Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Nu putem fi toti manageri!

Scris de Adrian Monoranu pe 21 ianuarie, 2019 3 comentarii

Pentru ca pur si simplu nu toti suntem facuti sa ii conducem pe altii. Uneori trebuie sa admiti ca nu ai ceea ce trebuie. Nu e suficient sa inspiri ca sa ii poti conduce pe altii. Poti fi un foarte bun lider, dar tot nu e suficient. Pentru ca nu e suficient ca oamenii sa te urmeze si sa te admire, trebuie sa mai si poti sa-i organizezi, sa le atribui sarcini, sa poti sa-i motivezi si de asemenea sa-i verifici si sa le explici unde au gresit si cum sa se corecteze. 

50% e organizare.

Cred cu tarie ca cea mai importanta insusire a unui manager este de a fi organizat. De aici decurge si capacitatea sa de a planifica activitati, de a le urmari, de a le corecta si evalua. Atat timp cat organizarea lipseste, toate celelalte au de suferit. Iar daca tu nu te poti organiza pe tine insuti, atunci cum sa-i poti organiza pe altii. 

Si totusi nici organizarea nu e suficienta. E important pentru orice manager sa se priceapa foarte bine la comunicare. E important sa poti fi people’s person atunci cand vrei sa-i conduci pe altii. Pentru ca trebuie sa poti sa le explici ce au de facut, ce asteptari ai de la ei si modul in care trebuie sa faca ce au de facut.

30% e comunicare.

Mai trebuie sa-ti aduci aminte ca orice proces de comunicare este bidirectional. Acest lucru inseamna ca trebuie sa si sa stii sa asculti. Asculta feedback-ul angajatilor tai. Cheia rezolvarii problemelor lor se afla tocmai in raspunsurile pe care acestia ti le dau, fie fata in fata, fie prin email sau alte modalitati de comunicare. Nu te grabi sa tragi concluzii si sa reactionezi pripit. 

Astazi multi manageri ca tine sau manageri wannabes se confrunta cu probleme legate de fluctuatia de personal. Si cei mai multi dintre acesti manageri arata cu degetul inspre subalterni spunand ca nu inteleg ce au de facut, ca nu se implica suficient, ca nu reactioneaza la ceea ce li se transmite. Desigur, sunt situatii si situatii, dar in multe dintre cazurile mentionate, problema reala este una de comunicare.

Uneori pur si simplu mesajul este codificat intr-o maniera pe care receptorul (angajatul sau subalternul) n-o poate decodifica. Cei mai multi angajati din generatia millennials nu dau feedback. Motivele sunt diverse: teama de a comunica, lehamitea, incercari anterioare esuate etc. E jobul tau ca manager sa afli de la ei daca au inteles intr-adevar ceea ce li s-a transmis si de a gasi metoda potrivita de codificare a mesajelor. 

20% e leadership.

Oamenii te vor urma pentru ca esti un exemplu bun, pentru ca ii inspiri sa faca lucruri pe care nu credeau ca pot sa le faca, pentru ca au incredere in tine. Acestea sunt insa motivatii cu preponderenta emotionale. Insa atunci cand rationalul intra in scena, oamenii tai vor vrea indicatii clare vis a vis de ceea ce au de facut, vor vrea feedback alaturi de evaluare, vor vrea un plan in care sa creada si obiective, indicatori plus alte chestii masurabile. 

Atentie insa, oamenii nu te vor urma daca vor vedea ca tu muncesti in locul lor. Mai mult, vor percepe acest lucru ca pe o amenintare. Vor crede ca in curand jobul lor nu va mai fi necesar. Cea mai mare greseala a unui manager este sa faca treaba angajatilor sai. Fiecare cu ale lui. Inspira-i si motiveaza-i pe oameni sa-si faca treaba. Tu fa-ti treaba ta, ei sa si-o faca pe-a lor. Insa leadership-ul se termina unde iti faci tu task-urile iar managementul incepe de unde pornesc task-urile lor. 

Take away!

Functiile principale ale managementului asa cum sunt prezentate acestea in teorie sunt: planificare, organizare si control. La acestea mai putem adauga coordonarea si delegarea de responsabilitati. Adauga la acestea si functia de comunicare si lucrurile o sa mearga mai bine in organizatia ta!

Ai incredere numai in ceea ce ti se pare logic!

BONUS!

PS. Sunt un pic out of focus, stiu. Dar invat. 🙂

More from my site

  • Inca o dovada ca statul nu e un business.Inca o dovada ca statul nu e un business.
  • 3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.
  • Bugetul de promovare – cum il estimam?Bugetul de promovare – cum il estimam?
  • Website-ul – mai e necesar?Website-ul – mai e necesar?
  • A citi.A citi.
  • The Communication Pancake.The Communication Pancake.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: Blogging Etichete: comunicare, leadership, management, manageri, organizare, vlog

Comentarii

  1. Andrei Danila a zis

    21 ianuarie, 2019 la ora 8:30 pm

    Hey! Mi se pare foarte fain subiectul. Bravo! Vreau sa-mi dau si eu cu parerea si sa spun ca o confuzie care se face foarte des in lumea in care ma invart, o confuzie pe care ani de-a lungul am facut-o si eu este faptul ca manager=antreprenor. Sunt doua roluri complet diferite, care in zona de startup se suprapun de multe ori in aceeasi persoana dar care este important sa se inteleaga ca sunt diferite. Un manager bun este intr-adevar o persoana care stie sa respecte si sa urmareasca un plan si sa atinga niste goal-uri, iar un antreprenor este vizionarul, nebunul care sare dintr-o idee in alta si care nu are limite in visare, dar care trebuie tinut in frau de catre managerul lui. De aici si dificultatea de a imbina cele doua roluri in acelasi personaj.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      21 ianuarie, 2019 la ora 10:04 pm

      Salut Andrei! E greu sa delimitezi cele doua roluri, intr-adevar. Doza aceea de nebunie e buna e cea care face de multe ori diferenta in piata dar poate face diferenta si in ceea ce priveste resursele. 🙂 Eu cred ca viziunea e esentiala la inceputul business-ului in special. Pe masura ce lucrurile intra pe un fagas, managerul intra din ce in ce mai mult in scena. Cand cele doua personaje sunt una si aceeasi persoana apar unele probleme. Insa cu totii invatam in timp din greselile pe care le facem.

      Răspunde
  2. Ștefan Sacaleanj a zis

    23 ianuarie, 2019 la ora 12:40 am

    Buna, si mie imi place subiectul, însă a-si inlocui puțin procentele si optez pentru leadership in procent de 50%, organizare 30 % si restul de 20% pe comunicare. În opinia mea leadership ul e coloana vertebrală a managerului si reprezinta scânteia din el care reușește să aprindă luminitele din spiritele echipei sale. Personal la un manager, trec cu vederea derapaje de ordin organizatoric sau comunicativ, dar daca il vad fără leadership sincer imi provoacă repulsie si este compromisă relația dintre noi. Așadar sunt de părere că leadership ul merita urcat pe podium.

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu