Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Do not outsource your brain!

Scris de Adrian Monoranu pe 3 mai, 2014 6 comentarii

Saptamana aceasta le-am dat un test studentilor mei. In enuntul unuia dintre subiectele de la test aparea cuvantul „septuagenar” si desi testul nu era unul de limba romana, se pare ca gasirea sensului acestui cuvant i-a pus mai mult in dificultate decat cerintele ce vizau partea de marketing. Evident, a trebuit in ultima instanta, sa le explic ce inseamna acest cuvant si apoi si-au putut vedea de rezolvarea subiectului in sine. In drum spre casa, la finalul programului, am realizat insa o chestie interesanta. We are slowly outsourcing our brain! Externalizam „serviciile” creierului nostru. Cel putin doua dintre acestea: memoria si puterea de calcul. Si treaba asta nu deloc buna!

Ia-le tinerilor smartphone-urile si dintr-o data devin neajutorati! Sigur, pare foarte comod sa gandesti in felul urmator: pentru ce sa ma stresez invatand cand am un device care ma ajuta sa rezolv orice problema imediat? Am nevoie de sensul unui cuvant, intru pe net si aflu, am nevoie sa fac un calcul, deschid aplicatia calculator si rezolv problema. Nimic mai simplu. Dar ce te faci cand bateria de la smartphone s-a descarcat, sau cand netul nu merge? Stii sa citesti o harta? Mai stii sa calculezi 234/42?

Externalizarea „serviciilor” creierului devine un trend din ce in ce mai prezent la tineri si din pacate acest trend este intretinut de mai multi factori. Tehnologia este din ce in ce mai ieftina, accesul la informatii din ce in ce mai simplu si cel mai important, numarul de atractii nocive din ce in ce mai mare. Nu vreau sa militez pentru o lume mai „curata” si nici nu vreau sa ne intoarcem in epoca de piatra. Tehnologia ne ajuta pe toti sa ne dezvoltam dar din pacate de la dezvoltare pana la robotizare mai e un pas. Si robotizare e un cuvant frumos, pentru ca de fapt termenul real este idiotizare. In ritmul actual, tinerii vor ajunge sa-si foloseasca creierul din ce in ce mai putin, pana cand acesta nu va fi altceva de cat o unitate de procesare accesata remote pentru a declansa comportamente programate.

Sunt SF, dar ganditi-va (cat inca va mai folositi creierul), ca lipsa exercitiului de memorie conduce la incapacitatea de a mai retine informatii, iar acest lucru reduce capacitatea creierului de a procesa. Acest fapt are drept consecinta aparitia unui fenomen de orientare a creierului catre rezolvarea unor probleme simple, in timp ce pentru cele mai complexe se va invata sa caute mereu ajutor extern. Introduceti aici manipularea si o sa obtineti exact ceea ce spuneam mai devreme. Control remote asupra unor comportamente. In mod normal comportamentul este cauzat de atitudini insa incapacitatea de a invata si stoca informatii conduce la incapacitatea de formare a atitudinilor. Acest lucru nu inseamna ca vom umbla ca niste gaini fara cap, bezmetici, ci dimpotriva, ca vom putea fi programati mai usor.

Luati un exemplu de actualitate. Avem o criza la nici 1000 de km distanta de Romania. Se discuta aprins despre posibilitatea unui razboi in zona si toata lumea isi face griji. Sau ma rog, unii. Se vehiculeaza informatii despre incapacitatea armatei romane de a apara tara, apar in presa „ordine” ale MApN cu privire la incorporare in masa, activarea rezervistilor etc. Si este doar inceputul, pentru ca acest conflict este totusi departe de a ne afecta cat de cat. Nu uitati ca traim intr-o era a informatiei si adunati in aceasta ecuatie faptul ca in Crimeea nu s-a tras nici macar un foc de arma si totusi „razboiul” s-a castigat. Blindatele si avioanele sunt irelevante in comparatie cu puterea de manipulare care se poate exercita asupra creierelor slabe. E relativ simplu sa destabilizezi prin canale media mase mari de idioti care nu fac altceva decat sa asculte si sa se panicheze. Astfel ca atunci cand va fi eventual cazul unei invazii, toata lumea va fi atat de terifiata incat nici macar nu se va mai gandi sa se apere, ci va capitula in fata unui inamic care nici nu va face o demonstratie de forta.

Creierul trebuie folosit dragi contemporani. Atlfel riscam sa traim intr-o zona cenusie de confort din care nu avem nimic de castigat. Mergeti la scoala, cititi carti, rezolvati probleme de matematica, de fizica, de chimie, intrati in polemici, antrenati-va creierele! Externalizarea nu e o solutie! E comod sa pui toate parolele intr-un key-chain, nu-ti mai incarci memoria si cu asta dar in acelasi timp gandeste-te ca i le servesti pe tava cuiva care poate avea acces la acestea. Si totul pentru ca e comod. Dar oare e asa de greu sa le memorezi?

weight-lifting-brain

 

Photo credit: www.jennifertill.com

More from my site

  • Atitudinea precede comportamentul.Atitudinea precede comportamentul.
  • Cum alegi un om de marketing?Cum alegi un om de marketing?
  • Junk learning – drumul catre prostie.Junk learning – drumul catre prostie.
  • Avem nevoie de reclame mai simple?Avem nevoie de reclame mai simple?
  • Batalia pentru creativitate.Batalia pentru creativitate.
  • Exista shopping dupa Black Friday?Exista shopping dupa Black Friday?
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consumer psychology, Personal s@#t! Etichete: atitudine, brain, comportament, creier, externalizare, outsourcing

Comentarii

  1. George Popescu a zis

    3 mai, 2014 la ora 8:55 am

    Domnu Monoranu, din ce ai scris dumneata aici, totul e adevarat .. doar ca te afecteaza mai ales pe tine.. si in cazul tau, daca iti iau tehnologia te cam las in fundul gol. Nu trece o zi in care sa nu postezi pe facebook, pe twitter sau mai stiu eu pe unde …

    In cazul memoriei si a puterii de calcul, ma indoiesc sincer ca le folositi la maxim in conditiile in care exista agenda electronica si un calculator care sa va usureze munca.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      3 mai, 2014 la ora 9:05 am

      Prietene, eu folosesc tehnologia asta cam de prin 2000 si pe vremea aceea aveam 21 de ani. Te asigur ca stau bine si cu memoria si cu puterea de calcul pentru ca am trecut printr-o scoala pe care multi dintre cei mai tineri nu o au. Imi amintesc, de exemplu, cand si cum se articuleaza cuvintele, „domnule”! 😉 Da, postez pe twitter, facebook si alte retele dar nu dezinformez pe nimeni si pe langa partea de divertisment, creez continut util, incurajez lumea sa citeasca si sa judece.

      Răspunde
  2. Razvan a zis

    3 mai, 2014 la ora 11:06 am

    Cred ca intr-un viitor apropiat se va crea si acel „Smartphone” care ne vor stimula memoria cat si puterea de calcul. Nevoia este in mod clar prezenta.

    Răspunde
    • Monoranu a zis

      3 mai, 2014 la ora 11:23 am

      Exista Razvane, se cheama Kindle!

      Răspunde
  3. Adrian Badea a zis

    3 mai, 2014 la ora 12:30 pm

    Acum totul devine mai clar de ce la facultate se pune accent pe calcularea cu ajutorul pixului si a foi a unor indicatori destul de complicati. Multumesc 🙂

    Răspunde
  4. Mihaela Sfarlea a zis

    7 mai, 2014 la ora 7:13 am

    Ca bine zici 🙁

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • De ce corporatiile castiga in fata micilor antreprenori?
  • Quiet quitting in universitati.
  • Publicitate outdoor – intre norme si diferentiere.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...