Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Marketing facut pe bucati.

Scris de Adrian Monoranu pe 24 mai, 2021 Lasă un comentariu

Dintotdeauna am fost atras de ideea de strategie de marketing mai mult decat de partea de implementare. Sau performance cum i se mai spune acum in online. Si asta ma face sa vad lucrurile putin diferit si sa par putin old school pentru marketerii de noua generatie. Ideea e ca se pune foarte mult accent, sau ma rog prea  mult, pe partea asta de performance si pe rezultatele imediate. Nu e rau, dar se pierd din vedere niste oportunitati atunci cand se sar niste pasi. Sa va dau niste exemple concrete.

Sa zicem ca facem o campanie de PPC si scopul suprem este cumpararea produsului si urmarim ROAS. Normal, fiecare cent conteaza si vrem sa vedem exact cat a produs fiecare euro din bugetul alocat. Problema e ca uneori sarim peste partea de analiza si nu stim exact in ce etapa din viata sa se afla brandul sau produsul cu care lucram. In loc sa stabilim campanii de conversie care sa vizeze automat cumpararea produsului, am putea sa setam obiective mai simple. De pilda sa salveze niste produse sau sa le adauge la favorite. Astfel vom invata putin mai multe despre audienta si mai apoi vom putea sa facem retargetare. 

Apoi, un alt exemplu e cazul alocarii unor bugete pentru lucrul cu influenceri care sa faca reviews la produse. Bani aruncati ar zice unii, dar … Bineinteles, important e sa alegem influencerii cum trebuie pentru ca apoi sa putem retargeta audienta acestora pe de canalele lor de youtube de exemplu in campaniile noastre de PPC.

Aceeasi situatie cu plata unui content writer pentru a face content pe retele de socializare. Da, e bine sa stim ca reach-ul unei pagini de fb este undeva la 2%, dar asta e reach organic. Nu te opreste nimeni sa-ti faci campanii PPC catre audienta propriei pagini. Pana la urma oamenii aia ti-au dat like sau follow si interactioneaza cu postarile paginii tale pentru un motiv. 

Astea sunt doar cateva exemple despre cum strategia in marketing face diferenta. Evident, trebuie sa gandesti totul pas cu pas, sa faci analize, sa spargi bugetul in actiuni si campanii concrete, nu e usor. Dar pana la urma rezultatele vor fi mai bune decat sa faci performance pe audiente bazate doar pe interese sau doar pe segmentarea demografica. Evident, nu vorbim despre campaniile de search ads unde deja avem intentie clara. Dar chiar si-acolo … nu intotdeauna finalizarea cumpararii trebuie sa fie obiectivul initial. 

 

More from my site

  • Am facut un internship de PPC la CanopyAm facut un internship de PPC la Canopy
  • N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!
  • Ieri am fost la Online Shift pe Radio Lynx + Podcast!Ieri am fost la Online Shift pe Radio Lynx + Podcast!
  • E-commerce de nisa!E-commerce de nisa!
  • Inca o dovada ca statul nu e un business.Inca o dovada ca statul nu e un business.
  • Client shaming e calea usoara.Client shaming e calea usoara.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Academic, online marketing Etichete: Marketing, online marketing, ppc, strategie

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu