Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Ursus – De zmeura, de mere si de … soare

Scris de Adrian Monoranu pe 6 martie, 2008 30 comentarii

Am ramas surprins un pic astazi cand Claudia mi-a pasat o stire de aici. Am citit cu interes, am aflat ca Ursus lanseaza o bere cu fructe si of course ca m-am apucat de un research imediat. Am descoperit ca berea cu pricina se numeste Redd’s, e originara din Polonia si ca exista 3 sortimente. De mere, de zmeura si de … soare! 🙂 Mai multe informatii despre originalul Redd’s gasiti aici.

Image Hosting

Nu stiu daca vor fi lansate toate pe piata din Romania dar e interesant de vazut ce pozitionare vor avea. Din articolul din Business Magazin vad ca va fi o bere adresata femeilor. Se pare ca berarii ataca un segment mai liber si oarecum neadresat pana acum. Majoritatea femeilor bautoare de bere prefera varinata bruna.  Ceea ce am observat de pe site-ul polonezilor este ca are un continut destul de ridicat de alcool (4,5%) si ma intreb daca o vor lansa la fel si in Romania sau oare va fi mai slaba? Oare femeile din Romania tin la fel de mult la bautura ca polonezele? Judecand dupa faptul ca berea bruna este de obicei preferata de romance si ca aceasta este mai tare as inclina sa cred ca ale noastre sunt mai tari. 🙂

Tot in articolul precizat am vazut ca sloganul brandului ar fi „In sfarsit berea are gust!”. Cred ca nu exista un mesaj mai nepotrivit pentru promovarea unei beri, decaaaaat …. daca vrei sa o promovezi catre o femeie. Cele mai multe femei se plang de gustul amar al berii si cele mai multe prefera gustul de caramel al berii brune. E clar ca un gust de fructe ar putea fi o solutie alternativa pentru caramel. Ramane sa vedem ce va spune piata!

 Later edit:

 Iata si spotul ce va fi difuzat in Romania si un spot mai vechi al berii difuzat in alta tara. Va las pe voi sa faceti o comparatie legat de pozitionarea pe segmentul feminin.

La noi …

… si la ei

More from my site

  • Functia face omul.Functia face omul.
  • Esti student? Mergi la RIUF?Esti student? Mergi la RIUF?
  • Nu exista pasiune pe linie.Nu exista pasiune pe linie.
  • Pepsi OOH in BucharestPepsi OOH in Bucharest
  • Cum se rezolva o criza de imagine/PR?Cum se rezolva o criza de imagine/PR?
  • 8 ani.8 ani.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Pozitionare, Stiri

Comentarii

  1. Alexandru Petraş a zis

    6 martie, 2008 la ora 5:12 pm

    sunt sigur ca piata nu o va gusta 🙂

    Răspunde
  2. Corina a zis

    6 martie, 2008 la ora 7:17 pm

    Al doilea spot e din Rusia, nu din Polonia. Dar oricum, il depaseste mult pe cel de la noi.

    Răspunde
  3. Adrian Monoranu a zis

    6 martie, 2008 la ora 8:31 pm

    Nici n-am zis ca e din Polonia. Berea e originara din Polonia. 😀 Spotul e din alta tara. 😛

    Răspunde
  4. Grigoriu Ioana a zis

    6 martie, 2008 la ora 9:27 pm

    Astept cu nerabdare sa vad ce efect va avea lansarea pe piata…din cate imi amintesc acum doi ani sau un an si jumatate se faceau studii de piata pentru bere cu gust de miere de albine si cu ceai (care sincera sa fiu era oribila). Studiile erau facute de catre Synovate si KFG…

    Răspunde
  5. Corina a zis

    6 martie, 2008 la ora 9:54 pm

    Scuze, am citit aiurea :).
    Cat despre berea cu gust, stiu ca am facut alaturi de AD consulting un studiu, si nu scoreaza foarte bine. Femeile nu intelegeau de ce are gust. Si cred ca aici trebuiau sa lucreze cei de la agentie. Berea nu are gust pt ca e mai usor sa socializezi cu prietenii. Are gust pentru ca nu e amara, pentru ca tie iti plac merele, pentru ca e mai cool sa bei o bere cu gust, pentru ca e numai pentru femei, etc… In schimb au pozitionat-o in acelasi segment ca si celelate beri: socializare.

    Răspunde
  6. sis a zis

    6 martie, 2008 la ora 10:21 pm

    Hmm, cam slabuta reclama. Ideea de gust e intradevar cam prea invaluita in cea de socializare. Si nu stiu cat de buna a fost ideea de prezentare in club, avand in vedere ca o alta problema a consumatorului feminin de bere tine de imagine – femeie care bea bere din sticla – este o ipostaza care se cam evita de obicei.
    Daca tot vor sa lanseze o bere pentru femei, poate ar trebui lucrat mai mult. Pana acum doar au pus aroma unei beri care in rest tot pentru barbati pare (eticheta, sticla).
    Iar in ceea ce priveste gustul, majoritatea combinatiilor geniale nascocite pana acum au fost destul de nereusite (din cate stiu). Ma intreb daca s-a gandit cineva sa intensifice gustul de caramel de la berea bruna ca varianta pentru femeile din Romania (si poate nu numai) daca tot merge berea bruna. Mi se pare complicat sa combini gustul de bere cu alte arome pentru ca este destul de puternic. Poate pentru femei raspunsul se afla in evidentierea unor nuante deja existente (unele beri ne plac mai mult decat altele).Sunt curioasa ce efecte va avea.

    Răspunde
  7. alex negru a zis

    6 martie, 2008 la ora 11:55 pm

    eu abia astept sa o gust 8-|

    o alta curiozitate este daca o vor gusta si alti barbati; sa vada cum e..

    deci cine mai e curios?

    Răspunde
  8. Carina a zis

    6 martie, 2008 la ora 11:56 pm

    O sa treaca ceva pana o s ama obisnuiesc sa asociez berea si fructele. Referitor la clipul din Romania, daca tot pozitioneaza berea asta pentru femei, de ce apare si tipul in clip in timp ce bea acelasi tip de bere? Nu era mai bine oare sa faca o diferentiere?

    Răspunde
  9. Corina a zis

    7 martie, 2008 la ora 11:54 am

    In comunicatul de presa au spus ca nu e numai pentru femei. E mai complicat de atat 🙂

    Răspunde
  10. alex popovici a zis

    7 martie, 2008 la ora 12:43 pm

    Chiar am vazut duminica in Carefour „gramezi” cu Redd si habar nu aveam ce e aia… nici nu am fost prea curios sa ma interesez mai mult.
    Pur si simplu al doilea spot mi se pare „delicios”. Adica iti stimuleaza papilele gustative. 🙂 Cel putin mie. (this doesn’t mean i’m a girl, right? :-s)

    Ideea in sine de bere cu gust de fructe mi se pare cel putin interesanta. Pina la proba contrarie. Poate-mi cumpar in weekend si va zic cum e. 🙂

    Răspunde
  11. OanaBee a zis

    7 martie, 2008 la ora 11:14 pm

    pai daca ar incerca sa feminizeze aspectul sticlei, sa ii schimbe designul, unde mai e ideea de bere? Intr-adevar, nu cred ca femeile pe care le vizeaza ei in spot sunt bautoare de bere, dar asta nu inseamna ca cele care sunt nu o vor incerca din cauza aspectului (eu habar nu aveam ca e scoasa de Ursus, iar cand am vazut prima data spotul- ptr ca deja e pe tv- mi s-a parut total nepotrivit). Si, la urma urmei, nu scrie nicaieri ca trebuie consumata direct din sticla 😉

    Răspunde
  12. Ciprian a zis

    8 martie, 2008 la ora 1:22 am

    http://www.youtube.com/watch?v=bBEAk_G6CZk reclama din Polonia la bere de mere … sa o bea ele 😛

    Răspunde
  13. adi a zis

    9 martie, 2008 la ora 3:20 am

    despre produs: vara asta in PL am incercat Redd’s (de mere) si nu mi-a placut (poate pentru ca nu-s fata?!). e drept ca am intalnit fete care apreciau gustul de mere (ma intreb cum merge cu micii :D)

    despre spot (ala romanesc): nu mi se pare gresit ca e prezent si barbatul (ideea e ca poti sa bei cot la cot cu el s-ar putea sa le bucure pe unele femei). Gresit mi se pare ca nu este exploatata „unicitatea” berii: gustul de fructe (orice bere are gust, dar nu de fructe).

    pe langa asta cred ca ar fi iesit o campanie de comunicare interesanta pe 8 martie… poate la anul…

    Răspunde
  14. Adrian Monoranu a zis

    9 martie, 2008 la ora 11:14 am

    Ei, Adi, nu intamplator au lansat-o la inceputul lui martie. Dpdv al strategiei de mktg s-au descurcat bine dar in partea de comunicare, cred ca agentia nu si-a prea facut temele. Sincer, cred ca e o noua dovada a faptului ca multi „strategi” din agentii nu au vreo treaba cu marketingul. E imbucurator insa, asa cum zicea si Stefan Stroe, ca fenomenul planning incepe sa se dezvolte. Sfatul meu pentru agentii ar fi sa-si ia totusi oameni care au cunostinte de mktg. Altfel exista sanse mari sa se faca de ras in fata clientului.

    Răspunde
  15. Ovidiu Miron a zis

    10 martie, 2008 la ora 1:32 pm

    Carina, cred ca ideea era ca imaginea ta asociata cu berea te face mai atragatoare:). Probabil asta au intentionat:). Cat despre ce a zis Mono in articol-„cele de la noi sunt mai tari in aceasta privinta”- tind sa ii dau dreptate:).

    Răspunde
  16. aladeintrazilnic a zis

    10 martie, 2008 la ora 5:51 pm

    NASOALA BERE. bausi sambata…

    Răspunde
  17. aladeintrazilnic a zis

    10 martie, 2008 la ora 5:52 pm

    Mult mai misto era beck’s de lamaie si portocale…….foarte reusite..

    Răspunde
  18. Petru a zis

    10 martie, 2008 la ora 6:14 pm

    1. A doua reclama … clar cea mai tare
    2. Berea chiar e buna… aduce un pic cu bavaria de mere… parca e altceva decat restul berilor care in general sunt la fel. La asta aciditatea e mai scazuta parca, deci e posibil sa intre mai multe 🙂

    Răspunde
  19. andi a zis

    10 martie, 2008 la ora 6:52 pm

    de abiaastept sa beau una! Ma astept sa fie buna 😀

    Răspunde
  20. Wana a zis

    11 martie, 2008 la ora 1:40 pm

    Io sunt o mare amatoare de bere.

    De bere „echilibrata” cum ii zic io (nu prea amara, cu fina aroma de hamei, iar intre “ale” si “leger” aleg mai degraba leger). Ca atare in topul meu se afla Hoegaarden, Leffe, Zipfer.

    Dar imi place intotdeauna sa incerc beri noi, iar aseara a fost Redd’s. Impresii? Mi s-a parut un fel de Radler, sau Sagres cu lamaie, dar cu aroma foarte nefericit aleasa. Daca pe Sagres lemon il mai asociez la un meniu de scoici sau melci J, pe Redd’s cu greu mi-l imaginez unei ocazii de consum.

    E clar, nu is in target. Dar daca ar fi sa mergem pe segmentare, nu cred ca segmentarea demografica functie de sex e prima relevanta. M-as gandi la ocazii de cumparare poate:
    – La pranz, la o mancare, la o plaja cand tzi se face sete (desi personal as alege un draft sec si rece)
    – Ca instrument de socializare in club/pub (cum il pozitioneaza ei in reclama parca). Dar a cui?
    Teenagerii, ca mari consumatori de produse “de imagine” sunt destul de greu de urnit de la votca+redbull si Bacardi.
    ”Fotomodelele cu apa plata si lamaie” – neahh…la o adica, ce mare economie de calorii ar face cu Redd’s?
    Iar cei peste 25, sa fim seriosiJ aleg un whiskey bun sau un vin, cocktail.

    Personal, ca bautor de bere ma simt insulata de sloganul ala cu “In sfarsit berea are un gust”.
    Pai cum asa? Berea are gustul pe care trebuie sa il aiba din 1600, din malt si hamei, eventual grane. De aia o si consum, ca imi place berea asa cum e, cu gust de bere.
    Ce imi vine in cap, e ca de fapt Redd’s se adreseaza non-consumatorilor de bere, care vor ceva “fruiti”, dar sa aiba si alcool, sa fie si ca o bere, dar de fapt sa nu fie bere. Deh, asa is io, o conservatoare.

    PS: Ca sa revin la sentimente mai bune, uite ceva funny:
    http://uk.youtube.com/watch?v=64WXfvTHUKI

    Răspunde
  21. Grigoriu Ioana a zis

    11 martie, 2008 la ora 9:23 pm

    Sincer am incercat-o, dar nu-mi place…e ciudata rau si in plus e foarte dulce…Astept o varianta mai buna 😉

    Răspunde
  22. Dever a zis

    12 martie, 2008 la ora 3:05 pm

    Eu am incercat vreo 10 pana acum si toate au fost bune 🙂
    Faptul ca nu au pus accentul numai pe femei in reclama a fost o mutare buna zic eu (eu nu as cere o bere pt … femei). De asemenea cunosc femei carora nu le-a placut Redd’s.
    (povestea mea aici)

    Răspunde
  23. Ioan Todiroae (Satul Timisesti, Judetul Neamt) a zis

    7 octombrie, 2008 la ora 8:24 pm

    Cand am fost in Piatra Neamt,
    sambata 4 octombrie 2008,
    pentru prima data in viata mea
    am baut bere cu aroma de lamaie ….

    Berea cu gust de lamaie bauta de mine:
    – era marca Redd’s Fresh si era un produs S.C. URSUS BREWERIES Buzau,
    fiind prima bere cu aroma de fructe produsa si distribuita in Romania,
    – era usor acidulata,
    – nu era amara,
    – avea grad de alcoolizare 4,5 %,
    – costa 2,6 lei doza de 0,5 l.

    NU-I PENTRU GUSTUL MEU BEREA CU GUST DE LAMAIE.
    (Sa ma scuze inginerii care au produs aceasta bere.)

    Mie imi place berea blonda fara aroma
    dintre toate bauturile alcoolice frecvente ….
    Eu aleg berea blonda fara aroma
    in loc de vin din comert si
    in loc de spirtoase (coniac, votca, rom, lichior etc).
    Eu nu as alege berea in loc de sampanie ….

    Răspunde
  24. ana a zis

    9 noiembrie, 2008 la ora 10:22 pm

    am un proiect de facut si am ales berea cu aroma de zmeura
    De ce ati alege un astfel de bere, care e scopul pt care merita sa fie produsa

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      9 noiembrie, 2008 la ora 11:33 pm

      E un produs de nisa. Nu m-ar tenta foarte mult dar probabil ca in Romania nu ar avea prea mult succes. Dupa cum vezi de pe piata, nici sucurile cu aroma de zmeura nu au prea multa cerere la noi. 🙁

      Răspunde
  25. ana a zis

    10 noiembrie, 2008 la ora 8:55 pm

    deci sa inteleg ca nu am pt cine sa o produc

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      10 noiembrie, 2008 la ora 9:19 pm

      Eu unul n-as incerca sa scot asaceva pe piata decat daca as avea o certitudine. 🙁 Si cum n-am, nu ma pot pronunta. E doar o parere. S-ar putea sa ma insel si sa aiba un succes nebun. 🙁

      Răspunde

Trackbacks

  1. Redd’s (better not) drink about it « alex popovici spune:
    17 martie, 2008 la 1:07 pm

    […] (better not) drink about it Publicat 17 martie 2008 personal Ziceam acum vreo două săptămîni că am de gînd să încerc Redd’s, berea cu aromă făcută de […]

    Răspunde
  2. Berea la 330 ml - marketing sau lipsa de respect? | Marius Sescu spune:
    18 martie, 2008 la 3:24 pm

    […] femei, as aprecia o sticla de 330 ml. De exemplu noua bere Ursus cu gust de fructe, de care spunea Mono, care din cate am remarcat, nu e prezenta pe piata decat in ambalajul mai mic, si la doza. O femeie […]

    Răspunde
  3. Spot: Carlsberg cu mai putine calorii | Marius Sescu spune:
    24 aprilie, 2008 la 1:48 pm

    […] isi face aparitia si in segmentul light, adica bere cu mai putine calorii (cu 30% mai putin ). Avem Ursus de zmeura si de mere, avem bere light, ce mai urmeaza oare, in domeniul inovatiilor pentru sucul de malt si […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • O chestiune de nuanta la Vel Pitar
  • My answers to W+K planner’s questions
  • Brand-blogger-consumator – un triunghi conjugal.
  • Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.
  • Interstellar trebuie vazut neaparat!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu