Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Ba da esti chiar … Panda!

Scris de Adrian Monoranu pe 2 iulie, 2011 5 comentarii

Sunt un mare fan al spoturilor de la Vodafone Prepay si cum de curand au mai lansat in eter o serie noua, le-am devorat cu placere. Le gasiti pe toate pe canalul lor de youtube sau le puteti prinde pe la TV cand sunt difuzate, adica mai tot timpul. Scenariul, personajele si jocul de scena mi se par geniale. Spoturile folosesc concepte actuale, cunoscute si foarte populare. Ma mir ca inca nu au aparut variante proprii ale unor impatimiti ai brandului. Sau poate brandul nu are asa multi „impatimiti”?

Da, asta e o intrebare buna. De curand am renuntat la Vodafone dupa 11 ani si jumatate petrecuti alaturi de ei. 11 ani si jumatate in care nu am primit niciodata o oferta serioasa de fidelizare si in care am driblat printre tarife mari si telefoane la preturi deloc atractive. Singurul lucru de care am fost mereu multumit a fost calitatea semnalului si a sunetului. Eram printre singurii care puteau suna in noaptea de revelion fara probleme si care nu auzea paraituri si gajaituri. Dar atat. N-a fost insa de-ajuns pentru a ramane alaturi de ei.

Pe ultima suta de metri am fost sunat aproape zi de zi de la serviciul lor de fidelizare insa niciuna din ofertele lor nu m-a mai putut covinge. Asta pentru ca nu erau deloc atractive pentru mine. Ultima varianta a fost sa-mi pastrez numarul pe o cartela pre-pay pentru ca se pare ca aveam destule puncte de fidelitate pentru a-mi acoperi creditul pentru un an si ceva. Si totusi am refuzat, desi numarul actual este cel cu care ma stiu destui prieteni.

Pentru mine pre-pay de la vodafone se rezuma doar la spoturi foarte haioase insa mai departe habar n-am despre ce e vorba. Asta si pentru ca niciodata nu urmaresc si partea in care se prezinta oferta. Pur si simplu nu ma intereseaza. Probabil si pentru ca desi ofertele pot fi destul de avantajoase, eu tot as fi singurul ce foloseste Vodafone, intr-un ocean de useri de Orange si Cosmote. Si-atunci ma intreb, oare cum ar putea Vodafone sa castige teren in Moldova in conditiile in care miile de minute si traficul de net se regasesc si in oferta principalilor competitori?

E drept ca exista un echilibru acum si ca piata s-a asezat intr-un oligopol nediferentiat cu produse oarecum omogene si ca probabil operatorii de telefonie mobila sunt mai preocupati de pastrarea clientilor decat de atragerea de clienti noi. Plecarea unui client este aproape instant compensata de venirea altuia de la concurenta, pentru ca probleme sunt peste tot.

Revenind la spoturi, ma intreb acum de ce atatia bani investiti in media in conditiile in care brand awareness exista grupa mare. Strategic vorbind, Vodafone procedeaza asa cum scrie la carte insa mi se pare totusi ca rezultatele intarzie sa apara in termeni de vanzari. As fi curios sa vad cati utilizatori de pre-pay vodafone sunt in RO si sa raportam rata de crestere la banii investiti in campaniile cu Paul si Cristina. Evident, efectul se poate vedea si in rata de retentie iar aici putem vedea numarul de pre-pay-uri portate in Orange sau inchise in ultima perioada.

In final inchei cu unul din spoturile mele preferate din campania actuala. Cat despre oferta … care-i faza cu dublu? :))

More from my site

  • Marea Ieseala la Radio este putin comparativaMarea Ieseala la Radio este putin comparativa
  • Exista shopping dupa Black Friday?Exista shopping dupa Black Friday?
  • Vodafone aduce in Romania iPhone 7!Vodafone aduce in Romania iPhone 7!
  • 3 saptamani cu noile Seat Ibiza, Toledo si Leon!3 saptamani cu noile Seat Ibiza, Toledo si Leon!
  • Batalia e pe discount-uri.Batalia e pe discount-uri.
  • Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, mobile marketing, strategic planning, telecom Etichete: clienti, oferte, panda, pre-pay, vodafone

Comentarii

  1. Marius a zis

    2 iulie, 2011 la ora 11:38 am

    Poate dublu fata de ce practicau pana in prezent. Personal sunt client Vodafone de vreo 7 ani. E adevarat ca de multe ori ramaneau in urma cu ofertele (Orange facea si face intotdeauna pasul primul). DAR … DAR acum sunt multumit de ofertele PrePay (primesti DUBlU minute in retea SI NU NUMAI 🙂 ) … PLUS ca au o strategie de comunicare mult mai clara. Cel putin asa vad eu.

    Răspunde
  2. Yamasha a zis

    3 iulie, 2011 la ora 7:40 am

    Niciodata vodafone n-au fost primii la oferte…ba orange, ba cosmote au fost primii.

    Răspunde
  3. Silviana a zis

    3 iulie, 2011 la ora 11:11 pm

    A fost o tactica buna asta cu mini-serialul. Personajele au prins, tinerii sunt amuzanti si ofera autenticitate brandului.

    Răspunde
  4. Annna a zis

    28 iulie, 2011 la ora 10:12 pm

    Da au si ei oferte bune…..mi se par mai bune decat cele de la orange.Fiecare cu preferintele lui:d

    Răspunde
  5. Sauta Mihaela a zis

    8 august, 2011 la ora 3:34 pm

    Buna. Eu am fost client fidel orange si mai sunt si acum…insa m-au amuzart teribil unele spoturi vodafone si…mi-am luat si eu o cartela….dar si pt ca familia mea este fidela vodafone…iar ceea ce nu mi place la vodafone este ca personalul din ghiseee nu este asa de amabil cum sunt cei de la orange sau alte companii…

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Gelu ionescu la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • diana cuzic la Hangouts – Montecatini Iasi.
  • ST la Dilema etica a produsului chinezesc.
  • Adi la E ok sa astepti.
  • Adrian Monoranu la Dilema etica a produsului chinezesc.
  • Parerea neceruta nu e necesara.
  • Cu mic, cu mare la reciclare!
  • Ce incaltari preferi?
  • E ok sa astepti.
  • Inscrie-te la Gradinita de Manageri!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu