Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

O zi de școală într-o zona defavorizată

Scris de Adrian Monoranu pe 13 octombrie, 2021 Lasă un comentariu

Acum două săptămâni, vineri, am fost, la invitația celor de la Teach for Romania, la școala din satul Hărpășești, comuna Popești, județul Iași. Dacă vă întrebați unde e, să știți că nu prea departe de capitala Moldovei. Faci stânga după Lețcani și e undeva peste dealuri. În linie dreaptă probabil nu-s mai mult de 15 km. Deci aproape. Și e chiar foarte frumos în zonă, plin de iazuri, peisaje interesante, verdeață, aer curat. Drumul e o bucată neasfaltat, dar asta nu e o surpriză. Deși atât de aproape de Iași, vorbim de o zonă defavorizată.

Ce-am căutat acolo? Am fost în vizită la clasa Ancăi Bulai, învățătoarea cu care am stat de vorbă acum 2 săptămâni. Am avut ocazia să o văd în acțiune la ore și am rămas foarte plăcut surprins. Nu-s eu cel mai potrivit să fac o evaluare din punct de vedere didactic pentru că n-am niciun fel de experiență în învățământul pre-universitar. Și nici nu m-am dus acolo pentru asta. Dar am fost impresionat de legătura pe care a creat-o cu elevii, de modul în care aceștia interacționează cu ea, dar și de rezultatele pe care le obține.

Credeam că e greu sa fii profesor la universitate, că ai de a face cu oameni maturi cărora trebuie să le captezi atenția și să le câștigi respectul. Dar când auzi „doamna” de 347 de ori într-o oră cred că e muuuult mai greu. Cu toate acestea, Anca nu și-a pierdut deloc răbdarea, i-a ascultat pe toți, i-a ajutat când au avut nevoie și nu cred că vreun elev s-a simțit nebăgat în seamă.

Dacă m-ar întreba cineva care este aportul Ancăi în această școală, i-aș spune să îi întrebe pe copiii de la clasa ei. Sau mai bine să meargă să vadă o oră. Indiferent că e matematică sau desen. Faptul că acei copii au șansa să învețe cu ea, faptul că au un dascăl care să-i ghideze este esențial. Și aici intervine Teach for Romania. Pentru că ei sunt cei care au selectat-o pe Anca, au trainuit-o și au integrat-o în școala din Hărpășești, oferindu-le astfel copiilor această șansă.

Ca Anca mai sunt mulți alți dascăli care au acceptat această provocare și care prin intermediul Teach for Romania le oferă copiilor din satele defavorizate din zona Moldovei șansa de a învăța, de a merge la școală. Nu e deloc ușor, Anca mi-a zis de exemplu că îi ia cam două ore pe zi dus-întors naveta până la școală. Și asta nu e tot. Sunt multe alte provocări.

Dar Teach for Romania o ajută în toate demersurile ei. Și se simte. Când a fost școala online s-au cumpărat cartele și Anca a umblat prin sat să le dea părinților că să aibă internet pe tabletele oferite anterior. S-a dus să stea de vorba cu fiecare în parte, să le arate cum funcționează, să-i instruiască.

Copiii din zonele defavorizate ale Moldovei au nevoie de dascăli, e clar, iar acest lucru înseamnă că e nevoie și de Teach for Romania. Iar demersul celor de la TfR de a recruta și instrui în regiunea Moldovei 80 de dascăli în următorii 2 ani trebuie susținut. Lidl România o face deja. Astfel, cu ajutorul său s-a și înființat biroul din Iași în urmă cu un an. Dar o putem face toți implicându-ne în campaniile Lidl care susțin demersurile Teach for Romania. Numai după ultima campanie „Școala în coolori vesele” de anul acesta, Lidl a donat 1.300.000 lei către TfR. Și dacă vă întrebați cum funcționează campania, aflați că Lidl donează 1 leu din prețul fiecărui produs din gama cu același nume. Suma totală donată contribuie la recrutarea, formarea și susținerea unei noi generații de cadre didactice Teach for Romania cum este Anca Bulai.

Respect și succes!

Scoala Harpasesti - TfR1

Scoala Harpasesti - TfR1
Image 1 of 12

 

 

 

More from my site

  • Cu sprijinul Lidl România, Teach for Romania ajunge în regiunea MoldoveiCu sprijinul Lidl România, Teach for Romania ajunge în regiunea Moldovei
  • Hai acasa, hai cu mine, avem joburi pentru tine!Hai acasa, hai cu mine, avem joburi pentru tine!
  • Hey Lidl, give me my Stikeez!Hey Lidl, give me my Stikeez!
  • Diferente intre consumatorul bacauan si cel iesean.Diferente intre consumatorul bacauan si cel iesean.
  • Parerea neceruta nu e necesara.Parerea neceruta nu e necesara.
  • Despre febra SEO si spamuitori profesionisti.Despre febra SEO si spamuitori profesionisti.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertoriale Etichete: donatie, lidl, scoala harpasesti, teach for romania, zona defavorizata

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Gelu ionescu la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Ce ne facem cu ChatGPT?
  • Content in social media pentru companii.
  • We should get better at marketing over time!
  • Cum sa prezinti proiecte cu succes!
  • Parerea neceruta nu e necesara.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu