Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.

Scris de Adrian Monoranu pe 5 februarie, 2019 Lasă un comentariu

2019 va fi tot un an de criza. Nu vorbesc despre o criza economica generalizata pentru ca nu e cazul. Deocamdata. E vorba despre o criza care a inceput deja din 2017 si a continuat in 2018. Criza de pe piata fortei de munca. Si daca ai fost la scoala si ai invatat ceva vis a vis de perioadele de criza, acel ceva ar trebui sa fie ca in criza trebuie sa strangi randurile si sa te bazezi pe relatiile create anterior. Asta daca le ai deja create. In marketing asta inseamna ca grupul de clienti fideli este colacul tau de salvare. Acestia sunt cei care te vor tine peste linia de plutire. In resurse umane relatiile inseamna angajatii fideli. Daca ii ai. 

Am ales sa nu vorbesc despre cum sa-ti pastrezi angajatii. Ci despre cum poti sa-i pierzi. Si am ales sa-ti vorbesc despre 3 modalitati pe care eu le consider cele mai importante. Dar fii pe pace, mai sunt si altele. Insa despre acelea te las sa te informezi si din alte surse, sa nu para ca le stiu eu pe toate. 🙂 Asadar sa incepem

1. Transferul presiunii catre angajat.

Foarte multi manageri nu inteleg foarte bine ce presupune pozitia in care se afla si fac greseala de a transmite presiunea pe care o simt acestia, asupra angajatilor/subordonatilor. Cel mai bun exemplu: „munciti, ca altfel nu o sa avem bani de salarii!”. Desigur, este important ca angajatul sa inteleaga care este locul sau in organizatie si cum impacteaza munca lui compania si pe ceilalti colegi. Dar in acelasi timp, rolul managerului este de a trasa taskuri concrete pentru fiecare si a pastra pentru el presiunea problemelor de tip „bani de salarii”. Managerul trebuie sa fie un tampon si trebuie sa reziste la presiune. Asta face diferenta si de asta unii ajung manageri si altii nu. 

2. Comunicarea defectuoasa.

Am mai vorbit despre acest aspect in articolul de aici. Comunicare inseamna sa vorbesti dar sa si asculti. Managerii care nu asculta problemele angajatilor au toate sansele sa ii piarda. Tendinta de a nu asculta si de a minimiza problemele angajatilor/subordonatilor doar din motivul ca problemele unui  manager sunt mai importante, este foarte prezenta la multi manageri slabi. Sigur, o problema de gen „nu avem unde manca in pauza de masa” sau „cand stam peste program, pierdem ultimul autobuz spre casa” poate parea mult mai putin importanta decat „nu am bani sa platesc salariile” pentru un manager. Gandeste-te insa la faptul ca managerul se confrunta cu lipsa banilor de salarii o data pe luna, iar angajatul se confrunta cu lipsa unui loc unde sa manance, in fiecare zi. Care e mai importanta pentru angajat?

3. Lipsa de sinceritate/consistenta.

In cele mai multe anunturi de angajare se promit lucruri de gen „mediu de lucru placut”, „bonusuri motivante”, „posibilitati de avansare” sau „oportunitati de dezvoltare profesionala”. Ei bine daca le promiti, ar fi bine sa te asiguri ca le si livrezi.

  • Este mediul de lucru unul cu adevarat placut pentru angajati? Cand a fost ultima data cand ti-au zis ca se simt bine la munca? 
  • Au luat vreodata bonusurile promise sau poate ai ridicat stacheta prea sus?
  • Cand a fost ultima data cand a avansat vreunul pe o pozitie superioara?
  • Chiar se dezvolta angajatii tai din punct de vedere profesional?

Acestea sunt intrebari pe care ar trebui sa ti le pui macar trimestrial. Si sa discuti despre aceste aspecte nu numai in boardul de manageri, ci si in sedinte cu subordonatii si eventual cu fiecare in parte. 

Cum spuneam, eu ti-am dat doar 3 moduri prin care iti poti pierde angajatii in 2019. Si toate sunt cumva legate. Tin de motivatie si de comunicare in principal. Daca vrei sa afli mai multe despre aceste 3 moduri, te invit sa urmaresti episodul nr. 9 din Vlogul din Dressing pe care ti-l las mai jos. Am dezvoltat acolo in 10 minute toate aceste probleme. Astept sa vad opiniile tale si nu uita sa te abonezi la canalul meu de youtube! 

More from my site

  • Nu putem fi toti manageri!Nu putem fi toti manageri!
  • Unde se pot face cursuri de marketing?Unde se pot face cursuri de marketing?
  • Sa fie oare criza de marketeri?Sa fie oare criza de marketeri?
  • Sa nu ne grabim cu grecii.Sa nu ne grabim cu grecii.
  • Practice makes perfect!Practice makes perfect!
  • Cum se rezolva o criza de imagine/PR?Cum se rezolva o criza de imagine/PR?
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: management, motivational Etichete: 2019, angajatii, criza, manageri, resurse umane

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Hangouts – Gist Iasi.
  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu (1 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • gabitzu200 (1 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • RADU (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Filep M (1 comments) la Neumarkt – Berea cea mai bere?
  • bConnected (1 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu