Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Parerea neceruta nu e necesara.

Scris de Adrian Monoranu pe 28 ianuarie, 2023 Lasă un comentariu

Avem cu totii acel prieten caruia i s-a intamplat tot ceea ce ii povestim, doar ca lui si mai si. Si tot acel prieten care isi da mereu cu parerea despre subiectul pe care noi i-l impartasim. E foarte enervant, nu-i asa? Ei bine si eu, si probabil multi dintre voi am fost la un moment dat „acel prieten” pentru cei din jurul nostru. E important sa constientizam ca si noua ni s-a intamplat asta. Ironic, dar e bine sa ne-o si spunem de data asta. 

E al naibii de enervant cand intalnesti sau suni un prieten dorind doar sa te descarci, sa ii spui ceva care te apasa iar el te loveste cu parerea lui. Fie ca ii apartine sau ca e ceva ce a auzit sau citit la un moment, opinia valoreaza zero barat in momentul acela. Mai mult e si foarte enervanta situatia. Pentru ca tu nu vrei sa auzi asta, vrei doar sa ai un prieten adevarat care sa te asculte. Nu trebuie neaparat sa te aprobe dar nici sa te contrazica. Doar sa te asculte. 

Unora dintre voi vi se va parea un pic ciudat si poate chiar egoist sa ceri cuiva doar sa te asculte fara sa isi exprime atunci opiniile. O sa spuneti ca pentru asta exista psihologi. O sa mai spuneti ca e normal sa nu fiti de acord cu cel care se descarca si ca prin opiniile si sfaturile voastre in momentul respectiv il sau o ajutati. Dar in general nu e deloc asa. In general nu faceti decat sa produceti mai multa tensiune. 

Ei bine si in business si in marketing e la fel. Mi s-a intamplat deseori sa stau de vorba cu oameni pe care abia ii cunoscusem si care, amarati fiind de stadiul business-ului lor, se descarcau in cautarea unui prieten. Evident, eu privind lucrurile ca marketer, ma simteam indreptatit sa-mi dau imediat cu parerea. Nu neaparat sa judec, desi am facut-o adesea fara sa vreau. Ba chiar, asa cum spuneam mai sus, o faceam crezand ca sunt motivat de altruism, de dorinta de a ajuta. 

Mi-am dat seama de multe ori ca am gresit dar am facut-o din nou. Insa recent am realizat ca trebuie totusi sa ma opresc. Uneori e mai bine sa iti tii parerile pentru tine si doar sa asculti. Daca ti se cere un sfat, atunci cantareste bine situatia pana sa il oferi. Gandeste-te ca persoana careia ii oferi sfatul este influentata de multi factori. Unii personali, altii sociali, altii situationali si cine mai stie ce altceva il influenteaza atunci.

Nu te supara daca sfatul tau este desconsiderat. Avem imediat tendinta sa spunem „pai daca stii ce ai de facut, de ce ma mai intrebi?”. Ei bine, in momentul respectiv, judecand la cald, cel pe care il ai in fata poate sa respinga orice sfat. Asa ca mai bine nu il sfatui nimic. Spune-i ca intelegi situatia dar nu te poti exprima in legatura cu subiectul dar ca ai sa te gandesti la asta. In felul acesta eviti o situatie enervanta pentru amandoi. Si e valabil pentru orice interlocutor si subiect, nu doar in business. 

Sper sa nu mai repet aceasta greseala dar viitorul imi va arata daca am sa reusesc. O sa o iau ca o pe o rezolutie intarziata pentru 2023. Iar daca va ganditi sa faceti acelasi lucru, va doresc si voua ceea ce imi doresc mie. Sa pot sa ascult mai mult. 

Thumb Photo Credit – Tanja Cotoaga on Unsplash.

More from my site

  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Unde se pot face cursuri de marketing?Unde se pot face cursuri de marketing?
  • Greekside Story 2016 – CorfuGreekside Story 2016 – Corfu
  • Cum sa supravietuiesti examenului de licenta / disertatie!Cum sa supravietuiesti examenului de licenta / disertatie!
  • Sa nu te pui cu secretara!Sa nu te pui cu secretara!
  • Video blogging-ul nu e pentru oricine.Video blogging-ul nu e pentru oricine.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consultanta, Marketing, Personal s@#t! Etichete: consultant marketing, opinie, parerea, prieten, sfaturi

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Gelu ionescu la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Ce ne facem cu ChatGPT?
  • Content in social media pentru companii.
  • We should get better at marketing over time!
  • Cum sa prezinti proiecte cu succes!
  • Cu mic, cu mare la reciclare!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu