Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

De ce ne conectam pe LinkedIn?

Scris de Adrian Monoranu pe 26 august, 2015 4 comentarii

Deunazi citeam un articol cu cateva sloganuri parodiate, unele dintre ele chiar bune. Si evident ca am gasit si LinkedIn printre brandurile parodiate. Sloganul mi s-a parut foarte tare. LinkedIn – Connect with people for absolutely no reason! O fi asa, n-o fi asa? Vedem.

linkedin

Adicatelea, care-i treaba cu LinkedIn-ul? Ma intreaba lumea, ma intreb si eu, si m-am gandit ca ar merita sa scriu ceva pe tema asta. Am inceput sa ma gandesc la subiect pornind de la motivatia pe care am avut-o eu pentru a-mi face cont. Nici nu mai stiu cand se intampla asta dar cred ca mi l-am facut pentru ca era la moda sa-ti faci cont pe orice retea care aparea. Asta pe de o parte, si pe de alta parte pentru ca LinkedIn era cool. Parea sa fie asa, o retea pentru chestii profesionale si joburi. Si cica inca este.

Am peste o mie de conexiuni acolo; le-am pierdut sirul. Si primesc in fiecare zi in jur de 7-8 cereri de conectare noi. Rareori se intampla sa fie printre acesti doritori de conexiuni si vreo persoana pe care s-o cunosc, sau macar despre care sa fi auzit in vreun context anume. Unora le accept cererile, altora nu. De obicei judec dupa job sau dupa pozitie. In mintea mea e logic sa fac asta. In ritmul actual o sa ajung in curand la 1500. Nu m-am gandit insa niciodata la ce mi-ar putea folosi aceste conexiuni. Sau cel putin nu m-am gandit foarte serios pana acum.

In rarele dati cand intru pe acolo si mai fac si altceva decat sa raspund la cererile de conectare, mai aflu si eu cine si-a schimbat jobul, care pe unde s-a mai angajat si ce business-uri mai promoveaza. Rareori dau click pe vreun link sau altceva. Cred ca durata medie de accesare e undeva intre 3 si 5 minute. Nu as putea sa spun cat timp petrect altii, poate mai mult, poate mai putin. Dar sunt tare curios sa aflu care sunt motivatiile care stau in spatele prezentei pe LinkedIn.

Pe mine ma ajuta cumva sa fiu si mai cunoscut decat deja sunt. Poate ca unii dintre cei peste 1000 ajung sa-mi citeasca articolele de pe blog. Dar cam atat. N-am primit pana acum vreo oferta de job (in afara de ceva pe asigurari care nu mi se pare relevant pentru domeniul meu de activitate), nici vreo propunere de colaborare care sa se apropie de ceea ce fac, adica marketing.

Cu siguranta e mult mai usor sa interactionezi cu persoane importante sau care ocupa pozitii importante in diferite companii. Nu stiu cat de mult te-ar putea ajuta asta, dar e o cale mai usoara de a ajunge direct la cei mai “importanti”. Pentru cei care cauta un business angel, un partener de afaceri sau chiar un job, treaba asta poate fi cu adevarat utila. Dar trebuie sa stii sa profiti, si pana la urma conteaza tot modul in care iti pui intr-un mesaj ideile.

Mai multe utilizari nu mai gasesc acum pentru LinkedIn. Dar te rog pe tine sa imi spui care sunt motivatiile care te fac sa petreci timp acolo si eventual care sunt activitatile pe care le intreprinzi odata intrat in cont. Cat de mult conteaza like-urile sau aprecierile pe care le primesti? Ai aplicat vreodata la un job promovat prin LinkedIn? Mai mult, ti-ai gasit job prin platforma asta?

Hai s-auzim!

More from my site

  • Content in social media pentru companii.Content in social media pentru companii.
  • Ce-ti place sa faci? Pe bune!Ce-ti place sa faci? Pe bune!
  • De ce ne este greu sa intelegem tinerii?De ce ne este greu sa intelegem tinerii?
  • Puterea unui brand – Starbucks Iasi.Puterea unui brand – Starbucks Iasi.
  • #fashionistele#fashionistele
  • #myNYPD – cum sa te faci singur de bafta in social media!#myNYPD – cum sa te faci singur de bafta in social media!
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: social media Etichete: job, linkedin, retea, social media

Comentarii

  1. silvia a zis

    26 august, 2015 la ora 1:47 pm

    Ce zici de Pulse? E o sursa de stiri faine, cu noutati din domenii de varf scrise accesibil si pentru cei care nu sunt neaparat din aceiasi nisa.
    Mie imi place sa ii mai citesc pe influenceri, un fel de TED talks mai focalizate pe idei aplicabile zi de zi, asadar linkedin e bun pe post de presa business.

    Răspunde
  2. Anda Alexandra Rosiek a zis

    26 august, 2015 la ora 3:45 pm

    Sincer, cread ca e mai putin utilizata in Romania decat in strainatate. Aici, in Plonia e utilizata destul de mult si chiar au o varanta nationala, in limba poloneza – numele imi scapa… Am primit foarte multe oferte bune prin Linkedin. Jobul pe care il am acum vine chiar de acolo 🙂 Foarte rar chiar intru online, pentru ca am setat un email saptamanal de la LinkedIn. Plus ca daca apare ceva interesant pe platform, and it matches my profile, I get contacted. Firmele de recrutare / resurse umane din PL utilizeaza foarte des 😉 asa ca… presupun ca depinde de tara (comportament diferit…). Cine stie 🙂

    Răspunde
  3. Ana Maria a zis

    31 august, 2015 la ora 3:03 pm

    Si in Spania se foloseste destul de mult Linkedin iar eu ma conectez in fiecare zi.
    La ce imi foloseste Linkedin? De vreun an de zile am un blog si multe vizite vin de aici. Ultimele 4 job’uri le-am gasit tot aici…sau mai bien zis, m-au gasit. Lucrez in dpt de export (acum pe cont propriu) si am gasit foarte multe clienti cu Linkedin. Probabil niciodata nu as fi ajuns la ei pentru ca multi nu aveau website, desi sunt firme din tari dezvoltate (Japonia, Israel, Australia). Aa, si mai folosesc Linkedin cand sunt interesata de vreo oferta de munca. Caut persoane care au lucrat la firma respectiva si daca vad ca au schimbat locul de munca dupa cateva luni, inseamna ca ceva „miroase acolo”.

    Răspunde
  4. Ema Georgescu a zis

    29 septembrie, 2015 la ora 12:34 pm

    LinkedIn este mai putin folosit in Romania fata de strainatate, mai ales SUA

    il folosesc in special pentru networking si pentru stiri din marketing (vezi Pulse)

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...