Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

La ce sunt bune jocurile de strategie?

Scris de Adrian Monoranu pe 17 mai, 2012 4 comentarii

Inca de pe vremea cand eram in liceu, adica in urma cu vreo 16 ani, a existat o frenezie a jocurilor de strategie. Eu n-am fost niciodata fanul lor dar aveam colegi care petreceau weekend-uri intregi in fata computerelor jucand Command&Conquer sau Red Alert. Ce vremuri … Auzeam atunci povesti, prieteni laudandu-se cu numarul de ore petrecute consecutiv fara sa iasa din joc si tot asa.

Apoi au aparut Age of Empires si altele dar trendul s-a pastrat. De la colegii de liceu am trecut la colegii de facultate, la conflictele pe care le aveam pentru ca nu puteam dormi noaptea din cauza monitoarelor deschise si a bazaitului coolerelor care mai ca nu mai faceau fata, mai ales in noptile de vara.

A urmat era jocurilor in retea. Un nou AOE, cu echipe, tabere, campionate mondiale, si tot asa. Oameni care au investit in conexiuni mai puternice la internet, in monitoare de 21″ si in procesoare gigant. Lucruri pe care eu nu le intelegeam niciodata. Pentru mine jocurile astea nu insemnau mare lucru, imi placea prea mult relationarea, imi placea sa stau afara, sa ies cu prietenii, sa vorbesc.

Anul trecut am fost insa la o conferinta, singura de profil de altfel, despre metode moderne de predare. Parte din instruirea noastra a fost un joc de strategie. Dar nu ca acele jocuri de strategie descrise mai sus. Un joc in care oponentii sunt brand manageri, in care nu conduci armate ci departamente de R&D, in care nu te gandesti cum sa asediezi castele sau sa scufunzi vase ci cum sa stabilesti corect preturi, cum sa alegi magazinele in care sa-ti vinzi produsele si cum sa-ti gandesti strategiile de comunicare.

Acum jocul acesta il joaca studentii mei de la master, datorita eforturilor unui coleg preocupat de viitorul lor. Ma intrebam insa daca nu cumva aceste jocuri au ceva in comun cu cele despre care vorbeam mai devreme. Oare a fost un antrenament bun? Oare sunt similitudini? Probabil cel mai aproape sunt jocurile de tip tycoon dar oare nu cumva strategia militara e de fapt la baza strategiei de marketing? Nu cumva fronturile sunt de fapt pietele, armatele sunt de fapt gamele de produse, armele sunt strategiile de comunicare iar prizonierii de razboi sunt de fapt consumatorii? Astept opiniile voastre!

More from my site

  • De ce este brandul mai important ca oricand?De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Despre mituri si branduri.Despre mituri si branduri.
  • Sa fie oare criza de marketeri?Sa fie oare criza de marketeri?
  • Perceperea valorii – cateva consideratii.Perceperea valorii – cateva consideratii.
  • Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?
  • Plus valoarea consultantei juridice.Plus valoarea consultantei juridice.
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: Academic, editoriale, Marketing, strategic planning Etichete: consumatori, jocuri de strategie, marketeri, markstrat, piete

Comentarii

  1. Emil a zis

    18 mai, 2012 la ora 1:27 am

    Daca tu ai spus ca nu ai fost fanul acestor jocuri si pare greu de facut o comparatie… eu pot sa fiu de acord cu opinia din finalul articolului. Piata e un front pe care trebuie sa stii cand si cum sa ataci. Un producator bun este similar cu un oponent bun, iar acesta TREBUIE in zilele noastre sa aiba o armata ( gama de produse ) foarte diversificata pentru a putea face fata tuturor situatiilor in care sunt pusi prizonierii razboiului, adica clientii. Daca ai in minte aceste aspecte, poti oricand sa vezi aceste jocuri ca un bun tool de antrenament in gandirea de marketing.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      18 mai, 2012 la ora 9:02 am

      @Emil: Nu eram fanul lor, imi placea mai mult socializarea, drept urmare sunt probabil unul dintre cei mai entuziasti evanghelisti a tot ceea ce inseamna Social Media. E drept ca pe vremea aia eram la liceul de informatica, inconjurat de geekshi si nerds si nici nu ma gandeam c-o sa ajung marketer. :))

      Răspunde
  2. Vieriu Andrei a zis

    18 mai, 2012 la ora 9:04 am

    Vis a vis de intrebarile : „Oare a fost un antrenament bun? Oare sunt similitudini?”, Raspunsul e DA si DA.
    1) Toate jocurile de strategie au la baza o economie, la fel ca si la noi
    2) Toate unitatile, cladirile din joc au la baza niste cerinte de resurse, resurse care pot fi financiare sau materiale in functie de tipul jocului. Dupa cum ai spus nu esti pasionat al jocurilor dar da-mi voie sa-ti recomand Stronghold, e un joc care simuleaza foarte bine modul de viata din evul mediu primesti un castel initial si niste oameni pentru care trb sa construiesti case, trb sa exploatezi minele de fier, piatra, pentru cladiri si arme, trb sa tai copaci sa cresti animale pentru piele, din lemn construiesti baionetele, balista si tot asa ideea e ca e un imens simulator si iti va raspunde la toate intrb de genu.
    3) Jocurile de strategie si mai orice joc, inafara de point and shoot, la care trb sa fii brainless, dezvolta imaginatia, o imaginatie bogata duce la creativitate sporita.
    4)Foarte multe jocuri sunt construite in functie de istoria curenta gen CIV de unde poti invata diverse lucruri gen conducatori, gen putea unui imperiu, gen minuni, cladiri legendare.
    5) Sunt foarte multe lucruri pe care as putea sa le impartasesc pe aceasta tema dar imi este frica ca multi o sa puna un simplu reply gen GEEK !

    Răspunde
  3. Sorin Voiculescu a zis

    18 mai, 2012 la ora 10:38 pm

    AOE unul dintre primele jocuri care mi-a plăcut si le jucam cu plăcere.

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected (10 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (10 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (10 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (10 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (10 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu