Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Unde se pot face cursuri de marketing?

Scris de Adrian Monoranu pe 24 iulie, 2016 3 comentarii

Ma intreba alaltaieri cineva unde ar putea sa faca un curs de marketing in Iasi si nu am stiut ce sa-i raspund. In afara de cursurile de la universitate, nu stiu sa mai fie disponibile astfel de cursuri in alta parte. In urma cu mai bine de un an cumparam cursdemarketing.ro insa n-am mai facut nimic cu el pentru ca intre timp prioritatile mele s-au schimbat si am intrat in industria turismului, iar timpul nu-mi mai permite sa ma ocup de acest proiect. Candva, cand ma voi mai linisti, poate o sa-l resuscitez. Dar pana una alta hai sa vedem care-i treaba cu aceste cursuri de marketing.

Inainte de toate trebuie sa intelegem pentru ce vrem sa facem un curs de marketing. Pentru ce ne trebuie?

Persoana care ma intrebase pe mine se afla in scenariul devenit deja clasic „imi trebuie o diploma la angajare”. In cazul acesta cred ca daca sapam suficient de adanc, se gasesc alternative pe la firme care fac „conversie” profesionala sau cum i se mai spune in zilele astea. Cat si ce inveti la cursurile astea sau cine le tine, sunt intrebari la care nu va pot raspunde pentru ca nu am nicio informatie despre acestea.

Un alt scenariu este acela al micului antreprenor care doreste sa invete cateva notiuni/concepte de baza in marketing. E vorba de omul care deja pune in aplicare, care probabil a citit 1-2 carti sau urmareste eventual niste bloguri si mai stie una-alta. Din pacate singura solutie pentru un astfel de posibil cursant o reprezinta cursurile de tip „one time opportunity” pe care le organizeaza sporadic diversi traineri. Dar situatiile sunt foarte rare si de cele mai multe ori cursurile de acest tip au un caracter foarte aplicativ ceea ce nu e intotdeauna un plus, mai ales pentru cei carora le lipseste baza.

Al treilea scenariu pe care vi-l propun este acela al managerului de marketing care are in subordine oameni cu alt tip de pregatire decat cea de marketing si care simte nevoia educarii acestora. Pentru acest scenariu, recomandarea mea este contactarea unui lector/trainer care sa livreze intern, in organizatie, un curs combinat teorie-aplicativ, pentru cei care necesita pregatire de specialitate. Si aici mai gasim persoane care sunt in masura sa livreze astfel de cursuri/traininguri iar in cele mai multe dintre cazuri nu se pune problema eliberarii de diplome.

Iar ultimul scenariu il reprezinta chiar cel in care cel ce necesita instruire este chiar managerul de marketing insusi. Nu putine sunt cazurile cand pe aceasta pozitie ajunge, de cele mai multe ori prin promovarea din interiorul organizatiei, o persoana care nu are pregatirea teoretica necesara. Vidul conceptual isi va face simtita prezenta rapid iar managerii buni vor realiza acest lucru si vor incerca sa-l umple cu un curs. Ei bine, aici e nevoie de o solutie mai complexa. Unui manager ce vrea sa invete marketing ii trebuie mai mult decat un curs. Bagajul cel mai simplu de cunostinte ar fi format din: Basic Marketing, Marketing Research, Brand&Product Management, Integrated Marketing Communications (adica Advertising, PR, Sales Promotions, Personal Selling si Direct Marketing), Pricing, Distribution, Digital Marketing si la final Strategic Marketing Management. 8 discipline distincte (sau poate chiar 12 daca le numaram pe cele de comunicare separat) pe care in mod cert nu le poate acoperi nimeni, nici trainer, nici cursant, in 20 de ore. Rezonabil ar fi un program cu minim 12 ore pe fiecare dintre cele 8 discipline finalizat printr-un plan de marketing in care cursantul sa faca uz de toate cunostintele acumulate. Dar, din pacate, dupa cum spunea Ion contempland pentru prima data o girafa la zoo: asa ceva nu exista!

Da, exista un oarecare vid in zona aceasta a cursurilor de specializare, si nu ma refer doar la cele de marketing, un vid pe care acum nu prea cred ca il poate acoperi cineva. Dar acest lucru se intampla si din cauza celor care sunt de fapt interesati de aceste cursuri. Pentru ca niciun lector/trainer adevarat nu te poate invata marketing in 12-20 ore si niciun cursant nu vrea sa aloce mai mult de atat. Nimeni nu mai are rabdare, toata lumea vrea totul deodata. Dar din pacate cand vine vorba de knowledge, lucrurile nu merg asa. Trebuie studiu, trebuie atentie, trebuie un mediu propice pentru asta, trebuie dedicare si de asemenea trebuie vointa.

Asadar, dragi prieteni dornici sa invatati marketing in 20 de ore, fie ca doar aveti „nevoie” de o diploma, fie ca nu, nu va mai amagiti. Veti invata mai mult daca alocati timp pentru a citi cateva carti despre disciplinele amintite mai sus. Si acordati-va timp, nimeni nu face minuni. Nici trainerii, nici cursantii. 😉

wom-marketing

More from my site

  • Sa fie oare criza de marketeri?Sa fie oare criza de marketeri?
  • Practice makes perfect!Practice makes perfect!
  • Strategia la romani.Strategia la romani.
  • 3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.
  • Nu putem fi toti manageri!Nu putem fi toti manageri!
  • Greekside Story 2016 – CorfuGreekside Story 2016 – Corfu
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: Academic Etichete: angajati, antreprenori, cursuri de marketing, diploma, manageri, sfaturi

Comentarii

  1. CLAUDIU FLOREA a zis

    24 iulie, 2016 la ora 9:36 am

    Pe Coursera sunt cursuri de marketing foarte bune, de la basic până la unele mai specializare. Evident, este nevoie de timp și auto-disciplină pentru a le parcurge cu succes.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      24 iulie, 2016 la ora 10:59 am

      Corect. Doar ca romanul autodidact e o specie rar intalnita. 🙂

      Răspunde
  2. Cristi Lucan a zis

    14 aprilie, 2018 la ora 7:47 pm

    Exista si cursuri online de Marketing sustinute in limba romana – unde se lucreaza practic cu simulari de cazuri reale din companiile romanesti. Detalii curs Marketingul Afacerilor pe http://www.AcademiadeAfaceri.ro 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.

Comentarii recente

  • bConnected (10 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (10 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (10 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (10 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (10 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu