Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Think big, see the big picture!

Scris de Adrian Monoranu pe 12 octombrie, 2014 Lasă un comentariu

Se intampla deseori sa vedem niste episoade care ii implica pe concetatenii nostri si pe care nu le putem explica. Nu le intelegem comportamentul si tragem adesea concluzia ca oamenii respectiv sunt (si aici am sa reproduc chiar ce ne vine la gura cel mai des): prosti, cretini, boi, tampiti, dobitoci si lista poate continua. Daca avem ocazia sa dialogam cu ei in momentul in care situatiile se intampla si trecem de faza in care le aruncam macar una dintre etichetele de mai sus, primul lucru pe care li-l spunem este „omule, tu nu te gandesti ca …”. Si de aici o intreaga nebunie. Iata mai jos un exemplu edificator. Cititi-l si revenim dupa sa mai discutam.

Ca si cum n-ar fi de ajuns ca suntem intr-o perioada in care numarul automobilelor din Iasi creste considerabil datorita sosirii studentilor din provincie, dar mai ales a sosirii pelerinilor la sarbatorea Sf. Parascheva, iar traficul este foarte ingreunat, se mai trezeste cate un nenic sa opreasca aiurea in mijlocul cate unei intersectii. Pune pe avarii, iese din masina si pleaca. Il claxonezi, il doare la basca. Daca insisti, se intoarce si protesteaza. „Ce ai dom’le? Opresc si eu putin ca am de luat de aici 2 chestii, imediat plec”. „Imediat” dureaza vreo 5-10 minute uneori pentru ca „aici” nu e chiar aici, ci la vreo 100 de metri mai incolo, sau „aici” este coada si pe cei care stau asezati frumos la rand ii doare la basca ca el a parcat ca un bou in mijlocul intersectiei sau fix inainte de semafor. In alea 5-10 minute pe banda ocupata de masina lui pusa pe avarii ar putea sa treca vreo 100 de masini, daca nu si mai multe in perioada actuala. Dar el nu se gandeste la asta, ci doar la cele 2 placinte pe care trebuie sa le cumpere fix de acolo.

Oamenii nu sunt prosti, cretini, dobitoci, tampiti sau boi. Au doar tendinta de a gandi pe termen scurt. Cred ca tine si de educatie, dar mai cred ca tine si de modul in care este construita personalitatea fiecaruia. Da, stiu, personalitatea se dezvolta si in functie de mediul in care cresti, de persoanele cu care interactionezi si pana la urma se poate spune ca se reduce tot la educatie. Dar nu e chiar asa. Ne nastem cu anumite informatii genetice care ne influenteaza comportamentul, modul de gandire si care definesc felul nostru de a fi inca dinainte sa avem parte de educatie. E drept ca pe masura ce avansezi in sistemul educational, ai tendinta sa corectezi comportamentele gresite, neacceptate de societate ca fiind corecte. Sigur, acest lucru se intampla si daca sistemul educational este corect, dar asta e o alta discutie.

A gandi pe termen scurt e o dovada de superficialitate. Iar superficialitatea e o trasatura de caracter tot mai des intalnita in prezent. Stresul cotidian ne face sa fim superficiali, insa in egala masura acelasi lucru se produce si prin promovarea unor valori superficiale. Sunt multe lucruri de explicat aici, nu vreau sa trec prin toate, dar toate sunt corelate. Muncim mult, acumulam stres, iar atunci cand terminam programul creierul nostru (si chiar corpul) refuza sa mai gandeasca in profunzime. Devenim superficiali pentru ca e o modalitate de a ne odihni, de a ne economisi resursele pentru urmatoarea zi de munca. Pare sa fie o motivatie corecta, nu-i asa? Dar nu e.

Creierul nu are nevoie de odihna. Creierul se simte bine atunci cand ii dai provocari. Creierul nu face febra musculara pentru ca nu e un muschi. E un nerv (stiu ca e mai mult de atat), iar nervii nu obosesc, pentru ca rolul lor este de a ne tine in miscare. Daca vrei sa-ti odihnesti creierul, dormi. Nu fi superficial, nu refuza sa gandesti, pentru ca te transformi intr-un zombie. Unii recurg la mediatie si considera ca starea in care intra ii ajuta sa-si odihneasca creierul, dar meditatia nu incetineste activitatea cerebrala, ba chiar o intensifica. De aici si senzatia de bine pe care o detectam. Creierul se simte bine, elimina in corp substantele care ne relaxeaza.

Din pacate a gandit pe termen scurt ajunge sa echivaleze cu a trai de pe o zi pe alta. Stiu ca sensul acestei expresii este cu totul altul, dar in timp orientarea spre actiunile imediate nu aduce bunastare. Gandirea pe termen scurt inseamna indiferenta fata de consecinte, denota lipsa de viziune si produce efecte foarte putin benefice. Niciodata n-ai sa cresti intr-o organizatie, de orice fel, daca nu ai viziune pentru ca vei fi un simplu executant, un aghiotant. Sigur, intr-o societate mai trebuie sa existe si astfel de persoane, nu pot fi toti vizionari. Este insa gresit sa crezi ca a gandi pe termen scurt e o scuza pentru bunul mers al societatii in care traim.

Diferenta pe care o face un vizionar este data de profunzimea gandirii sale, de orizontul indepartat pana la care poate face proiectii. Asta nu inseamna ca restul populatiei nu poate avea viziune, sau ca nu poate intelege consecintele faptelor proprii. Si nu doar consecintele care ii afecteaza direct, ci si cele care ii afecteaza pe ceilalti. Adica atunci cand pui pe avarii si opresti, nu te gandi doar ca poti sa iei o amenda de la politie, gandeste-te ca din cauza ta se blocheaza o intersectie sau poate chiar inca 2-3 inainte de cea in care ai hotarat tu sa opresti sau ca poti provoca accidente.

Think big, see the big picture!

think_big

More from my site

  • Ce ne face sa fim altfel?Ce ne face sa fim altfel?
  • Cum sa angajezi un marketer?Cum sa angajezi un marketer?
  • Masina timpului s-a inventat in Romania!Masina timpului s-a inventat in Romania!
  • Ce teme au de facut unii studenti!Ce teme au de facut unii studenti!
  • Un post despre CEC BankUn post despre CEC Bank
  • Idiotii din parcari.Idiotii din parcari.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consumer psychology Etichete: gandire, superficialitate, termen scurt, think big, viziune

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • O chestiune de nuanta la Vel Pitar
  • My answers to W+K planner’s questions
  • Brand-blogger-consumator – un triunghi conjugal.
  • Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.
  • Interstellar trebuie vazut neaparat!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...