Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?

Scris de Adrian Monoranu pe 12 aprilie, 2023 Lasă un comentariu

Pentru ca sunt mai organizate, in principiu. Si cand ma refer la organizare, nu ma refer neaparat la sistemul de management. Desi de acolo porneste totul. Dar ma refer inclusiv la politica lor concurentiala care e una de convietuire cu concurentii decat una de razboi continuu. Anii de existenta in piete extrem de concurentiale au scos in evidenta faptul ca prima strategie este mult mai eficienta pe termen lung decat a doua. Pe toate palierele. Si cand vine vorba de impartirea clientilor, dar si cand vine vorba de recrutari. Cand vorbim despre antreprenori mici, lucrurile stau putin altfel.

De altfel articolul de astazi este mai mult despre organizare in materie de recrutare. Am intalnit adesea antreprenori locali, cu afaceri de dimensiuni mici sau medii care se plang ca nu reusesc sa atraga forta de munca de calitate sau chiar suficienta. Pentru ca tinerii (si nu numai) aleg sa lucreze in corporatii. Tot timpul „scuza” e pachetul salarial dar din pacate nici macar nu e vorba de asta. De multe ori este vorba de proactivitate versus reactivitate. 

Corporatiile nu doar ca urmeaza strategia convietuirii dar se si organizeaza in acest sens prin asociatii in care se sprijina reciproc. Un exemplu este ABSL – The Association of Business Service Leaders Romania. Ieri a avut loc o intalnire la FEAA Iasi cu un grup de reprezentanti ai unor companii membre din ABSL. Scopul intalnirii a fost de a identifica modalitatile in care aceste companii membre pot aduce plus valoare pentru studentii facultatii. Intalnirea a fost una interesanta si sunt sigur ca va fi si una fructuoasa pentru ca s-au identificat modalitati multiple prin care companiile pot aduce aceasta valoare. 

Evident, castigul pentru companiile din ABSL este accesul la viitori absolventi, posibili angajati. Iar asta inseamna acea proactivitate despre care vorbesc. Sigur, sunt in discutie multe aspecte si nu vreau sa se inteleaga de aici ca le reprosez antreprenorilor mici sau mijlocii lipsa de implicare. Dar atitudinea acestora este de cele mai multe ori reactiva. Ni se transmite uneori ca nu ne deschidem noi catre mediul de afaceri local. Fals, deschidere este, si inca multa. 

Ideea e ca FEAA a fost mereu deschisa si dispusa sa ajute orice antreprenor care a avut nevoie de angajati, care a dorit sa ia interni sau sa ofere locuri de practica. Tot ce trebuie sa faca acestia este sa sune, sa scrie un email sau sa ne faca o vizita. Eu de exemplu am avut o colaborare excelenta cu o companie locala de IT, SABS, si rezultatele au fost foarte multumitoare atat pentru studenti, cat si pentru cei de la compania mentionata. Iar eu am ramas impresionat de implicarea studentilor. 

Imi aduc aminte ca discutam cu Andrei de la Code932 despre lipsa dorintei de asociere intre micii antreprenori (era vb de antreprenori in IT) si imi dau seama ca problema persista. O asociere ar putea sa faca genul acesta de colaborare si implicare activa mult mai simpla. Nu ar mai fi nevoie ca fiecare firma sa trimita un reprezentant, ci doar un reprezentant al unei posibile asociatii ar putea discuta cu reprezentantii facultatii noastre (si ai altor facultati, desigur). Iar asocierile de genul mentionat nu trebuie sa cuprinda numai membri dintr-o singura industrie. Sunt sigur ca orice antreprenor are nevoi destul de asemanatoare pana la un anumit nivel. 

In incheiere as mai vrea sa mentionez un aspect. FEAA Iasi s-a schimbat mult in ultimii 4-5 ani, atat ca atitudine fata de mediul de business cat si ca stil de management. Studentii din generatia alpha sunt si ei mai dornici sa fie implicati in proiecte, in cluburi, in activitati extracurriculare. E nevoie insa si de sprijin si implicare din partea antreprenorilor mici pentru ca uneori e chiar dificil sa pregatim studenti care sa aiba skillurile pe care acestia le cauta tocmai pentru ca nu le cunoastem exact nevoile. 

Thumb Photo by Erol Ahmed on Unsplash

More from my site

  • Cat de jegos poti sa fii??!!??Cat de jegos poti sa fii??!!??
  • Hai sa respectam reguli. Hai sa respectam reguli.
  • Don’t drink and drive by BergenbierDon’t drink and drive by Bergenbier
  • Cine te scoala din boala?Cine te scoala din boala?
  • Don’t go for the MONEY – 7 sfaturi pentru angajare.Don’t go for the MONEY – 7 sfaturi pentru angajare.
  • Cum am supravietuit orelor online?Cum am supravietuit orelor online?
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Academic, antreprenoriat, editoriale

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.
  • Ce ne facem cu ChatGPT?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu