italia, cei ce nu le agreaza fiind hypermarket-urile. Spre exemplu Ipercoop accepta doar ca o anumita parte din cumparaturi sa fie achitata pe baza acestor bonuri.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • O chestiune de nuanta la Vel Pitar
  • My answers to W+K planner’s questions
  • Brand-blogger-consumator – un triunghi conjugal.
  • Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.
  • Interstellar trebuie vazut neaparat!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu