Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Brand mantras si vedetele autohtone.

Scris de Adrian Monoranu pe 3 decembrie, 2013 Lasă un comentariu

Ieri am avut cursul de Brand Management cu studentii de la masterele de marketing la care predau. Si unul dintre subiectele atinse a fost legat de ceea ce numim „core brand values” de unde rezulta si „core brand propositions” aka „brand mantras”. Si desi majoritatea celor cu care stau de vorba stiu cam ce inseamna mantra (cei care n-o confunda cu tantra, adica) tot trebuie sa explic ce cauta langa cuvantul brand. Si uite asa se naste in fiecare an o discutie interesanta!

Si pentru ca lucrurile sa fie clare si pentru cei care nu sunt chiar in tema cu subiectul iata definitia data de Keller (un fel de tata lor in Brand Management) acestei notiuni:

A brand mantra is a 3-5 word shorthand encapsulation of your brand position. It is not an advertising slogan, and, in most cases, it won’t be something you use publicly.

Deci nu-i un slogan ci o reuniune a 3 pana la 5 cuvinte care descriu pozitionarea brandului. E un fel de promisiune pe care ti-o face brandul atunci cand te indeamna sa-i cumperi produsele. Iata si un exemplu pentru cei de la Nescafe.

nescafe brand mantra

 

Sounds familiar? Parca, parca! Pai nu vedem noi mereu in reclamele lor un grup de tineri care se simt bine si beau din canile rosii licoarea magica? Evident. Sau mereu cate un cuplu fericit, oameni bucurosi care se intalnesc si impartasesc experiente etc. Si e absolut normal sa fie asa. Pentru ca asa cum se vede din imagine, totul e foarte logic. Punctul de paritate (adica acea caracteristica pe care produsul trebuie sa o aiba pentru a fi recunoscut ca fiind parte din categoria in cauza) e atins, punctul de diferentiere (adica acel efect al produsului care te face sa-l diferentiezi fata de alte produse din aceeasi clasa) e si el acolo si de asemenea valoarea ce este impartasita de consumator e si ea prezenta.

Bun, care-i treaba cu vedetele. Ei bine le-am dat ca tema studentilor mei sa identifice brand mantra-urile a 5 vedete din Romania, oameni publici ce apar pe la TV, foarte cunoscuti, posesori ai unor branduri personale puternice, bine pozitionate in segmentele din care fac parte. Nu stiu daca respectivii si-au pus vreodata problema identificarii mantra-urilor sau macar a constientizarii acestora dar sunt sigur ca va iesi ceva fain. Va tin la curent cu ceea ce primesc intr-o saptamana! 🙂

Si daca vreti sa incercati si voi sa identificati mantra-urile unor vedete, iata o lista si pentru voi. Astept comentariile!

1. Victor Ponta

2. Daniela Crudu

3. Mihai Petre

4. Rodica Popescu Bitanescu

5. Catalin Maruta

Succes!

brand-mantra

 

Sursa foto: www.milanvaasen.wordpress.com

More from my site

  • Slogan electoral – promisiune sau pozitionare.Slogan electoral – promisiune sau pozitionare.
  • Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.
  • What about „brending”?What about „brending”?
  • Bucegi da umorul pe legenda!Bucegi da umorul pe legenda!
  • Puya si tonurile de asteptare de la VodafonePuya si tonurile de asteptare de la Vodafone
  • Epoca „d’or” a brandingului romanesc!Epoca „d’or” a brandingului romanesc!
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: Academic, Pozitionare Etichete: brand mantra, exercitiu, Pozitionare, vedete

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.

Comentarii recente

  • bConnected (1 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (1 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu