Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

De ce ne este greu sa intelegem tinerii?

Scris de Adrian Monoranu pe 17 octombrie, 2016 Un comentariu

Lucrez intr-un mediu in care se dezbat pe un ton foarte ingrijorat subiecte precum calitatea tinerilor care vin din urma, lipsa de preocupare a parintilor cu privire la educatia copiilor de astazi dar si influenta negativa pe care media o are astazi asupra generatiilor tinere in special. Aud ca tinerii de astazi nu mai apreciaza valorile considerate sanatoase, mai ales cei ce ajung pe bancile facultatilor. Totul suna atat de grav incat pare sa fie aproape pierduta lupta. Dar despre ce lupta vorbim in fond? Si cine sunt partile implicate, care sunt raporturile de forte? Sunt intrebari care nu isi gasesc raspuns prea usor pentru ca de fapt, ma intreb daca nu cumva vorbim despre o falsa problema.

Ce sunt aceste valori sanatoase? Oare nu e posibil ca evolutia sociala sa conduca la o mutatie a acestor valori pe care generatiile mai vechi sa nu o poata asimila? Desigur, e greu pentru cineva care a fost educat intr-un sistem tipic anilor 1960-2000 (pentru ca nu multe s-au schimbat in perioada mentionata) sa inteleaga comportamentul unui tanar nascut spre sfarsitul anilor 90, crescut cu televizorul pornit si mai tarziu cu internetul la discretie. Imi este foarte greu si mie, recunosc. Aparenta lipsa de interes, lipsa de rabdare, dificultatile de concentrare si tot asa mai departe, sunt probleme pe care noi, cei trecuti de 35 de ani le detectam la nivelul celor mai tineri. Si pentru noi e uneori un adevarat calvar sa lucram cu ei. Le asociem usor cu lipsa de respect pentru cel aflat in fata lor, cu nestatornicia, cu infidelitatea (ma refer aici la tinerii angajati care cauta in permanenta un job mai bun) si uite asa sistemul nostru de valori e facut harcea-parcea, nu? Easy.

Dar e absolut imposibil ca o persoana sa nu aiba un sistem de valori. Oricat de rudimentar ar fi. Si-atunci daca cele enumerate mai sus nu sunt importante pentru tineri, atunci care? Pentru ca ceva trebuie sa fie important. De fapt asta ar trebui sa fie preocuparea noastra si sa incercam sa intelegem aceste concepte. Si sa intelegem de ce sunt importante. Apoi dupa ce am trecut de acest pas urmeaza negocierea si adaptarea sistemelor de valori din ambele parti pana cand se ajunge la un compromis. Vei descoperi la generatiile mai tinere multa energie, creativitate, determinare. Si cel mai important, dorinta de a reusi. Mai multa decat ai avut tu vreodata. Pentru ca acum presiunea de a reusi repede e mai mare, si nu e neaparat un lucru rau. Canalizate corect, energia, creativitatea si determinarea pot face dintr-un tanar un partener sau coleg foarte valoros.

Nu el sau ea trebuie sa se adapteze, ci tu. Chiar daca pare ca tu tii fraiele si ca orice nou venit in sistemul construit de tine trebuie sa se muleze pe ceea ce ai creat, sa stii ca te inseli. Primul care trebuie sa se adapteze pentru a putea castiga aceasta plus valoare adusa de un tanar esti chiar TU.

 

More from my site

  • Factultate vs. FacooltateFactultate vs. Facooltate
  • Avem nevoie de reclame mai simple?Avem nevoie de reclame mai simple?
  • Ce-ti place sa faci? Pe bune!Ce-ti place sa faci? Pe bune!
  • Batalia pentru creativitate.Batalia pentru creativitate.
  • Executia este intotdeauna mai importanta decat ideea!Executia este intotdeauna mai importanta decat ideea!
  • De ce ne conectam pe LinkedIn?De ce ne conectam pe LinkedIn?
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: editoriale Etichete: creativitate, energie, facultati, generatii, job, tinerii, valori

Comentarii

  1. Stefan a zis

    17 octombrie, 2016 la ora 9:23 pm

    Nu ma pot abtine sa nu zic … Frumos articol 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Hangouts – Gist Iasi.
  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu (14 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • gabitzu200 (14 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • RADU (14 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Filep M (14 comments) la Neumarkt – Berea cea mai bere?
  • bConnected (14 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu