Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Hitler, Saddam si Stalin creeaza valva in reclame

Scris de Adrian Monoranu pe 9 septembrie, 2009 6 comentarii

Ieri a fost mare valva pe net dupa ce o agentie din Hamburg, pe numele ei Das Comitee a lansat un spot TV de 45 de secunde in care o femeie face sex cu un barbat. Spotul este pentru prevenirea contaminarii cu virusul HIV pe cale sexuala. Tagline-ul este „AIDS is a mass murder” ceea ce inseamna in traducere libera „Sida inseamna genocid”. Problema care a creat atata valva este data de personajul masculin din spot. Fata acestuia apare in final si spre surprinderea multora acesta este Adolf Hitler.

Pe langa spot, au fost lansate si o serie de printuri in care apar in locul lui Hitler alti dictatori celebri pentru atrocitatile lor ca Stalin sau Saddam. Iata mai jos o poza a celor doua variante de print. Sursa e revista Campaign editia din UK. Spotul il puteti vedea aici (nu credeam ca o sa dau vreodata vreun link catre Can Can asa ca luati continutul de acolo ca atare).

Sunt sigur ca multi se gandesc acum ca aceasta comparatie este fortata si multi o vor dezaproba. Pe mine ma mira faptul ca aceasta campanie vine de la o agentie din Germania si este pentru o organizatie ce lupta impotriva AIDS tot din Germania. Am incercat sa gasesc motivele pentru care l-au folosit pe Hitler si mi-am dat seama ca e un personaj destul de popular in ultimii ani. Sunt cel putin 3 filme in care apare ca personaj si asta inseamna notorietate si prezenta in mintea auditoriului.

Cu toate argumentele pozitive, asa cum am zis, exista destula valva creata deja pe marginea acestui subiect. Cred ca maladia nu poate fi comparata cu atrocitatile si genocidul pricinuit de nebunia unora. O asemanare poate fi inconstienta de care poate sufereau si dictatorii respectivi dar de care dau dovada si cei care se expun riscului de contaminare facand sex neprotejat cu parteneri necunoscuti.Comparatia ar putea fi eficienta daca se face referire la cei care sunt deja infectati si raspandesc cu sau fara stiinta maladia mai departe. Totusi este cam crud sa faci o comparatie cu Hitler sau Stalin.

So, stay safe! Use condoms!

More from my site

  • Probabil cel mai catchy mesaj din RO.Probabil cel mai catchy mesaj din RO.
  • Au si ei impotentii lor.Au si ei impotentii lor.
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a IV-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a IV-a
  • E clar, suntem niste constipati!E clar, suntem niste constipati!
  • Despre impotenta strategica si creativaDespre impotenta strategica si creativa
  • Costache reloaded – incepe sa-mi placa GrafittiCostache reloaded – incepe sa-mi placa Grafitti
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, Idei genitale, insight, strategic planning Etichete: aids, clip, hitler, print, reclama, saddam, sida, spot, stalin

Comentarii

  1. Musli a zis

    9 septembrie, 2009 la ora 1:29 pm

    Ce idei au si ei sa foloseasca oameni din istorie :))…

    Răspunde
  2. Dorin a zis

    9 septembrie, 2009 la ora 3:32 pm

    Pe lîngă că folosește exces de sex, reclama nici măcar nu-și atinge obiectivul. Adică… atunci cînd faci oameni gen Stalin și Hitler iei SIDA? De ce? De la ăia frumoși, sau cu opinii politice mai de centru nu se ia? Reclama dă un fals confort.
    Plus că a face sex cu un criminal în masă nu e tot una cu a fi omorît de el 😉 Așa că dublă eroare, și reclama capătă un vot negativ definitiv.

    Răspunde
  3. Monoranu a zis

    9 septembrie, 2009 la ora 6:59 pm

    @Dorin: Cred ca e vorba de o comparatie nu de o trimitere directa. Nu trebuie sa te gandesti ca te contaminezi cu HIV daca faci sex cu anumiti oameni, e mai mult ideea efectului. La fel ca si Hitler, Stalin sau Saddam, AIDS a produs foarte multe victime. Cum spuneam insa si in post, comparatia e fortata pentru ca acolo era vorba de nebunia unor oameni dar acum e doar vorba de o maladie si de inconstienta celor ce nu se protejeaza.

    Răspunde
  4. Semafor a zis

    9 septembrie, 2009 la ora 7:57 pm

    Cei care au realizat spotul isi motiveaza alegerea pentru utilizarea chipului lui Hitler prin faptul ca acesta este cea mai reprezentativa imagine a raului. Anyway, asa cum ati spus si dvs domn’ profesor, e cam trasa de par comparatia pe care au incercat-o, lucru confirmat si de valul de contestatii si dispute pe care le-a atras clipul.

    Răspunde
  5. Dorin a zis

    9 septembrie, 2009 la ora 8:40 pm

    Comparația e forțată într-adevăr. Dar reclama, cum ziceam, nu-și atinge scopul din punctul meu de vedere. Scopul e ca oamenii să fie mai atenți, dar nu simt că îi convinge. au făcut reclama doar pentru că e ‘cool’. Și cam atît. Nu cumva băieții și-au uitat scopurile inițiale?

    Răspunde
  6. Dani a zis

    9 septembrie, 2009 la ora 8:44 pm

    Reclama e „sick”, cel putin finalul cu Hitler..
    Si da, intr-adevar, comparatia e fortata – nu cred ca asocierea campaniei cu cele 3 personaje este cea mai fericita. Si cea mai clara.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu