Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Ce se ascunde in spatele unui like?

Scris de Adrian Monoranu pe 27 septembrie, 2011 15 comentarii

Dimineata, in drum spre birou ii ascult pe Sara si Nicolai. M-am plictisit de carcotasi si am facut un switch. Nici astia nu-s cei mai de soi dar mergea o schimbare. Sunt mai chill si mai ordinary dar parca merg dimineata. Bineinteles sunt destule chestii pe care le consider deplasate pentru a fi date on air dimineata.

Unde vreau sa bat de fapt cu chestia asta, pentru ca nu e cu siguranta un post despre matinaluri de dimineata la radio. Intr-o zi am prins o discutie despre like-urile de pe Facebook si m-a pus oarecum pe ganduri. Cred ca deja toata lumea poate sa realizeze ca FB-ul a devenit pentru multi o unealta de business. Ne folosim de ea pentru a crea notorietate pentru branduri, pentru a gestiona imaginea unui brand sau pentru a face bani pur si simplu. Nu stiu daca Zuckerberg a gandit-o asa dar cert e ca acum o dezvolta in directia asta.

Totul porneste pentru companii de la banalul „Like”. Pentru ca asa intra in contact cu userii aka consumatorii. Si totusi de ce apasam butonul Like? Pentru ca ne plac brandurile cu pricina, pentru ca ne plac mesajele pe care le transmit sau pentru ca suntem incurajati si rasplatiti cu tot felul de chestii pentru asta?

De multe ori m-am intrebat daca like-ul asta banal are mai multa substanta in spate. Vad diverse cazuri in care oamenii dau like la niste chestii iar actiunea in sine pare neetica sau imorala. Un exemplu simplu, moare un motociclist, cineva pune pe FB un anunt insotit de un articol din ziar, apar 8 comentarii cu RIP si vreo 20 de like-uri. Pana la urma de ce like? Like ca ti-a placut articolul, un articol in care se spune ca un motociclist a murit, like ca il placeai pe motociclist sau like pur si simplu pentru ca simti compasiune? Evident, e absurd sa te gandesti ca cineva ar da like pentru ca ii place ca a murit, oricat de cretin ai fi nu cred ca te lasa inima sa dai like cu o astfel de motivatie.

Anyway, like inseamna pur si simplu ca-ti place. Pe de alta parte, in multe cazuri like inseamna cu totul si cu totul alte chestii, multe mai complexe. De curand am pornit un mic experiment, se numeste „Una pe zi” si e un album foto pe FB cu poze facute cu iphone 4 si editate cu o aplicatie numita Camera+. Pe fiecare poza primesc 30+ likes si comentarii. Oamenilor le plac pozele, evident, dar de fapt ce le place in poza respectiva. Ce valoare are like-ul respectiv daca nu stii motivatia din spate? Unii au scris-o in comentarii, altii s-au abtinut, n-au avut inspiratie sau poate le-a fost pur si simplu mai comod sa dea like.

In final, te intreb, ce valoare crezi ca are un like? Si de ce dai tu like si ce inseamna pentru tine apasarea butonului respectiv? Lasa comentarii te rog in sectiunea de mai jos. 🙂

More from my site

  • Facebook Social Plugins – le folosesti?Facebook Social Plugins – le folosesti?
  • Like, dislike si manipulare online.Like, dislike si manipulare online.
  • Reguli despre cum sa NU faci campanii pe Facebook!Reguli despre cum sa NU faci campanii pe Facebook!
  • 1 Like = 1 Ron – O campanie foarte tare!1 Like = 1 Ron – O campanie foarte tare!
  • Aproape am renuntat la Facebook.Aproape am renuntat la Facebook.
  • Epoca noilor imperii.Epoca noilor imperii.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: consumer psychology, facebook, insight, internet, social media Etichete: actiune, comentarii, facebook, like, motivatie

Comentarii

  1. alys a zis

    27 septembrie, 2011 la ora 10:28 am

    Dau like daca imi place foarte mult o poza, un mesaj postat… Dam like pentru ca exista aceasta obtiune. Daca nu ar exista cu siguranta nu am mai da ci doar am comenta. Dam like pentru ca e mai usor sa apesi click decat sa scrii cine stie ce…

    Răspunde
  2. Tutoriale a zis

    27 septembrie, 2011 la ora 11:07 pm

    Chiar nu m-am gandit ce poate fi in spatele like-ului! E un buton atat de banal, dar dupa cum spuneai, atat de complex! Oricum strategia cu like e buna!

    Răspunde
  3. AS a zis

    27 septembrie, 2011 la ora 11:10 pm

    Profesorul atacat de Likeuri.
    Cred ca un procent semnificativ din likeurile pe care le primeşte un profesor sunt de la actualii studenţi care vor să obţină ceva mai mult in catalog. Ei , pe aceia eu îi numesc pupinc…şti sau pupinlikeişti.

    P.S. Na că le-am zis-o.

    Răspunde
  4. Evelina a zis

    27 septembrie, 2011 la ora 11:59 pm

    E foarte interesant fenomenul „like” și trebuie să recunosc că pînă acum nu i-am dat atîta importanță. Dar acum că mă gîndesc mai mult, cred că sunt diferite tipuri de oameni,respectiv diferite pieți țintă chiar în promovarea online. Sunt oameni care pun like la orice tîmpenie, cum ar fi chiar exemplul tău, sunt oameni care pun like fiindca au gusturi comune în muzică sau păreri asemănătoare si sunt alții pentru care comentariile sunt mai importante.

    Răspunde
  5. Ioana a zis

    28 septembrie, 2011 la ora 6:20 pm

    Valoarea o da insasi continutul (aici ma refer la anunt, poza sau brand), desi in unele momente imi doresc foarte tare sa existe posibilitatea sa dai si un UNlike.
    Probabil ca cei care dau like si nu-l argumenteaza sunt mai sfiosi.. depinde foarte mult de situatie. E cam ciudat sa dai like pentru un deces, un divort sau un os rupt. Nu prea sti cum sa-l interpretezi…ori este solidaritate ori te bucuri de raul altuia.
    Dau Like in general la wall post-uri, poze, videoclipuri/melodii si articole pentru care s-au facut share si-mi par foarte interesante.
    Este discutabil acest 🙂

    Răspunde
  6. Bianca a zis

    29 septembrie, 2011 la ora 11:12 am

    Tare … foarte tare articolul, nu ma gandeam ca o sa citesc un articol si pe tema like-ului…importanta si efecetele acestuia

    Răspunde
  7. Roxana Stefana a zis

    29 septembrie, 2011 la ora 2:54 pm

    Eu dau like la ceva ce-mi lasa o impresie buna, indiferent ca-i pagina, poza, status sau link.

    Răspunde
  8. Radu@reduceri online a zis

    29 septembrie, 2011 la ora 4:10 pm

    Saliut,

    well Zack a vrut sa faca bani cu FB si face. Mai mult decat sia imaginat? Cred ca da. Zack deasemenea vrea datele noastre, sa stie ce mancam, pe cine votam si cui ii dam like, deoarece aceste date in mana unor coorporatii valoreaza milioane… so Zack vrea bani. Interesant este ca peste 60% din companiile care aleg sa faca advertise pe FB nu aduc profit cu aceste campanii. Cat despre idea de a ridica un website in rank datorita acestui ‘LIKE’ same thing Google nu il ia in considerare prea mult. Si pentru a cimenta ceea ce am zis… De ce credeti ca nu exista si ‘Unlike’ ???? Doar milioane de oameni au tot cerut si aceasta optiune…. Deoarece pe Zack nu il intereseaza ce nu iti place, nu iti poate vinde ceva ce nu iti place 😉

    Totul este marketing in ziua de azi si la cate produse sunt pe piata razbate cel care are informatia si ambalajul mai ‘stralucitor’ 😀

    Cheers

    Răspunde
  9. Alexa a zis

    29 septembrie, 2011 la ora 5:00 pm

    pentru multi observ ca like nu inseamna neaparat ca le place postarea respectiva, ci ca au vazut o, citit o, receptionat o

    Răspunde
  10. andreea a zis

    30 septembrie, 2011 la ora 10:01 am

    Termenul de ‘Like’ pt multi are o conotatie semnificativa,prin acest termen ne exprimam admiratia,placerea sau interesul asupra unui articol,poza sau link.
    Acest termen nu este un cuvant simplu, el denota mult mai mult decat ‘Like’.Oricum ramane la latitudinea fiecaruia sa interpreteze…si apropo….este buton cu Unlike….:))

    Răspunde
    • Ady a zis

      9 noiembrie, 2021 la ora 4:34 pm

      Unlike e doar pe YouTube

      Răspunde
  11. Barbu a zis

    30 septembrie, 2011 la ora 1:45 pm

    Like este pentru ceva care iti place. Mare inginerie

    Răspunde
  12. simici a zis

    5 octombrie, 2011 la ora 11:05 pm

    dau like pentru primul comment… „obtiune” =)) dublu LIKE!

    Răspunde
  13. Cristina a zis

    7 octombrie, 2011 la ora 3:42 pm

    E vorba doar de marketing si nimic altceva.

    Răspunde
  14. Andrei a zis

    11 februarie, 2012 la ora 2:48 pm

    Like-ul de pe fb e o banalitate in momentul de fata,cu siguranta nu reprezinta exact ce s-a dorit sa fie.Cand o fotografie de pitzi strange sute,mii de like-uri , iar un lucru „intelept” sau cat de cat normal nu primeste nici 10% din like-urile ei cred ca e clar pentru toata lumea ca de fapt facebookul nu e pentru toata lumea.:D

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu