Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Ce inseamna de fapt o cafea buna?

Scris de Adrian Monoranu pe 24 august, 2015 2 comentarii

Un „vechi proverb” de pe instagram spune ca orice saptamana reusita ar trebui sa inceapa cu o ceasca buna de cafea. Sau o fi fost un intelept de pe facebook care a zis asta? In fine, ce mai conteaza? Important e ca treaba asta cu cafeaua de luni a devenit un obicei si tot mai multi romani isi incep saptamanile cu gandul la licoarea de culoare negru-maroniu. Nu vreau sa ma apuc acum sa fac teoria cafelei si nici istoria acesteia sau a obiceiului de a bea cafea in sine. Nu sunt un specialist si nici un mare consumator de cafea, cel putin nu suficient de experimentat incat sa ma consider unul. Daramite expert!

Observ insa ca se face mare tevatura in perioada actuala vis a vis de faptul ca romanii nu stiu sa bea cafea. Ca prefera tot felul de specialitati lungite cu lapte sau apa si ca nu consuma cafea asa cum ar trebui sa fie. Evident, ca marketer as spune ca normal e sa-i dai clientului ce-si doreste. Dar daca acest client nu prea stie ce-si doreste? Pentru ca e clar ca romanul nu s-a nascut cu Venti, cu mochaccino sau cu frappe-uri. E foarte adevarat ca n-a crescut nici cu espresso sau cu ristretto, ci cel mai probabil cu cafea facuta la ibric sau cel mult la filtru. Prin urmare terenul a fost curat. Destelenit dar curat.

Cum a ajuns sa-si doreasca direct specialitati si nu neaparat esentialul? Simplu, pentru ca nu a dorit sa bea neaparat cafeaua ca sa se trezeasca, sa se energizeze, ci pentru socializare sau pur si simplu, in unele cazuri, de plictiseala pe la servici, la o tigara. Pot accepta si intelege astfel de comportamente foarte usor. Am trecut si eu pe acolo. N-am fost un bautor de cafea pana in urma cu 3 ani. N-am baut prea multe cafele la ibric si nici la filtru. Am inceput sa beau cafea, mai precis cappuccino, doar pentru socializare. Si pana nu demult, am tot baut cappuccino. Am trecut recent pe ristretto pentru ca nu mai pot sa beau cafea in combinatie cu lapte din cauza refluxului gastric pe care mi-l provoaca.

N-am avut vreo revelatie cand am trecut pe ristretto. Chiar ma gandeam, pentru ca tocmai citisem frustrarile unui barista destul de cunoscut, ca odata trecut pe cafeaua „adevarata” o sa descopar cine stie ce mare adevar al cafelei. Dar nu, beau in continuare cafeaua pentru socializare intr-o oarecare masura, dar cred ca am devenit si putin dependent intre timp. E adevarat ca in ristretto se simte mai bine gustul de cafea, si ca poti judeca mai bine cafeaua si modul in care e facuta. Dar indiferent ca discutam despre una sau despre alta, cred ca ceea ce conteaza foarte mult sunt: cafeaua, espressorul si barmanul. La acestea se mai adauga rasnita, modul in care este pastrata cafeaua si temperatura apei care trece prin macinatura atunci cand se face shot-ul de espresso.

Personal, dupa ce am trecut prin aproape toate cafenelele din Iasi si am gustat, cred, aproape toate marcile de cafea de pe piata, pot sa spun ca m-am oprit la brandul Lavazza. Desi in ultima perioada romanii au descoperit alte branduri cu marketing putin mai agresiv (Julius Meinl, Moak, Bristot, Segafredo etc.), raman la credinta ca o Lavazza bine facuta e perfecta pentru mine. Atentie insa, nu discutam despre Lavazza pe care o gasim pe rafturile supermarketurilor, ci despre o Lavazza facuta special pentru espresso. Nu mai sunt multe locuri in Iasi unde gasesti Lavazza; cred ca poti sa le numeri pe degete. Unul dintre acestea este Quartz Lounge si faptul ca au Lavazza este tocmai unul dintre motivele pentru care il promovez destul de puternic.

IMG_5219

 

Insa, asa cum am precizat si mai sus, ca sa obtii o cafea perfecta conteaza si espressorul, grinder-ul (rasnita), reglajele, filtrele, dozatorul, tot. Unii sunt de parere ca e meritul barmanului. Nu contest, are si el un rol important pentru el face reglajele si tot el e cel care stie cat sa lase apa sa treaca prin cafeaua macinata si multe altele. Dar dati-mi voie sa spun ca in ceea ce priveste cafeaua, conteaza si masinile. Si mai ales banii investiti in acestea, pentru ca sumele nu sunt deloc mici. O cafea buna se face cu un espressor bun. Atentie, nu inseamna insa ca nu exista si cafenele cu espressoare de mii de euro care servesc o cafea de toata jena. Motivele sunt multe: cafea proasta, barmani slab pregatiti, reglaje aiurea ale masinilor si tot asa.

Indiferent ca alegi sa bei ristretto, espresso, cappuccino, mochaccino sau orice alte specialitate, totul porneste de la „shot-ul” de cafea. Atat timp cat shot-ul e bun, restul sunt discutii. Fiecare bea cafeaua in combinatia pe care si-o doreste. La Quartz, de exemplu, sunt in meniu 29 de produse si specialitati pe baza de cafea. Ar fi absurd sa recomand tuturor sa bea espresso simplu sau ristretto. Fiecare bea ce vrea. Important e ca baza sa fie buna. Mai departe se ocupa Dragos, Andrei, Silviu si ceilalti magicieni ai espressorului. 🙂

IMG_5221

Va astept pe la Quartz Lounge dimineata, la pranz sau seara pentru o cafea buna. Indiferent de care, n-o sa te judec, si te asigur ca toate sunt excelente! 🙂

 

 

More from my site

  • Hangouts – August no.2Hangouts – August no.2
  • Ai incercat vreodata un Green Smoothie?Ai incercat vreodata un Green Smoothie?
  • Hangouts – Cafepedia IasiHangouts – Cafepedia Iasi
  • Ce poti face cu un pahar de cafea? (P)Ce poti face cu un pahar de cafea? (P)
  • Missing Moldova …Missing Moldova …
  • Twestival Iasi – soon to come!Twestival Iasi – soon to come!
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: consumer psychology, hangouts Etichete: barman, cafea, cappuccino, espresso, lavazza, quartz lounge, ristretto

Comentarii

  1. eBogdan a zis

    24 august, 2015 la ora 11:40 am

    Puteai sa zici si tu pe unde mai bei cafea buna :))

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      24 august, 2015 la ora 11:46 am

      @eBogdan: Te referi la Jassyro? E buna, dar mai mult imi place aici, nu ascund asta. 🙂 In plus, imi place sa fiu servit la masa. E un fix de-al meu. La Jassyro vin pentru prieteni si atmosfera. 🙂

      Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected (1302 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (1302 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (1302 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (1302 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (1302 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu