Azi m-am trezit ca de obicei in jur de 6.30. Chiar daca azi e liber si chiar daca de fapt in semestrul acesta miercurea am liber. Am deschis televizorul zgribulit pentru ca mi-era prea frig sa ma duc sa deschid centrala. Evident, de ziua nationala am prins cateva reportaje despre romani. Romani care au reusit sa faca lucruri impresionante fie in tara, fie in strainatate. Asta m-a motivat sa ma dau jos din pat si sa ma apuc sa scriu acest post luuuung ce urmeaza.
Am de gand sa va vorbesc azi despre o idee care cred ca poate schimba ceva in Romania. Mai precis, cred ca poate schimba ceva in invatamantul din Romania si ma refer la invatamantul universitar. Nu e un proiect maret, e un proiect si atat. Am multe idei ca oricare alt tip care isi foloseste creierul constructiv si intrucatva e normal ca aceste idei sa fie apropiate de domeniul in care lucrez. Asa ca here goes my story!
Aseara, in jur de ora 18 am primit un telefon de la un prieten. Unul dintre aceia care te suna doar atunci cand au nevoie de ceva, dar un prieten. No offense amice, daca citesti. 🙂 Un telefon, insa care mi-a dat o idee. Prietenul meu ma ruga sa-l ajut sa faca un slogan. Normal, pana azi dimineata daca se poate. Cerinta era tipica „3-4 variante cu impact mare pentru toate categoriile de consumatori„. Normal as fi pufnit in ras si poate daca ar fi venit cerinta asta de la un necunoscut, as fi facut misto dupa aia pe blog. Totusi nu asta e intentia mea. Nu vreau sa spun despre ce companie e vorba si nici nu dau prea multe detalii.
Evident, orice om de marketing stie ca nu e asa de simplu sa faci un slogan. Ai nevoie sa stii pentru ce se foloseste, care este declaratia de pozitionare a brandului, un USP, tre sa faci o analiza la nivel de consumator, etc, etc nu neaparat in aceasta ordine. In alte cuvinte, e complicat si in niciun caz nu cred ca se poate face peste noapte decat printr-o mare coincidenta. M-am apucat totusi, am reusit sa produc 3-4 variante dar sunt pure banuieli si atat. Poate m-as bucura sa vad una acceptata si as lua-o ca pe o victorie personala dar tot n-as fi convins ca e cea mai potrivita alegere.
Azi dimineata insa, dupa ce am vazut ca se pot totusi schimba lucruri mi-a venit si mie ideea magica. Probabil cei care ma urmaresc pe FB sau twitter stiu ca acum doua vineri am avut onoarea si oportunitatea sa fiu in juriul de la Team ADventure, un concurs de strategie si creatie publicitara organizat de cei de la PRime. Au fost 3 brief-uri ce trebuiau rezolvate si cate 3 echipe pe fiecare brief care s-au chinuit din rasputeri sa livreze rezultate corecte si creative.
Spun ca s-au chinuit din rasputeri pentru ca briefurile au fost foarte sarace in informatii si cred ca daca ar fi sa folosesc un cuvant mai dur (cu riscul de a fi injurat) chiar autiste (inainte de a ma injura iata definitia autismului conform DEX: AUTÍSM s. n. Stare patologică manifestată prin ruperea legăturilor psihice cu lumea exterioară și intensa trăire a vieții interioare).
Am vrut sa fiu atat de dur in mod intentionat pentru ca din pacate sunt foarte multe companii la nivel local si chiar national care sufera de autism. Am sa incerc in cele ce urmeaza sa explic. Totul porneste de la ruperea legaturilor cu lumea exterioara si se termina cu intensa traire a vietii interioare. Antreprenorii, managerii chiar si oamenii de marketing din companiile in cauza fac cu totii aceeasi greseala. Incearca sa produca „strategii” de marketing fara sa faca studii si cercetari la nivel de consumator bazandu-se pe banuieli si experiente proprii sau punand presiune pe angajati. E drept, si eu am citit mai demult ca angajatii pot fi si trebuie implicati in procesul de branding insa este gresit sa te bazezi numai pe ei. Viata interioara a companiei este de multe ori insuficienta si poate chiar falsa in raport cu ceea ce se intampla in exterior.
Multi dintre cei mentionati in paragraful de mai sus se scuza ca n-au bani pentru marketing. Altii mai increzatori in fortele proprii cred ca marketingul e un bullshit de care se pot lipsi. Nu-i judec nici pe unii, nici pe ceilalti. Spun doar ca ambele categorii gresesc. Marketingul nu poate fi ignorat si da, costa mult. Exista insa si alternative mai ieftine. Si tocmai despre asta vreau sa vorbesc. E vorba de studenti. Daaaaa, sigur studentii or sa faca treaba mai mult de-o gramada!!! Stiu, imaginea universitatilor in RO nu e tocmai cea mai buna. Insa …
Toate universitatile au programe de masterat. Si noi avem chiar 2 pe marketing. Avem anual in jur de 100-150 de studenti cu diverse pregatiri care vin sa invete despre marketing si cel putin la nivel declarativ, majoritatea sunt focusati pe skills mai degraba decat pe cunostinte. Cea mai mare dezamagire a lor si a noastra este ca nu le putem da sansa sa-si dezvolte aceste skills asa cum am vrea si noi si ei. Incercam, evident prin diverse proiecte, ii implicam in stagii de practica, ii punem sa organizeze evenimente si reusim totusi sa mai disipam din aceasta senzatie de nemultumire (a se vedea promotiile de ASM si MCA de anul trecut si evenimentele facute de ei pentru care am avut numai feedback pozitiv cel putin la nivel experential).
Acum se poate totusi face si mai mult. In cadrul acestor programe de master eu tin un curs si un seminar de Product&Brand Management. La seminar studentii mei lucreaza in echipe de 4-5 persoane facute de mine in functie de medii si primesc teme stabilite de mine. Nu le prea place lor asta dar invata sa treaca peste. 🙂 Ideea acestor proiecte este ca ei sa realizeze o dezvoltare orizontala sau verticala a unui brand deja existent. Asta inseamna ca ei trebuie sa aleaga intre a face o extensie de linie sau una de brand iar alegerile le fac in functie de potentialul pe care il are brandul respectiv, si numai dupa ce fac o analiza riguroasa la nivelul industriei si consumatorilor. Urmeaza sa produca o identitate pentru extensia creata, sa gandeasca o strategie de introducere a acesteia pe piata, o strategie de comunicare si de asemenea o strategie de pret si una de acoperire a pietei cu tipuri de magazine, canale de distributie, etc.
Studentii se inhama si trag timp de 5 saptamani sa termine toata chestia asta pentru ca la final primesc un punctaj per total echipa pe care si-l impart ulterior intre ei in functie de cat si cum a muncit fiecare. Feedback-ul meu este intotdeauna pentru echipa si pentru ceea ce livreaza in materie de strategie de branding. Punctajele obtinute de fiecare se materializeaza in note si in functie de acestea studentii promoveaza sau nu, se apropie mai mult sau mai putin de locurile bugetate, respectiv burse sau alte avantaje. Unii ar putea spune ca notele sunt de fapt motivatiile care ii conduc pe studenti si eu cred ca asa e. Din pacate sunt singurele … Altii ar putea spune ca sunt de fapt constrangeri, dar in contextul a ceea ce urmeaza sa spun acest lucru nu suna asa de rau. 🙂
Pornind de la doua idei amintite mai sus, si anume ca studentii pot fi o alternativa ieftina sau chiar gratuita pentru o companie care nu are departament/buget de marketing si ca studentilor le lipsesc alte motivatii in afara de note (si nu ma refer la cele pecuniare), cred ca putem crea un sistem prin care cele doua probleme sa se rezolve impreuna. Cu alte cuvinte un sistem de ecuatii. Prin urmare ce urmeaza e o propunere reala pe care le-o fac companiilor in cauza si de ce nu, chiar agentiilor care au de rezolvat brief-uri din zona aceasta.
In anul urmator, la inceput de octombrie voi invita companiile care au nevoie de servicii din zona brandingului (cum e cazul celei de la care a pornit toata povestea), atat pe partea de creare de strategii dar si pe partea de audit la o licitatie de proiecte. Voi avea o generatie proaspata de masteranzi dornici sa obtina note mari dar in acelasi timp skills, adica sa faca treaba cu alte cuvinte. Voi scoate la concurs un numar de echipe si voi invita companiile sa liciteze prin intermediul unor brief-uri (pentru a caror realizare si redactare ma ofer sa ofer consultanta). In conditiile in care voi avea destule companii interesate, probabil voi putea crea legaturi directe cu cate o echipa. In caz contrar voi crea un sistem competitional cu mai multe echipe care vor lucra pe acelasi brief. Evaluarea in directia notarii o voi face eu, dar in acelasi timp, studentii vor fi evaluati si de catre reprezentantii companiilor implicate. Sistemul este foarte simplu, identic cu ceea ce s-a intamplat la Team ADventure doar ca aici motivatiei de a castiga o competitie i se mai adauga si motivatia (sau poate constrangerea) obtinerii notelor, a promovarii disciplinei si a accesului la avantajele ce decurg din aceasta. Asadar, cel putin din pdvd al celei de-a doua motivatii, studentii isi vor face treaba si va asigur ca sunt un tip destul de exigent. Exista marturii in directia asta. Ask around!
Asadar, anuntul ramane valabil, astept propuneri din partea companiilor care doresc sa se inscrie, indiferent de marime, domeniu de activitate sau piata acoperita. Promit ca voi oferi consultanta companiilor in directia lucrului cu studentii si ca pe cat posibil voi facilita colborarea cu universitatea pe cai oficiale. De asemenea astept un feed back din partea ta, cititorului, indiferent ca esti student, om de marketing sau comunicare, antreprenor, manager sau pur si simplu un surfer ajuns aici din intamplare.
Disclaimer: Acest proiect este o initiativa personala si NU reprezinta (deocamdata) pozitia oficiala a Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor sau a Universitatii „Al. I. Cuza” din Iasi. Imi asum responsabilitatea asupra asigurarii procesului de invatare si evident asupra evaluarii corecte si transparente a studentilor in vederea obtinerii notelor si calificativelor specifice grilelor de evaluare din invatamantul universitar iar evaluarile facute de companii vor fi un sistem alternativ de verificare a abilitatilor dobandite in urma colaborarii. Daca acest companii implicate vor alege sa premieze cumva echipele, acest lucru va fi facut in totalitate prin bunavointa a acestora si pe baza unor criterii de care acestea se fac responsabile.
Ioana Bejan a zis
Imi place mult ideea ta. Contactul dintre companii si studenti e infim, iar asta e un punct slab al ambelor parti. Plus ca un proiect de genul asta il motiveaza altfel pe student si nu o sa mai aiba senzatia ca face un proiect useless. Sunt sigura ca studentii vor fi receptivi, ramane de vazut cum vor reactiona companiile. Good luck!
Adrian Monoranu a zis
@Ioana Bejan: Am sa incerc sa popularizez cat mai mult proiectul si sper sa primesc ajutor si din partea prietenilor. 🙂
Adina Palade a zis
Problema cu brief-ul este una foarte reala. Am vorbit si eu despre aceasta, dar era limitata strict la partea de naming. Mi se pare super ideea si, desi nu am avut ocazia sa te am ca profesor, admir foarte mult modul in care te implici in ceea ce faci ca profesor.
Foarte putini profesori se gandesc si fac ceva pentru studentii lor, gandidu-se la oportunitatile pe care ei insisi le-ar putea crea.
Adrian Monoranu a zis
@Adina Palade: Nu ti-am fost profesor inca, dar nu e tarziu. 🙂 Merci de aprecieri si de feedback Adina. Spor in toate si poate chiar si agentia la care lucrezi ar putea rezolva un brief cu ajutorul unei astfel de echipe. 🙂
adina giuraniuc a zis
De acord cu ce ai zis si mult succes cu proiectul tau!
Studentii de la FEAA – Marketing (bachelor + master) chiar merita atentia si aprecierea marilor companii si multinationalelor din simplul motiv ca se studiaza serios si se aplica cunostinte practice – in cadrul unui master stresant dar de calitate, din cate am vazut. (si facultatea :D)
De cand m-am mutat in Bucuresti am avut ocazia (si pe alocuri placerea) sa interactionez cu o gramada de (ne)specialisti in marketing pe online, research, brand management, antreprenori f talentati..am ocazia sa lucrez pe proiecte internationale. Ma simt stapana pe ceea ce stiu, mi-am demonstrat abilitatile si ii sfatuiesc pe viitorii absolventi sa tinteasca cat mai sus cand vine vorba sa-si stabileasca obiectivele profesionale.
Domenii gen call center, secretariat sau vanzatori in mall – nu sunt bune decat pentru o perioada scurta de timp sau daca ai nevoie urgenta de bani. Bineinteles..de undeva tot trebuie sa incepi – dar stiti ce vreti de la viata?
Personal, mi-ar fi placut sa se implementeze un program de internships sau pur si simplu sa fim bagati mai mult in seama..chiar daca vezi doamne.. suntem din provincie.
Adrian Monoranu a zis
@Adina Giuraniuc: Ti-am editat ultima parte a comentariului pentru ca asa cum stii, blogul meu este despre subiecte si nu despre persoane si aici intra si institutiile. Sper sa intelegi intentia mea. Multumesc de feedback si sincer te felicit ca ai ajuns sa faci ce-ti place. N-ai apucat sa faci internship dar poate colaborarea de la AdCritics te-a ajutat putin. 😉
ioanADoroftea a zis
O alta varianta tot in directia aceasta a relatiei dintre studenti si companii ar fi cea in care, studentii, daca vor sa faca ceva, sa realizeze de unii singuri (fara sa fie impinsi de nimeni de la spate) proiecte pentru companii, pe diverse teme.
Aici apare vesnicul motiv invocat: lipsa de timp. Sa fim seriosi, daca vrei intr-adevar sa faci ceva,iti faci timp. Pe de alta parte nu stiu care ar fi receptivitatea companiilor la astfel de practici. Oricum, cred ca ar merita incercat.
Oricum, varianta ta e mai buna. As fi vrut sa fiu cu 2 ani mai tanara . 🙂 Sper sa se puna si in practica. Succes, Mono!
Tudor Iacob a zis
Nu prea m-a atras lungimea articolului, dar a meritat din plin:) Cred ca pot sa numar pe 2 degete profesorii de la universitatea mea care se straduiesc sa schimbe ceva si sa ofere sanse de dezvoltare a abilitatilor. Mai sunt ONG-urile care pun la dispozitie astfel de experiente pentru toti studentii, insa la ele ajung destul de putini. Initiativa din partea unui profesor ar fi si mai mult apreciata si cred ca merita incercat. Te sustin si iti doresc succes!
Stefana Groza a zis
Unde erai mai cand eram noi studenti? Bravo pentru idee, pentru initiativa si pentru ceea ce doresti sa faci pentru studentii tai. De studenti care sa fie entuziasmati sigur vei avea parte. Mai urmeaza ca si companiile sa constientizeze ca au nevoie de marketing si ca li se ofera de fapt o sansa mai putin costisitoare sau poate gratis. Felicitari si mult succes!
Adrian Monoranu a zis
@Stefana Groza: Pe studenti am eu grija sa-i „entuziasmez”. Companiile insa trebuie sa doreasca sa participe. Sper sa fie interes. 🙂 Merci de aprecieri!
DaNa a zis
In prezent, consider ca marketingul este peste tot si in toate. Iar cei care refuza sa accepte acest lucru au doar de pierdut!
Si ne mai permitem sa facem comparatie cu alte tari Europene, altii mai indrazneti chiar vorbesc despre America!
Adrian Monoranu a zis
@DaNa: America e departe Dana. Noi ar trebui sa ne vedem de ale noastre si sa terminam cu predatul din studii de caz americane, etc. Manualele sunt bune pentru partea de concepte dar exemplele lor nu se aplica pe o piata cum e Romania. Din pacate ceea ce ne lipseste noua sunt managerii de programe de studii care sa poata relationa cu oamenii de business si care sa poata sa decida ce obiecte ar trebui predate, cine sa le predea si ce anume sa faca in asa fel incat sa se suprapuna cu cerintele pietei. Pana ajungem acolo mai e. 🙂
Valentin a zis
Apreciez initiativa. Mult succes. Si la cat mai multe proiecte care sa implice interactiunea intre mediul academic si cel de business.
Pe domeniul meu incerc si eu ceva asemanator.
Adrian Monoranu a zis
@Valentin: Ar fi minunat daca si facultatea s-ar implica mai mult dar asta e o alta discutie. Poate reusesc sa demonstrez ceva in primul an de proiect si apoi vom extinde. Ar fi super tare daca am reusit sa cream un departament special pentru relatia cu partenerii din business. 🙂
Corneliu a zis
Bravo Adi!
…cum companiile (ce pompos suna!) nu cred ca se vor imbulzi la usa ta pentru inscrierea in cadrul acestui frumos proiect (te las pe tine sa enumeri motivele), poate mobilizarea studentilor in teren pentru promovarea acestuia ar avea sanse mai mari de reusita!
In +, cunoasterea clientului acasa la el, i-ar ajuta sa-si faca o idee despre ceea ce ar putea ajuta cu adevarat compania.
In ceea ce ma priveste am sa fac cunoscuta ideea ta in randul managerilor cu care ma intalnesc!
Mult succes!
Adrian Monoranu a zis
@Corneliu: Merci de aprecieri. Unul dintre motivele pentru care cred ca acest proiect este benefic este tocmai oportunitatea studentilor de a cunoaste clientul la el acasa, asa cum bine ai zis. Acum ei iau niste decizii bazandu-se pe informatii despre brandurile cu care lucreaza pe care le gasesc in diverse surse (site-uri de net, reviste, ziare, etc.) ceea ce inseamna ca sunt intr-un fel decizii „handicapate” pentru ca le lipseste cunoasterea interioara a companiilor. Sper sa reusesc sa conving macar cateva companii in primul an. Stiu ca suna pompos companii dar am preferat sa nu le zic firme pentru ca se pare ca exista o perceptie legata de marime vis a vis cei doi termeni si nu vroiam sa exclud nimic. 🙂
IOANA NEACSU a zis
Grozava idee. Nu stiu cat de receptive vor fi firmele la asa ceva si cu cat entuziasm vor privi initiativa ta. Eu te pot ajuta pe partea de contacte, cu baze de date. Masterul pe care-l urmez la SNSPA este de actualitate si ancorat in prezent, nu stiu la alte facultati cum e, dar poate iesi o asociatie din ideea ta, care sa se ocupe de proiecte in parteneriat cu firme. Eu iti doresc mult succes si noroc.
Adrian Monoranu a zis
@Ioana Neacsu: Iti multumesc Ioana. O sa incep cu firme din Iasi pentru ca am interesul ca acesti tineri sa fie obisnuiti cu anvergura deciziilor de marketing la nivel de companii locale din vreme ce majoritatea vor ajunge in astfel de firme. In al doilea rand, asociatia exista si stii foarte bine asta. O sa incerc sa-i implic cat mai mult. 🙂
ioanADoroftea a zis
Cu o baza de date a firmelor din Iasi te pot ajuta eu. 🙂
Adrian Monoranu a zis
@ioanADoroftea: pune-o la pastrare s-o avem pt la anul. 🙂
ioanADoroftea a zis
O pun, o pun. 😀
matei a zis
Daca mama dumneavoastra ar avea o problema medicala ati trimite-o la un student de la UMF?
Adrian Monoranu a zis
@matei: Ceea ce fac eu aici este doar sa pun fata in fata niste studenti cu niste companii. Daca ceea ce vor produce ei va fi acceptat si aplicat de companie, asta nu tine de mine. Si daca mama mea ar apela la un student de la medicina atunci cred ca ar sti ca-si asuma un risc. In plus, cei in cauza nu sunt studenti, ci masteranzi. 😉
adi a zis
Ideea este buna. Daca o sa o si pui in practica sper ca ne vei tine si pe noi la curent si ca am sa pot participa la aceasta licitatie.
Imi aduc aminte de anii facultatii cand sufeream din cauza „necunoasterii” realitatii. Intalnirea cu manageri reali nu poate fi decat de bun augur pentru actualii studenti.
Comparatia cu „studentul de la UMF” este gresita pentru ca in ambele cazuri intervine cate un filtru: in cazul pacientului medicul indrumator al studentului, iar in cazul companiei managerul acesteia. In ambele cazuri studentul invata.
Adrian Monoranu a zis
@adi: Ma bucur sa vad ca citesti blogul meu. O sa incerc sa pastrez relatia cu cei interesati pe parcursul acestui an. Cred ca voi face un website pe care cei interesati sa se poata inscrie si de pe care sa mai afle informatii vis a vis de derularea proiectului. Oricum, voi face promovare de indata ce-mi termin si eu doctoratul. 🙂
Gabriel Cosuleanu a zis
Super-idee, dar sunt de parere ca o companie mare e prea orgolioasa ca sa-si „piarda timpul” cu niste studenti. O gandire gresita din punctul meu de vedere – sunt multe creiere nedescoperite(sau care poate nu vor fi descoperite niciodata de cineva care are nevoie de ele). Dar sunt sigur ca firmele/companiile mici vor fi mai mult decat incantate de proiect.
Adrian Monoranu a zis
@Gabriel Cosuleanu: Eu cred ca nu e vorba decat de refuzul unora de a lua in calcul si alte opinii si de comoditatea de a iesi din mediul interior al firmei. Vrem sa facem o campanie, ok, ne gandim noi, mai intrebam niste angajati si iese ce iese. Eu incerc doar sa ofer alternative ieftine sau chiar gratuite de a genera idei si feedback intr-un mod obiectiv. Proiectul este in special adresat companiilor mici si sper sa prinda. 🙂 Merci de aprecieri!
Gabriel Cosuleanu a zis
🙂 Ok, pot sa ma inscriu de pe-acum?
Adrian Monoranu a zis
Cum sa nu. Te trec la catastif aici. Totusi pana cand voi da drumul oficial la proiect vor mai trece cateva luni. Acum e doar o avanpremiera prin care vreau sa sondez putin piata. 🙂 O sa fac un website si o sa pun acolo detalii.
Luciana a zis
Felicitari pentru initiativa! Imi place foarte mult ideea si ma bucura faptul ca sunt profesori ca tine, care incearca sa ofere sansa materializarii cunostintelor dobandite in cadrul specializarii.Intotdeauna te-am considerat o persoana care „are ceva de spus” si eram curioasa sa vad modul de concretizare al ideilor tale . In cadrul masterului am intampinat cu mare entuziasm ideea organizarii evenimentelor. Din punctul meu de vedere, a fost o experienta placuta si extrem de utila.
Iti doresc multa bafta si fie ca toate obiectivele tale sa fie atinse :))
Adrian Monoranu a zis
@Luciana: Eu am mizat pe experienta pozitiva de la evenimente si pe feedback-ul oferit de voi si sper sa prinda si de data asta. Si daca atunci voi ati spun ca ar fi fost bine daca se intampla chestia asta la inceputul perioadei de master, iata ca acum incerc sa fac ceva in directia asta. 🙂
An0nim a zis
Daca nu era FEAA in Iasi, o zona in care firmele nu sunt chiar atat de open catre studenti si unde autoritatile fac tot posibilul sa nu atraga investitori (vezi Nokia si altele), poate era altceva. Stiu exemple din Timisoara, Cluj si Bucuresti unde firmele mari si nu numai, incearca sa-i atraga pe studenti din facultate. Asta este, poate generatia care termina acum cand o sa creasca mai mari decat suntem :)), mai exact o sa avem o afacere a noastra cum visam toti, o sa facem ceva sa ajutam si mediul academic. Sincer vreau ca acest proiect sa mearga si sunt curios chiar ce firme reusesti sa implici.
Mult succes Mono si eu unul astept update-uri.
Petronela Bruma a zis
Cu acordul dvs. as vrea sa le prezint acest proiect-aceasta initiativa si firmelor din grupul pentru care lucrez. Firmele din grup au un deficit groaznic pe partea de marketing, au mult de recuperat si consider ca ar fi binevenit sa aiba parte de serviciile pe care le-ar putea oferi studentii de la masterele pe partea de marketing de la FEAA.
Imi pare asa rau ca nu mai pot participa si eu la acest proiect.
Multa bafta!
Irena a zis
Salut calduros initiativa! Si daca e sa ma intrebi pe mine cred ca ideea ar trebui implementata la nivel de universitate, studentii sa fie pusi in legatura cu firmele/companiile sau institutiile(de la caz la caz) in care vor activa ulterior pentru ca in final, noi, studentii, suntem viitoarele lor resurse umane. In ceea ce priveste motivatia consider ca e o modalitate extraordinara de a o face sa creasca; e cu totul altceva cand stii ca ideile tale pot cu adevarat deservi cuiva si ca exista posibilitatea ca acestea chiar sa fie transpuse in realitate, sa treaca de bariera fictivului. Din punctul meu de vedere, firmele nu au nimic de pierdut, dimpotriva! Faptul ca proiectele se desfasoara sub indrumarea ta reprezinta o garantie pentru calitatea lor si banuiesc ca oricum vor avea de ales intre mai multe variante prezentate si bineinteles pot respinge o idee, in cel mai rau caz, desi, nu cred ca e cazul sa subestimam potentialul studentilor. Este o oportunitate pentru ei sa beneficieze de servicii de marketing no/low cost si cred ca ar trebui sa primeasca deschisi propunerea! Mult succes in concretizarea acestei idei! Personal vad numai avantaje pentru toate partile!
Andrei Chira a zis
Foarte misto initiativa. Primesti si roboti ninja? 🙂
Daca da, sign us up!
Adrian Monoranu a zis
@Andrei Chira: primesc propuneri de la roboti ninja. 😉
Andrei Chira a zis
Daca esti de acord, robotul ninja iti propune sa sponsorizeze initiativa ta cu plata domeniului pe care vrei sa faci site-ul, hosting + ajutor la design(daca ai nevoie).
Adrian Monoranu a zis
@Petronela Bruma: Normal ca sunt de acord. Oricum o sa vreau sa discut si eu cu ei dar inca e prematur. E bine insa ca vor fi pusi in garda. N-as vrea totusi sa incepem discutiile asa de repede pentru ca totusi e un proiect care va incepe abia peste un an si nu vreau sa incep alte initiative pana atunci, daca ma intelegi. Deja am inceput sa primesc propuneri de a incepe mai repede proiectul si din pacate nu prea pot. 😉
Adrian Monoranu a zis
@Andrei Chira: Zupeeeeeeer! 🙂 Discutam.
Petronela Bruma a zis
Pai nu ma apucam sa le povestesc imediat, acum despre proiect. Astept startul de la dvs.
Sper sa se implice si ei la momentul potrivit in initiativa dvs in primul rand pentru ca firmele despre care vorbesc au nevoie de mult ajutor pe partea asta si apoi pentru ca eu la randul meu am maaare nevoie de niste colegi pe partea de marketing. Sunt cam singurica pe vreo 5-6 firme.
Vlad Ciubotariu a zis
Foarte buna ideea.
Va doresc mult spor si minte limpede pentru creatie!