Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Web Naming – o sarcina dificila!

Scris de Adrian Monoranu pe 15 octombrie, 2011 5 comentarii

De cand am ajuns la PR 4 au inceput sa curga comentariile vanatorilor de pagerank. Tot felul de tipi sau tipe interesate de plasarea unui link care sa aduca o crestere de pagerank de pe site-ul meu se chinuie sa ma convinga sa le aprob comentariile. E cea mai simpla metoda de a reusi sa te infiltrezi si sa castigi un incoming link free.

Lucrurile au evoluat in ultima vreme si comentariile sunt din ce in ce mai la obiect, incat uneori chiar imi vine sa le aprob. Mai demult le aprobam dar le stergeam linkurile insa asta imi consuma ceva timp asa ca am renuntat. Acum pur si simplu le dau spam tuturor celor care incearca sa puna linkuri. Si pentru ca unii sunt chiar insistenti le mai dau si banare pe adresele de email cu care au reusit sa primeasca approve mai demult.

Majoritatea sunt linkuri catre magazine pentru copii, site-uri de bancuri, fun, dar si piese auto, magazine online sau bloguri de 2 lei cu care niste oportunisti vor sa se imbogateasca din adsense. Acum cateva zile am primit un comentariu care avea un link interesant, nou pentru mine. L-am accesat si am avut parte de o surpriza de proportii.

E vorba de vindecasa.ro. Sincer primul lucru la care m-am gandit a fost „vin de casa” si ca un nene si-a facut site pentru a vinde niste vinuri facute de el. Chiar ma pregateam sa scriu un articol despre antreprenoriat online si ma gandeam ca ar fi un subiect foarte bun. Totusi, cand am accesat linkul am descoperit ca de fapt era „vinde casa” si ca era un site de imobiliare.

Evident, am intrebat in stanga si in dreapta pentru a testa perceptia, fara a-i lasa pe subiectii mei sa acceseze linkul, ci doar sa-mi spuna la ce se gandesc. 8 din 10 subiecti au avut aceeasi parere ca si mine ceea ce ma face sa cred ca cel putin ca si ipoteza putem specula ca alegerea celui care a cumparat domeniul respectiv nu a fost cea mai fericita. Normal, ar trebui sa fac un studiu pe piata tinta din domeniul imobiliarelor si sa vad daca ipoteza se confirma chiar si pe piata respectiva.

Exemplul ridica niste intrebari asupra alegerii numeului domeniului pe care vrei sa-l cumperi pentru afacerea ta. Greutatea vine din faptul ca din ce in ce mai multe domenii sunt deja cumparate de altii si trebuie sa devii inventiv. Daca vrei un .com atunci lucrurile se complica si mai mult. Chiar si asa, in momentul in care ai gasit „domeniul perfect”, nu uita sa-l testezi pe piata tinta pe care vrei sa activezi pentru ca nu se stie niciodata ce pot interpreta posibilii tai clienti. 😉

More from my site

  • Despre naming, nedumeriri si researchDespre naming, nedumeriri si research
  • The generation gap.The generation gap.
  • Cum am supravietuit orelor online?Cum am supravietuit orelor online?
  • Gandeste inainte sa apesi Like!Gandeste inainte sa apesi Like!
  • Vodafone Romania lanseaza Supernet! (P)Vodafone Romania lanseaza Supernet! (P)
  • Fujifilm X20 – robust, simpatic si foarte versatil.Fujifilm X20 – robust, simpatic si foarte versatil.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Branding Deloc, experimente, internet, Marketing, naming, online marketing Etichete: naming, online, research, testare, vindecasa

Comentarii

  1. cristina a zis

    17 octombrie, 2011 la ora 10:58 am

    Asta este ca in testele cu poze de la psiholog, fiecare intelege ce vrea:) Referitor cu chestia “cine pune link rezulta spam” ma sperie. Daca nu vrei linkuri scoate campul “website”. Adica pe langa comentariu meu, tu imi ceri printre celalate date si un site …de ce mai dai spam? Daca nu iti place comentariu sau nu este protrivit, sterge-l…ce legatura are una cu alta….eu asa zic. In rest este ok.

    Răspunde
  2. Gabi a zis

    18 octombrie, 2011 la ora 11:47 am

    Eu am citit „Vinde casa” din start! :))
    Mult trebuia sa treaca pana sa ma gandesc la „vin de casa”.

    Răspunde
  3. Adi a zis

    1 noiembrie, 2011 la ora 9:12 pm

    E complicat cu alegerea numelui pe o parte vrei sa ai in nume ceva din cuvintele cheie ca sa te legi bine cu optimizarea ,pe alta parte ajungi sa ai nume prea lung, sincer as prefera un nume creativ de branding pe care sa-l tina minte usor, eventual ceva haios in detrimentul unui nume mai optimizabil …poate sunt doar eu prea artist dar am senzatia ca pe termen lung ai mia mult de castigat cand ajungi sa fi promovat (usor si placut) prin recomandare ..eventual verbala(cand-un-nume-cat-china. ro poate fi enervant)

    Răspunde
  4. Adrian a zis

    16 noiembrie, 2011 la ora 12:08 am

    Legat de articol din domeniul ales(link-ul atasat) ce intelegi din prima? Crezi ca este un domeniu potrivit?

    *as prefera sa il stergi, voiam doar sa-ti aflu parerea despre web-naming.

    Răspunde
  5. razvan a zis

    19 aprilie, 2013 la ora 2:07 pm

    la fel si eu am inteles vin de casa, dar cred ca depinde la ce ii sare mintea fiecaruia .

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Gelu ionescu la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • diana cuzic la Hangouts – Montecatini Iasi.
  • ST la Dilema etica a produsului chinezesc.
  • Adi la E ok sa astepti.
  • Adrian Monoranu la Dilema etica a produsului chinezesc.
  • Parerea neceruta nu e necesara.
  • Cu mic, cu mare la reciclare!
  • Ce incaltari preferi?
  • E ok sa astepti.
  • Inscrie-te la Gradinita de Manageri!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu