Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

BCR vechi si nou ….

Scris de Adrian Monoranu pe 5 septembrie, 2007 13 comentarii

Postul acesta trebuie sa-l scriu in romana pentru ca vreau sa am la dispozitie vocabularul complet. E vorba de schimbarea de identitate a BCR despre care s-a tot vorbit pe bloguri, prin agentii si pe la colturi de emisiuni TV.
Desigur ca va amintiti ca pachetul majoritar de actiuni al BCR a fost achizitionat de ERSTE Bank din Austrie. Odata cu acest lucru austriecii au impus cateva schimbari majore pentru gigantul bancar romanesc. In primul rand a venit reorganizarea si restructurarea. Apoi eliminarea a aproape 50% din personal. Si mai apoi schimbarea de identitate sus-mentionata. Puteti citi aici mai multe.

Problema pe care vreau eu sa o aduc in discutie este legata de noul si vechiul slogan al BCR. Probabil va suna mai cunoscut varianta veche „E in puterea noastra!” dar sunt sigur ca va veti obisnui rapid si cu versiunea noua „Gandim la fel!”.
Daca e sa le analizez pe rand nu le dau nota de trecere niciunuia. Nu neaparat din perspectiva creativa ci mai degraba din cea strategica.

In primul rand BCR este perceputa de clienti ca o banca invechita cu angajati batrani si care se misca incet. In plus toata lumea se plange de vestitul comision de 1 Ron pe care il platesti pentru fiecare operatiune indiferent ca e plata, depunere, retragere sau orice altceva. Cu alte cuvinte judecand dupa cele spuse sloganul vechi cam reprezinta cu succes imaginea aceea. Normal, doar e in puterea lor. Numai ca asta nu e un lucru bun.

Acum, odata cu preluarea de catre ERSTE Bank, BCR doreste sa schimbe ceva in perceptia consumatorilor. A inceput cu identitatea dar dupa cum se poate vedea si in linkul de mai sus doreste sa schimbe si o mare parte a serviciilor. Ceea ce in termeni de branding e bine. Ar fi o singura problema. Sloganul nou e cu doua taisuri. Probabil ei incearca sa elimine perceptia aceea legata de un sistem greoi si in care clientul e lipsit de valoare. Din punctul asta de vedere e ok. Acum transmit din start un mesaj clar „Gandim la fel!”, ceea ce mie imi spune ca sunt mai client-focused. Pe de alta parte poti la fel de bine sa intelegi, ca si client, ca au ramas la aceeasi gandire comunista. Spun asta, pentru ca eu am vazut prima data sloganul pe un billboard. L-am privit 2 secunde si asta a fost primul gand care mi-a trecut prin minte. Chiar mi-a venit sa rad. Citisem anterior ca rebrandingul BCR va fi cel mai scump din Romania si ma gandeam ca practic e posibil sa fie un fiasco. E adevarat ca dupa ce analizezi lucrurile par sa fie ok dar intrebarea e, cati dintre actualii clienti care sunt si nemultumiti mai stau sa si analizeze. E de ajuns ca acum sa apara o problema la o operatiune, sa se creze o tensiune si totul se naruie. Contactul cu sloganul poate fi complet dezastruos.

Va las pe voi sa judecati. Votati mai jos!

Noul slogan al BCR „Gandim la fel!” mi se pare:

skip to results

Survey by Quibblo

Later edit:

Mai puteti citi despre BCR si aici sau aici. Fiecare cu parerea lui sau a ei.

More from my site

  • ODO announces Career Day on March 7thODO announces Career Day on March 7th
  • One more week!One more week!
  • Siropul pentru adulti!Siropul pentru adulti!
  • Cea mai depresiva zi – Blue Monday!Cea mai depresiva zi – Blue Monday!
  • Izvorul Minunilor se repozitioneaza Izvorul Minunilor se repozitioneaza
  • Romstal – de ce sa fii original?Romstal – de ce sa fii original?
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Branding Deloc

Comentarii

  1. andiP a zis

    5 septembrie, 2007 la ora 9:45 am

    „Normal, doar e in puterea lor. Numai ca asta nu e un lucru bun.”
    prea tare ai zis!

    smart nick- MONOxid 😛

    cat pentru cel mai scump rebranding din Romania, cred ca sea putea si mai bine…dar asta nu inseamna ca e rau! depinde si ce anume vor mai schimba IN BINE…

    Răspunde
  2. Loredana a zis

    5 septembrie, 2007 la ora 12:49 pm

    Deci…
    „Gandim la fel”
    mi se pare super!!!!
    In primul rand 70% dintre clientii BCR (ne referim la piata pf) nu prea analizeaza acest slogan. Il iau asa cum e… nu prea conteaza… ce ii atinge este spotul colorat, plin de viatza, emotional… si apoi cand aud „Gandim la fel” vine concluzia: vai… o banca ce gandeste ca mine… DEOSEBIT!!!
    dar ha sa analizam mai mult:
    Gandim la fel… ca si voi, clientii
    Gandim la fel… ca si mama noastra, Erste, adik ca si o banca elvetiana si facem afaceri in acelasi mod, corect si deschis. Ca doar acest rebranding urmareste clar identificarea cu Erste.
    Acum, despre sigla. Este in totala neconcordantza cu mesajul campaniei. Mesajul este uman, emotional, dar sigla foloseste niste fonturi tehnice, care ma duce cu gandul la un domeniu exact: arhitectura, fizica… si la bancherii cu mansete negre pana la cot.
    Cam atat pentru moment.

    Răspunde
  3. Adrian Monoranu a zis

    5 septembrie, 2007 la ora 2:22 pm

    Pai, Loredano draga, sigla nu se putea sa fie altfel din moment ce ei s-au aliniat la signalistica bancii mama (care by the way e din Austria si nu din Elvetia). Cat despre mesaj, normal ca e un mesaj uman. Stii tu vreo banca care sa nu aiba un astfel de mesaj (in afara de mesajul anterior al BCR poate)?

    Răspunde
  4. loredana a zis

    5 septembrie, 2007 la ora 3:16 pm

    Mia culpa cu Elvetia…
    era normala alinierea cu sigla Erste, dar asta nu inseamna ca trebuie sa imi si placa… 😛 Fonturile alea mergeau bine si la un atelier de feronerie sau tamplarie…
    Au o problema cu identificarea cu clientul (folosirea persoanei I plural) Noi, adik noi si voi… impreuna facem si dregem; dar ei sunt priviti in continuare ca o banca plina de birocratie in care barierele nu s-au daramat. de asta ne e greu sa intelegem sloganul ca si noi=impreuna si nu noi=personalul bcr.
    Ar fi trebuit sa fie mai mult orientati spre client, cu un mesaj direct.
    Interesanta mi s-a parut imaginea de pe erstebank.at cu doi barbati si un copil. Or vrea ei sa arate mai multe generatii, dar pe mine sincer ma duce cu gandul la altceva (cei doi barbati par de aceeasi varsta)… 🙂

    Răspunde
  5. Adrian Monoranu a zis

    5 septembrie, 2007 la ora 4:05 pm

    mda, poza aia cu cei doi barbati gives me the creeps … acuma ca mi-ai scos-o in evidenta. ce-or fi vrand sa zica 😛

    Răspunde
  6. Dragos a zis

    9 septembrie, 2007 la ora 8:20 pm

    1. Daca vrei sa te citeasca lumea, scapa de textul alb pe fundal negru, pentru ca lumea are lcd-uri si-si fut ochii incercand sa tina pasul cu ce scrii tu aici. Asta e de bun simt si ma mir ca pana acum n-ai luat masuri. E prima oara si cea din urma cand te citesc.

    2. Problema la un rebranding ca al BCR-ului sunt oamenii! Nu un slogan amarat si nu incerca sa despici firul in patru pe seama lui.
    Cand vor schimba oamenii din banci, de care clientul se loveste zilnic si pe care ii injura dupa aia, atunci vor face rebranding. Da, sigur, trebuie sa se alinieze cu banca „mama” la nivel de imagine, dar asta ar trebui sa fie ultima lor grija!

    3. Ernste are probabil cea mai invechita imagine dintre bancile cunoscute de mine. Pana nu demult, nu stiam nimic despre ei, dar acum cu preluarea BCR au venit in centrul atentiei si au pierdut poate tot respectul comunitatii de designeri, creativi, etc. cu ce imagine pot afisa.
    Daca BCR-ul avea o imagine invechita, spoiala cea noua e din start chiar jenanta!
    Comparand cu ABN Amro, ING, chiar BRD sau Bankpost, e chiar ridicola.

    4. Ma asteptam sa analizezi mai bine poate serviciile noi care vor fi oferite si restructurarea celor vechi. Strategia de marketing si promovarea lor…
    Nu de un slogan care si inainte si de acum inainte pentru o banca ca asta nu valoreaza nimic.

    5. Trebuia sa studiezi mult mai bine cui se adreseaza BCR inainte de a face unele comentarii. Si tu si altii care au scris pe seama acestui subiect…

    Cam atat.
    Spor la lucru in continuare si nu mai trata unele subiecte atat de superficial.

    Numai bine,
    Dragos

    Răspunde
  7. Adrian Monoranu a zis

    10 septembrie, 2007 la ora 2:26 pm

    @Dragos
    1. Daca ai de gand sa mai citesti e problema ta. Daca te deranjeaza scrisul alb pe negru poti sa te abonezi la RSS si sa primesti pe mail continutul. Blogul meu e asa de la inceput si nu am mai primit reclamatii :)) Merci de sugestie oricum.
    2. Pai daca ai citi si articolele la care am facut referire ai vedea ca BCR are si o politica de schimbare a personalului.
    3. Despre cat de invechita e imaginea Erste nu pot sa ma pronunt. Fiecare are o parere pe care o poate sustine cu argumente si o polemica pe tema asta poate dura zile si nopti.
    4. Serviciile si produsele noi pe care le vor furniza nu ma intereseaza pe moment. Sloganul mi-a sarit in ochi. Analizele pe care le fac le pastrez pentru mine si pe blog ma rezum la a scrie chestii mai comestibile. Nu toti cititorii mei sunt pasionati de marketing si strategii.
    5. De ce ma tragi asa de urechi pe ultimul paragraf? Frate, doar mi-am exprimat niste pareri. Sunt ale mele si asta cred. Sincer nu cred ca am dat cu bata! In plus e o tara libera nu-i asa?

    Răspunde
  8. Razvan a zis

    14 septembrie, 2007 la ora 11:14 am

    Acum am vazut/remarcat si eu poza cu 2 barbati de pe erstebank.at :)) E ceva in neregula, m-am abtinut sa comentez prea tare reclama TV din Ro de re-lansare BCR, dar acum cred ca o sa scriu ceva pe tema asta pe blog astazi 😉 Ori se duc prea tare spre gay, ori sunt misogini pt. ca in reclamele lor apar numai barbati… oricum, nici unul dintre cazuri nu e tocmai fericit…

    Răspunde
  9. Adrian Monoranu a zis

    14 septembrie, 2007 la ora 11:17 am

    Razvane, nu pot accesa pagina ta, desi banuiesc ca ai scris-o aici. Cred ca e o problema de la blogger. Scrie adresa blogului tau in fereastra. Chiar sunt curios ce-o sa scrii.

    have fun!

    Răspunde
  10. Razvan a zis

    14 septembrie, 2007 la ora 11:38 am

    Mda, o sa las direct in mesaj link cand e cazul, eu las adresa alaturi de nume in casutele indicate, dar nefiind blogger.com, nu ma iubeste sistemul 🙂

    Răspunde
  11. Adrian Monoranu a zis

    14 septembrie, 2007 la ora 11:40 am

    Pai las-o… ca tot nu ai lasat-o. Sau cel putin aici nu se vede.

    Răspunde
  12. Razvan a zis

    14 septembrie, 2007 la ora 11:49 am

    http://www.razvaniancu.ro – am zis sa nu o las asa gen spam, doar concret cand am un post anume pe care sa-l indic 🙂

    Răspunde
  13. Adrian Monoranu a zis

    14 septembrie, 2007 la ora 11:54 am

    scuza-ma razvan. trebuia sa-mi dau seama ca esti tu, dar fiindca mai sunt cativa razvani cu care ma mai citesc nu puteam sa stiu exact… sorry. nu e spam. cititorii mei vor fi incantati sa te citeasca si pe tine, sunt sigur.

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu