Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Despre mituri si branduri.

Scris de Adrian Monoranu pe 18 ianuarie, 2018 Lasă un comentariu

Zeii vor exista atat timp cat oamenii vor crede in ei. Cand oamenii inceteaza sa mai creada, zeii dispar. Ce sunt astazi Zeus, Hera, Hermes, Ares, Hefaistos, Poseidon, Hades? Personaje in povesti, istorii si filme sau cel mult surse de inspiratie pentru branduri. 🙂 Au disparut pentru ca oamenii nu au mai crezut mituri si povesti tesute in jurul acestora, pentru ca au fost inlocuiti de alta religie, monoteista de aceasta data. Erau pur si simplu prea multi, prea greu de urmarit, prea dificil de venerat? Cu siguranta. Oamenii isi doreau ceva mai simplu. 

Miturile devin complicate pe masura ce oamenii vorbesc din ce in ce mai mult despre acestea. Se adauga tot felul de povesti, imbunatatiri, update-uri si upgrade-uri pana cand toate acestea devin dificil de urmarit si de tinut minte, ajungand sa se suprapuna intr-un final. Tocmai aceste doua aspecte conduc oamenii catre dorinta de schimbare, de simplificare. Unul este mai usor de tinut minte, mai simplu de venerat si chiar mai usor de blamat atunci cand lucrurile nu se intampla asa cum era planificat. 

Brandurile functioneaza oarecum la fel ca zeii. Exista atat timp cat consumatorii vor crede in acestea. Crede si nu cerceta e un principiu care avantajeaza brandurile dar este acceptat foarte usor de catre consumatori, in mare parte pentru ca acestia nu au timp sa mai cerceteze. Brandurile sunt construite pentru a genera incredere. Si ce poate fi mai de pret decat increderea intr-o relatie? 

Atentie insa! Pe masura ce miturile create in jurul brandurilor devin din ce in ce mai complexe si mai dificil de tinut minte, consumatorii incep sa se plictiseasca si cauta alternative mai simple. Cu cat sunt create mai multe povesti ce graviteaza in jurul brandului, cu atat sansa de a aparea suprapuneri cu alte branduri este mai mare. 

Coerenta este cea care salveaza brandurile. Oricate povesti s-ar inventa despre un brand, acestea trebuie tinute mereu pe acelasi fagas. Indiferent ca sunt create din interiorul brandului sau de catre consumatori. Tocmai de aceea este necesara in permanenta monitorizarea informatiilor ce circula in piata despre brand. Unele mituri ce par a fi in favoarea brandului pe termen scurt nu fac altceva decat sa dilueze valoarea brandului pe termen lung pentru ca nu respecta regula coerentei in comunicare.

Derapajele sunt periculoase. Complexitatea este daunatoare. Se vorbeste mult acum despre principiul conform caruia consumatorii sunt cei mai buni ambasadori ai brandului. Pot fi de acord cu aceasta afirmatie numai in conditiile in care acestia au avut o experienta corecta in relatia cu brandul. Nu uitati insa ca orice zeu a avut si va avea preoti care sa propovaduiasca credinta. Pentru ca oamenii au mai usor incredere in oameni. Poate insa oricine sa fie preot? 

Dati-le consumatorilor lucruri simple. Dati-le un brand in care sa creada dar controlati in permantenta reteaua de mituri si povesti pe care acestia le construiesc. Si nu uitati, dezvoltati-va cu grija reteaua de preoti. 🙂 

Credit photo: mythsbaby.com

 

More from my site

  • Brand-blogger-consumator – un triunghi conjugal.Brand-blogger-consumator – un triunghi conjugal.
  • The generation gap.The generation gap.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Perceperea valorii – cateva consideratii.Perceperea valorii – cateva consideratii.
  • Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?
  • Plus valoarea consultantei juridice.Plus valoarea consultantei juridice.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Branding Deloc, consumer psychology Etichete: branduri, consumatori, mituri, povesti, zei

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Racing is a state of mind … or is it? Mercedes Benz vs. Vodafone
  • Publicitate … live
  • Manifest pentru Romania generatiilor Y si Z.
  • Faima te strica la cap.
  • Reclamele SuperBowl – audienta mai mare decat meciul

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu