Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Puterea unui brand – Starbucks Iasi.

Scris de Adrian Monoranu pe 23 decembrie, 2014 3 comentarii

Va mai amintiti cand incepusera zvonurile ca se va deschide Fratelli in Iasi? Imi aduc aminte ca nici nu pusesera stickerul pe geamurile cladirii si deja exista o pagina de facebook si un grup pe aceeasi retea de socializare, in care se discutau intes datele de deschidere, amenajarea, preturile si viitoarele petreceri. Sunt convins ca cei mai multi dintre cei ce aderasera la acele comunitati nici macar n-aveau o idee despre ce si cum va fi, poate unii dintre ei nici nu fusesera macar o data in vreun club din reteaua amintita. Dar comunitatea era efervescenta si producea interactiune puternica iar brandul a avut numai de castigat. M-am intrebat la vremea respectiva daca nu cumva atunci cand vor deschide pagina oficiala de Facebook, nu se vor crea confuzii, dar o strategie simpla de promovare in primele saptamani prin postari platite si promote page a fost suficienta ca sa aduca fanii pe pagina corecta. Informatiile oficiale postate au contribuit si ele enorm la acest lucru.

Acum fenomenul se repeta, parca tras la indigo. Vuieste online-ul dar si offline-ul de vreo 2 luni aproape. Se discuta acerb despre deschiderea Starbucks in Iasi. Si mai ales de cand a aparut informatia oficiala despre deschidere, discutiile s-au aprins si mai tare. Au aparut din nou un grup care are deja aproape 4000 de membri, dar si o pagina cam cu tot atatia fani despre care am dubii mari ca ar fi oficiala, judecand dupa content si dupa sectiunea About care este foarte saraca in informatii comparativ cu paginile oficiale ale Starbucks din alte locuri. Spre deosebire de cazul anterior, comunitatea e mai linistita dar exista si acesta nu poate fi decat un semn bun. Probabil va fi nebunie inca din prima zi. 🙂 Vom asista la checking-in-uri in valuri. Nu stiu insa ce va fi dupa prima luna.

Cred totusi, ca brandul are puterea de a se impune pe piata, insa am niste dubii vis a vis de cifrele pe care le vor realiza. Comunitatea e un semn bun, dar e important pentru cei de la Starbucks sa intre putin mai mult in detaliu si sa stea de vorba cu fanii declarati, in avans. Ar putea afla niste insight-uri destul de interesante despre modul in care acestia isi beau cafeaua si poate chiar despre cat de largi la punga sunt. Avantajul lor diferentiator sunt produsele si cred ca asta ii va ajuta mult, dar eu am totusi ceva rezerve.

Totusi, cei de la Starbucks pot profita de exemplul celor de la Fratelli (le-a luat un an sa inteleaga dar s-au adaptat si se vede) si isi pot adapta in avans strategia pentru piata locala pentru ca exista un risc ca preturile sa fie percepute ca fiind mari, iar iesenii sa prefere cafenelele deja existente ce ofera mai mult confort si mai multa intimitate. Exista diferente mari intre consumatorii de cafele sociale din Iasi si restul tarii. Deocamdata se vorbeste despre deschiderea primului Starbucks, cel ce va fi pozitionat in Octogon-ul de la intrarea dinspre E-On insa cred ca marele boom va fi realizat cand se va deschide a doua locatie, cea din zona Parcului Palas.

Si apropo de zvonuri … eu zic ca n-ar strica sa treceti azi pe la Palas. Cine stie, poate aveti vreo surpriza. 😛

starbucks_in_iasi

More from my site

  • Despre par, tonic si produse de ingrijire.Despre par, tonic si produse de ingrijire.
  • De ce ne conectam pe LinkedIn?De ce ne conectam pe LinkedIn?
  • Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?
  • #fashionistele#fashionistele
  • Iti permiti un stilist personal?Iti permiti un stilist personal?
  • #myNYPD – cum sa te faci singur de bafta in social media!#myNYPD – cum sa te faci singur de bafta in social media!
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consumer psychology, social media Etichete: brand, palas mall, putere, social media, starbucks iasi

Comentarii

  1. lupu a zis

    23 decembrie, 2014 la ora 10:35 am

    nu stiu de unde nebunia asta cu starbucks pentru ca in esenta e atmosfera de fastfood la pret premium, cel putin asa era prin Olanda in Romania inca nu am incercat….oricum o sa aiba succes printre elevii de liceu si studentii „pe banii parintilor” eu unu as prefera oricand o cafea la Filicori in loc de starbucks

    Răspunde
  2. ciprian a zis

    23 decembrie, 2014 la ora 11:11 am

    E deja prea mainstream Starbucks in Romania..mai ales Iași și pe unii ar putea să îi deranjeze lucrul asta…cu cât e zona mai săracă cu atât mai multe check’inuri ma aștept să văd online.

    Răspunde
  3. George a zis

    18 ianuarie, 2015 la ora 8:54 pm

    Am remarcat îmbulzeala de la una din intrările în Palas, pe unul din traseele mele săptămânale, și am constatat cu stupefacție că mulțimea se înghiontea într-un mod mai mult sau mai puțin haotic la o tejghea cu sigla Starbucks deasupra
    Mie personal mi se pare jenantă amplasarea specifică mai degrabă unei franșize via Grecia, oricum nu am văzut o astfel de organizare a spațiului de deservire în SUA

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...