Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Hai acasa, hai cu mine, avem joburi pentru tine!

Scris de Adrian Monoranu pe 20 decembrie, 2018 Lasă un comentariu

Se pare ca nu prea pot sa stau departe de aeroporturi. Chiar si atunci cand nu am de plecat undeva, imi fac de treaba si tot ajung pe acolo. Aseara de exemplu, am avut de asteptat pe cineva care sosea in tara din Germania. Pana aici nimic special. Doar ca in aeroporturi se intampla multe lucruri, si unele la care chiar nu te astepti. Mai ales in micul nostru aeroport din Iasi.

Aseara, la terminalul de sosiri internationale in Iasi, niste persoane imbracate in uniforme de culoare gri intampinau pasagerii ce tocmai aterizasera, cu mesajul “Lidl iti ureaza Bun venit acasa!”. Era imposibil sa nu ii remarci. Trebuie sa recunosc ca lumea era putin mirata si contrariata.

lidl-job

Care-i spilul, care-i treaba? Vrea Lidl ca romanii care se intorc acasa de sarbatori sa vina sa faca cumparaturi in magazinele lor? Prima data te gandesti la asta. Dar care-i faza cu uniformele, ca parca nu pareau ca cele ale lucratorilor din magazine.

Prima data nici eu n-am inteles care-i faza, asa ca m-am apucat de sapat si am aflat “pe surse” urmatoarele: exact acelasi lucru se intampla si in aerporturile din Bacau si Suceava si de asemenea, au aparut niste panouri OOH amplasate in apropierea acestora, dar si in vamile Bors si Nadlac cu mesajele de mai jos.

lidl-job-depozit-roman

Aceia dintre voi care mai calatoriti inca pe drumurile patriei, in directia Bacau in special, ati remarcat probabil o constructie pe o suprafata impresionanta la intrarea in Roman, pe partea stanga. Poate unii deja stiti ca e vorba despre un depozit al celor de la Lidl Romania. Ei bine, la cat e de mare depozitul, este nevoie si de forta de munca acolo. Iar cei de la Lidl s-au gandit ca merita sa incerce o campanie de “recrutare” inedita.

Well … nu e 100% inedita, au mai incercat-o si alte companii dar din alte domenii. De fapt asta e si motivul pentru care campania a ajuns subiect de articol pe blog, pentru ca nu te-ai astepta ca Lidl sa aleaga o asemenea pista.

De ce are nevoie Lidl sa angajeze romani din afara?

Adica atunci cand vezi o astfel de campanie facuta de companii care fac customer suport si au nevoie de angajati care vorbesc limbi ca italiana, spaniola, franceza sau engleza, parca face sens. Dar pentru un depozit?

De fapt cred ca telul celor de la Lidl nu este neaparat sa atraga vorbitori de limbi straine. Lidl vrea sa aduca romanii inapoi, sa-i faca sa inteleaga ca sunt oportunitati si aici, in Romania. Si din cate inteleg, tot pe surse, pachetele oferite sunt chiar interesante cu salarii atractive si beneficii.

Si ce moment mai bun sa faci o asemenea campanie decat in anul centenarului si mai ales in apropierea Craciunului? Adica acum cand romanii vin sa-si vada rudele, familiile, copiii lasati acasa. Panourile sunt super bine gandite, parintele care isi imbratiseaza copilul lasat acasa … ce poate fi mai penetrant? E un exemplu de strategie super bine gandita si executata.
Se stie ca e greu sa-i faci pe oameni sa vina acasa. E greu sa-i faci sa creada ca vor avea un job la fel de bine platit aici. Asa ca appeal-ul emotional al reintregirii familiei cred ca este foarte bine ales. Altfel de appeal nu cred c-ar fi mers.

Nici nu conteaza daca vor veni atat de multe CV-uri de la cei care revin in Romania, important e ca Lidl se pozitioneaza alaturi de romani. Daca romanii plecati se vor intoarce, asta nu am de unde sa stiu. Dar cel putin la capitolul campanii, Lidl si-a facut treaba foarte bine.

More from my site

  • Ce spui la un interviu pentru social media specialist?Ce spui la un interviu pentru social media specialist?
  • Hey Lidl, give me my Stikeez!Hey Lidl, give me my Stikeez!
  • Diferente intre consumatorul bacauan si cel iesean.Diferente intre consumatorul bacauan si cel iesean.
  • Caut oameni pentru un focus grup.Caut oameni pentru un focus grup.
  • Idei bune ale studentilor mei – part IIdei bune ale studentilor mei – part I
  • Am de dat 100 de euro. Ii vrei?Am de dat 100 de euro. Ii vrei?
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, consumer psychology, retail Etichete: aeroport iasi, bun venit acasa, depozit roman, lidl, mesaje, recrutare

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected (1 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (1 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu