Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Ce simpla e publicitatea asa ?!!!?

Scris de Adrian Monoranu pe 30 august, 2009 6 comentarii

Iata un spot cu totul si cu totul … ciudat pentru piata din RO. Ciudat pentru ca la noi nu ar putea fi difuzat niciodata datorita comparatiei care se face intre branduri. Primul lucru care imi vine in minte cand il vad e simplitatea. Ce simplu e sa pui produsul tau langa cele ale competitorilor si sa spui ca al tau e mai bun … Dar oare e asa de simplu. Sa vedem spotul intai si mai vorbim.

Ei bine nu! Nu e simplu deloc. Nu e simplu pentru ca produsul tau trebuie sa fie cu adevarat mai bun decat cel al competitorilor tai. Si in cazul de fata trebuie sa fie mai mare, mai rapid si mai eficient dpdv al consumului. Sunt 3 promisiuni intr-una si un public atat de judgemental cum e cel american va rastigni un brand care se ia la tranta fara sa aiba forta necesara.

Audi este un brand european care vine tare din spate in USA iar principalii adversari sunt deja acolo de ani buni, cu o reputatie excelenta. Sa nu credeti ca Audi incearca abia acum sa cucereasca piata de peste ocean, oh nu, sunt si ei pe acolo de ceva vreme, dar acum au scos sabia si au trecut la atac. O piata plina de consumatori care doresc muscle, spatiu si mai nou consum mic pare perfecta pentru constructorul din Inglostadt.

Ce mod mai bun de a te promova decat punandu-te fata in fata cu cei cu care te-ai batut o viata. Poate ca in Europa Audi mizeaza pe victorii in cursele de la LeMans, pe supermotoarele diesel si pe mult apreciatul sistem quatro insa americanul doesn’t give a shit. Americanul e simplu si ocupat. Si tocmai de asta vrea argumente simple si daca se poate comparatii. Asa ca spotul prezentat mai sus pare rezultatul firesc al unei cereri la fel de simple precum argumentele.

Sa fie oare publicitatea asa de simpla?

More from my site

  • Jocul opiniilor – nu stim sa dezbatem!Jocul opiniilor – nu stim sa dezbatem!
  • 1 luna cu seria 1 – review auto.1 luna cu seria 1 – review auto.
  • BMW xDrive Offroad Experience – by Apan Motors IasiBMW xDrive Offroad Experience – by Apan Motors Iasi
  • Ce teme au de facut unii studenti!Ce teme au de facut unii studenti!
  • It’s supposed to be simple.It’s supposed to be simple.
  • De ce au inceput sa prinda reclamele comparative in RO.De ce au inceput sa prinda reclamele comparative in RO.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, auto, consumer psychology, Reclame comparative, strategic planning Etichete: argumente, audi, bmw, comparativa, mercedes, reclama comparativa, simplu, volvo

Comentarii

  1. Gigi a zis

    30 august, 2009 la ora 12:35 pm

    Vezi Duamni ca asa este, americanul este focusat sa achizitioneze in general lucruri cat mai sigure si cat mai practice.
    Nu degeaba in filmele facute peste Atlantic vedem ca americanul are ori o camioneta care ofera siguranta, mai nou SUV (vezi Duamni ca am vazut eu in Prison Break ) ori o masina de familie cu 5-6 locuri.
    Securitate si spatiu. Ai punctat bine. Iata de ce a avut Hammerul atata succes. Cred ca masinile nemtesti sunt si acolo cele mai bine cotate dintre masinile europene. Poate doar impozanta si mai nou consumul redus poarte departaja un brand auto de altul.
    Da tot Maybach-ul meu e mai tare = tehnologie nemteasca + confort american.

    Răspunde
  2. Doru a zis

    30 august, 2009 la ora 2:36 pm

    din cate stiu, audi a „testat” piata americana si in trecut cu succes prin metoda asta de promovare prin comparatie, o metoda destul de agresiva si riscanta care lasa totul pe seama calitatii produsului
    http://www.youtube.com/watch?v=H6OZiHzbsNQ&feature=PlayList&p=D5F4CFD16D9249C3&index=9

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      30 august, 2009 la ora 3:19 pm

      @Doru: Eram sigur ca o sa aduca cineva in discutie spotul acesta. Dupa cum bine vezi Alfa a sarit din schema pentru ca oricum nu a avut succes in USA si au mai ramas cele 3 care evident au inregistrat un succes nebun peste ocean. Surprinzator, statisticile arata ca dintre toate Volvo e cea mai cumparata (sau ma rog era) si asta datorita sigurantei oferite pe care asa cum zice si Gigi, americanii pun mare pret. Exista o diferenta intre spotul de atunci si cel de acum desi comparatia este la fel de evidenta. Comparatia este mai putin subtila si mult mai vizibila. Se observa cum Volvo ramane mai in urma deci este mai putin rapida, toata lumea stie ca nici Merz-urile si nici Beamer-urile nu au fost niciodata prea economicoase si faptul ca noua Serie 3 e cam inghesuita nu e deloc un lucru ascuns. E drept ca pare mai pentru prosti reclama asta si ca pierde din subtilitate dar cum brandurile se cam suprapun acum pe argumente de pozitionare care erau in trecut clare pentru unul sau altul (Alfa – design italian, Beamer – viteza, Volvo – siguranta, Merz – confort) e clar ca ne putem astepta ca si consumatorul, mai ales cel american sa treaca cu vederea subtilitatile.

      Răspunde
  3. alexvolocaru (Alex Volocaru) a zis

    30 august, 2009 la ora 7:04 pm

    Twitter Comment


    Audi A4 commercial 2009 [link to post]
    (via @monoxid)

    – Posted using Chat Catcher

    Răspunde
  4. Doru a zis

    31 august, 2009 la ora 11:56 am

    @mono: ceea ce vroiam sa subliniez era faptul ca Audi si-a facut un obicei in a face reclama comparativa (uneori mai subtila, alteori „pe fata”, ca si in cazul prezentat de tine). Vroiam doar sa subliniez faptul ca mi se pare cea mai indicata strategie pentru piata americana. Daca pana acum, comparatia era mai subtila (nu doar in ad-ul cu cheile, ci si in multe altele – http://www.youtube.com/watch?v=0_sshN-URJY ), contextul actual se pare ca aduce o masura usor „disperata”, dar eficienta: „eu sunt ceea ce cauti” si „dintre toti eu sunt cel mai bun”, evident spus tare si raspicat

    Răspunde
  5. Sport a zis

    1 septembrie, 2009 la ora 5:36 pm

    Interesant clip,desi simplu facut.In opiia mea Audi a fabricat intotdeauna masini excelente,fiind deasupra la VW,prin calitate si totdata preturi la piese.

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Gelu ionescu la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • diana cuzic la Hangouts – Montecatini Iasi.
  • ST la Dilema etica a produsului chinezesc.
  • Ce ne facem cu ChatGPT?
  • Content in social media pentru companii.
  • We should get better at marketing over time!
  • Cum sa prezinti proiecte cu succes!
  • Parerea neceruta nu e necesara.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu