Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Reclamele SuperBowl – audienta mai mare decat meciul

Scris de Adrian Monoranu pe 10 februarie, 2011 13 comentarii

Zilele trecute stateam de vorba cu Krumel pe twitter si discutam despre faptul ca toata lumea vorbeste despre reclamele de la SuperBowl dar de fapt nu foarte multi se si uita la meci. Si daca stau bine si ma gandesc e normal sa fie asa. Nu prea avem cum sa ne uitam la meciurile de fotbal american pentru ca nu prea se difuzeaza. Asta in afara de faptul ca e un joc destul de stupid si lipsit de atractivitate pentru europeni.

Cred ca reclamele de la SuperBowl sunt la fel de populare precum erau si cred ca inca mai sunt, tricourile, sepcile si gecile cu nume de echipe de fotbal american. Nimeni nu stia exact ce si cum joaca dar logo-urile erau faine si numele usor de tinut minte. Analogia mi se pare simpla si chiar nu urmaresc sa-mi fac autocomplimente. 🙂

Orice copil/adolescent poate fi atras de grafica interesanta si de culorile atractive ale logo-urilor ce reprezinta echipele respective si acelasi comportament se pastreaza si in strategiile de comunicare ale brandurilor ce intra in grila la SuperBowl. Aia 3,2 milioane de dolari platiti pentru 30 de secunde nu sunt aruncati aiurea pentru ca ceea ce difuzezi nu e o reclama oarecare, ci e „a superbowl ad” si zeci de milioane de oameni o vor cauta direct sau indirect pe youtube inainte sau dupa meci. Spotul in sine ajunge o „vedeta” si in felul acesta brandul castiga de doua ori.

SuperBowl-ul e un fel de final showdown pentru advertiseri. Spoturile trebuie sa fie bine asezate strategic pentru ca impactul lor pe termen lung este prelungit si de viralitatea artificial creata in decursul anilor. Prin urmare, banii se dau cu galeata dar impactul este cu siguranta mult mai lung de 30 de secunde. Discutand in termeni de ROI, putem cauta si contoriza numarul de postari si vizionari pe youtube, vimeo, metacafe sau alte site-uri de videostreaming, numarul de mentionari pe bloguri de specialitate, in reviste, show-uri TV, etc etc.

So, normal ca vorbim la greu despre reclamele de la SuperBowl. Majoritatea sunt si bine gandite pentru ca cei care le fac, chiar constientizeaza cele scrise mai sus de mine. Va las cu doua dintre cele care mi-au placut mie cel mai mult anul acesta. Restul le puteti vedea aici.

More from my site

  • Avem nevoie de reclame mai simple?Avem nevoie de reclame mai simple?
  • #priNeamt ziua 2 – pe urmele lui Sadoveanu, Creanga si Hogas#priNeamt ziua 2 – pe urmele lui Sadoveanu, Creanga si Hogas
  • Ai, n-ai mingea, te califici! Hai Romania!Ai, n-ai mingea, te califici! Hai Romania!
  • Natural born weeners.Natural born weeners.
  • Get Happy.Get Happy.
  • Maramures plai cu dor, dupa tine nu m-omor!Maramures plai cu dor, dupa tine nu m-omor!
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Academic, advertising, internet, Marketing, sports marketing, strategic planning, youtube Etichete: 2011, fotbal american, meci, reclame, superbowl

Comentarii

  1. Andi a zis

    10 februarie, 2011 la ora 7:38 pm

    Sportul nu e prea atractiv pentru europeni dar nu inseamna ca e si stupid, tinand cont ca e sportul no. 1 pentru americani, urmat de baseball si apoi basket(care dupa parerea mea, asta e cel mai spectaculos sport din lume) 🙂
    Foarte tare tare reclama de la Chrysler 🙂

    Răspunde
  2. Mircea Iurcu a zis

    11 februarie, 2011 la ora 1:56 am

    Bună ideea cu ilustrarea Detroitului, însă totuși tind să cred că reclama cea mai bună este cea a celor de la VW cu noul Passat (The Force) având peste 25 mil. de vizualizări, de fapt VW s-a impus atât cu acest spot cât și cu cel pentru Black beetle, plus că au făcut și o pagină interactivă http://www.youtube.com/blackbeetle Părerea mea, că de departe germanii sunt cei care au profitat și exploatat cel mai bine toată chestia asta cu Super Bowl.

    Răspunde
  3. Adrian a zis

    11 februarie, 2011 la ora 10:06 am

    Incerc sa-mi dau seama de ce un sport care se bazeaza in proportie de 80% pe scheme de joc e mai stupid decat un sport in care toti alearga ca oile dupa o minge.

    Revenind la articol nu stiu pe ce date te bazezi cand afirmi ca reclamele sunt mai urmarite decat meciul in sine. Nu cred ca ai ales un esantion semnificativ pentru a putea face studiul asta 🙂

    O chestie interesanta e ca una dintre cele mai apreciate reclame (cea de la Doritos in care „pug-ul” trece prin usa) e facuta de amatori, acestia din urma castigand 1 milion de dolari in urma unui concurs.

    Răspunde
  4. Mihai a zis

    11 februarie, 2011 la ora 1:00 pm

    Anul acesta m-am uitat si eu, am gasit transmis pe un site. Totul e spectaculos, intrarea echipelor, coregrafii, este calculat si aranjat dinainte fiecare pas. Stiu sa faca la SuperBowl un spectacol pe cinste. E adevarat ca jocul in sine nu prea m-a impresionat, dar spectacolul total da.

    Răspunde
  5. Jonathan a zis

    11 februarie, 2011 la ora 1:00 pm

    Preferata mea e http://www.youtube.com/watch?v=R55e-uHQna0&NR=1
    Miturile nu trebuie distruse 🙂

    Răspunde
  6. Andrei Chira a zis

    11 februarie, 2011 la ora 9:22 pm

    @Adrian sa stii ca si fotbalul e cu scheme de joc nu doar se alearga dupa o minge ca oile.

    Răspunde
  7. Andi a zis

    11 februarie, 2011 la ora 10:19 pm

    In romania se cam alearga ca oile si la fotbal si la basket :))
    Spune Andrei ca nu e asa!

    Răspunde
  8. Medeea a zis

    13 februarie, 2011 la ora 10:18 pm

    pun pariu ca sunt si mai scumpe decat meciul…tinand cont si de salariile jucatorilor….EDS->reclama Super Bowl=4,2 miliarde Euro pe 60 de sec. plus multe alte zerouri pentru Pepsi, Cola McDonald’s, etc

    Răspunde
  9. ed mark a zis

    14 februarie, 2011 la ora 11:22 am

    Spotul izolat, perla coroanei
    Fiecare post de televiziune pastreaza pentru programele cu audienta cea mai mare „cireasa de pe tort“: spotul izolat. Difuzat din senin, intrerupe programul fara generic de publicitate, iar efectul este maxim. Daca intr-un calup audienta este cu aproximativ 15-20% mai mica decat in program, spotul izolat tine captivi telespectatorii.

    Răspunde
  10. Pariuri Sportive a zis

    14 februarie, 2011 la ora 5:01 pm

    Americanii chiar stiu sa foloseasca orice pentru a face bani.Respect pentru ei si pentru reclamele lor

    Răspunde
  11. Ana a zis

    14 februarie, 2011 la ora 5:09 pm

    LA Seinfeld la ultimul episod a costat o reclama 10 mil usd!!!!

    Răspunde
  12. syl88 a zis

    15 februarie, 2011 la ora 7:53 pm

    http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-diverse/galerie-reclama-nissan-juke-7985851/videoclipuri/p3 nissan, swimwear si 4 dintre cele mai stupide reclame existente

    Răspunde
  13. ed mark a zis

    6 martie, 2011 la ora 1:01 am

    ana asa e, cu rectificare lui jerry i se dadea 1 mil pe episod ….. reclama a fost mai ….. cam puntin peste jumate decat ai zis tu

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Gelu ionescu la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • diana cuzic la Hangouts – Montecatini Iasi.
  • ST la Dilema etica a produsului chinezesc.
  • Ce ne facem cu ChatGPT?
  • Content in social media pentru companii.
  • We should get better at marketing over time!
  • Cum sa prezinti proiecte cu succes!
  • Parerea neceruta nu e necesara.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu