Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Tu cand si de ce apelezi la consultanti/agentii?

Scris de Adrian Monoranu pe 3 octombrie, 2013 Lasă un comentariu

Ieri m-am intalnit cu un domn foarte pornit impotriva lucrului cu agentii. Era vorba despre agentii de „social media” dar nu cred ca ar lua in calcul niciuna dintre agentiile care ofera diferite servicii de consultanta, fie ele si de branding, advertising, marketing, research sau orice alt fel de astfel de servicii. Motivul, se pare, este un sir lung de dezamagiri cu privire la banii investiti in colaborarea cu astfel de entitati si lipsa rezultatelor pe masura. Clasic as putea spune. Nu e primul caz de acest gen, de altfel cred ca majoritatea antreprenorilor mici sau mijlocii (si cand spun mijlocii ma refer si la business-uri cu acoperire regionala) au astfel de opinii. Bugetele nu sunt prea mari iar onorariile agentiilor par uneori exagerate pentru astfel de companii.

Dar, acesta nu este un articol in care vreau sa iau partea intreprinzatorilor. De asemenea, nu vreau nici sa iau partea agentiilor. Fiecare are motivele sale sa creada ca e fie scump, fie ieftin, cert e ca exista loc pentru niste explicatii suplimentare pe care probabil agentiile fie s-au saturat sa le furnizeze, fie au omis sa o faca atunci cand isi vand/si-au vandut serviciile.

Asadar, sa nu uitam ca momentul in care apelezi la consultanta, fie ca este oferita de un freelancer sau de o agentie, sau externalizezi anumite servicii, o faci pentru ca nu esti in stare sa te descurci singur. In cele mai multe cazuri cam asa se intampla. Mai sunt si situatiile in care oamenii prefera sa plateasca un specialist pentru ca nu au timp sa se ocupe ei, desi au cunostintele si skill-urile necesare sa o faca. Si mai sunt si situatiile in care antreprenorii prefera sa plateasca pentru ca pur si simplu nu au chef sa invete sa faca anumite lucruri, desi poseda timpul necesar si au si potentialul de dezvoltare. Ceea ce trebuie sa intelegem aici ca o agentie sau un consultant nu furnizeaza servicii diferite in functie de aceste motive, ci pur si simplu furnizeaza un serviciu care adreseaza o problema ce nu are la momentul respectiv o rezolvare interna. Punct.

Prin urmare, mie ca si consultant, putin imi pasa daca tu esti ocupat, lenes sau vrei sa lasi pe cineva mai pregatit sa se ocupe. Eu vreau sa iti rezolv problema. Si iti iau niste bani pentru asta. Ramane ca tu sa evaluezi daca lenea ta sau lipsa timpului tau sau competenta mea superioara pe domeniu merita banii pe care eu ii cer. E o ecuatie foarte simpla pana la urma. Sunt antreprenori care atunci cand vad preturile se vindeca de lene (ceea ce e un lucru bun), sunt altii care isi fac timp si sunt altii care investesc in dobandirea de competente. Din punctul meu de vedere toate sunt solutii viabile pana la un punct. Elementul cheie este la toate nu neaparat lipsa banilor cat mai degraba lipsa de incredere in rezultatele pe care le poate furniza un consultant/o agentie in raport cu banii ceruti.

Aici intervine o alta problema. Indiferent de tiparul antreprenorului: lenes, ocupat sau lipsit de competente specifice, e foarte important ca acesta sa fie bine pregatit managerial. Sa stie foarte clar ce obiective urmareste atunci cand apeleaza la consultanta, sa inteleaga ce se poate obtine, sa stapaneasca indicatorii pietei in care activeaza si sa nu doreasca sa faca din rahat bici si eventual sa mai si pocneasca. Multi antreprenori cu care am lucrat sunt din pacate nepregatiti si din acest punct de vedere. Nu inteleg, spre exemplu, ca problemele lor nu sunt legate de lipsa de notorietate, ci mai degraba sunt legate de produsele prost gandite si nepotrivite pentru publicul ales. Eu nu pot altceva decat sa le spun acest lucru dar sunt situatii in care pur si simplu te lupti cu morile de vant. In aceste momente eu prefer sa ma retrag, indiferent de suma care mi se ofera ca buget sau ca onorariu. Din pacate nu toti o fac si de aici apar si dezamagirile antreprenorilor. Si uite asa ne-am intors la punctul de plecare al articolului.

Sursa foto: www.mackenzieimage.com

More from my site

  • Sa fie oare criza de marketeri?Sa fie oare criza de marketeri?
  • Integrati strategiile de comunicare cu vanzarea personala!Integrati strategiile de comunicare cu vanzarea personala!
  • Cum alegi un om de marketing?Cum alegi un om de marketing?
  • De ce esuezi ca antreprenor?De ce esuezi ca antreprenor?
  • Hub 932 – invata, munceste, uneste.Hub 932 – invata, munceste, uneste.
  • Cat de importanta e grija pentru client?Cat de importanta e grija pentru client?
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consultanta, editoriale, Marketing Etichete: agentii, antreprenori, antreprenoriat, competente, consultanta, servicii

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu