Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Despre siguranta cu Mircea Badea.

Scris de Adrian Monoranu pe 4 aprilie, 2011 22 comentarii

Vad de ceva zile pe TV un spot cu Mircea Badea insa datorita aversiunii mele declarate vis a vis de acest personaj n-am urmarit niciodata pana la capat spotul sa vad despre ce e vorba. Azi mi-a fost trimis un link cu rugamintea de a-mi da o parere si cu sugestia de a o scrie pe blog, ca deh, si-asa n-am mai scris de mult si cica mi-a scazut traficul. Ei bine, ma conformez, sa nu care cumva sa pierd cititorii fideli. Asadar revin!

Spotul este facut pentru Renania un furnizor de echipamente de siguranta pentru tot felul de ramuri industriale. Banuiesc ca targetul acestor spoturi ar trebui sa fie manageri, directori tehnici, cei care au in atributii si achizitionarea de astfel de echipamente. Ma rog, nu ca le-ar achizitiona ei dar macar au rol de influentator sau de decident, urmand ca cel care le cumpara sa fie probabil un soarece de birou de la achizitii. Problema pe care mi-o pun este daca Mircea Badea este un endorser bun pentru acest tip de produse. In sfarsit, iata clipul, vorbim dupa.

Asadar, Mircea Badea deci. Fara a ma lasa influentata de mai sus mentionata aversiune fata de acest personaj, incerc sa analizez dpdv strict strategic daca alegerea lui Badea este o idee potrivita. Si concluzionez dupa procesul de analiza ca se putea si mai bine. E drept ca nu mai mizeaza nimeni pe puterea de influentarea a unui „mester” precum in cazul reclamelor la vopsea lavabila pentru ca acolo discutam despre consumatorii finali iar aici discutam despre un manager tehnic. E clar ca e nevoie de notorietate.

Totusi cred ca se pune si problema educarii „publicului” cu privire la folosirea echipamentelor si respectarea normelor de siguranta la locul de munca, lucru neglijat cu multa arta de catre managerii romani dar si de angajati in egala masura. Cred ca aici sufera putin campania celor de la Renania pentru ca nu stiu daca Mircea Badea are vreo autoritate in privinta asta. O sa ziceti ca sunt subiectiv dar nu cred ca ar putea convinge pe cineva ca siguranta la locul de munca este importanta. Mai ales o persoana care comunica foarte des sictir.

Nu pot sa sugerez o alternativa, si-asa stam destul de prost la capitolul endorseri, asa ca ma opresc aici si nu mai arat cu degetul pentru ca nu e frumos. Bine ca sunt eu destept, nu? Spotul nu e prost, are cateva chestii bune pe la inceput, incearca mai intai sa comunice importanta notorietatii si reamintirii (prin asocierea acestora cu ceva hazliu) dar si faptul ca nu e de gluma cu siguranta (prin asocierea cu seriozitatea si imaginea de business man – purtator de casca). Strategic e bine gandit, asa ca ii dau un 8-9. Pe final se comunica bine avantajul promis si se vede si declaratia de pozitionare destul de bine. Voi ce ziceti?

More from my site

  • The best Super Bowl Ad in 2018.The best Super Bowl Ad in 2018.
  • Bergenbier, Minculescu si Cheloo – nici prietenii nu mai stiu de ce!Bergenbier, Minculescu si Cheloo – nici prietenii nu mai stiu de ce!
  • Sacul fara fund de la ING a fost interzis de CNA.Sacul fara fund de la ING a fost interzis de CNA.
  • Probabil cel mai catchy mesaj din RO.Probabil cel mai catchy mesaj din RO.
  • Au si ei impotentii lor.Au si ei impotentii lor.
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a IV-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a IV-a
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, celebrity endorsement, Marketing, strategic planning Etichete: endorser, mircea badea, reclama, renania, siguranta

Comentarii

  1. Mircea Iurcu a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 12:09 pm

    Ideea e cam asemănătoare cu al acelui spot de la Smart Water, cu Jennifer Anniston, care vine și ne zice că tre să facă un viral…

    http://www.youtube.com/watch?v=Rc47LcvIxyI

    Răspunde
  2. George a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 12:56 pm

    să le folosească și el!

    Răspunde
  3. Andrei S a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 3:07 pm

    Ultimele 11 secunde sunt catastrofale. Mai lipsea un „Hai! Hai! La anul si la multi ani !!!”

    Răspunde
  4. Ana a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 4:47 pm

    eu tot nu-l suport pe dl Mircea Badea ….nu stiu ce am cu el saracu

    Răspunde
  5. Razvan a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 6:05 pm

    „Saracu” ? 🙂 Da, nu ai cum sa-l suporti :):) Nici el nu suporta ipocrizia si pe cei care isi duc veacul pe internet, chiar daca in viata reala au impresia ca sunt importanti si isi dau cu parerea despre lucruri crezand ca va fi cineva interesat de opinia lor… Il inteleg pe deplin, fiecare cu lumea si nivelul lui de inteligenta…:)

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      4 aprilie, 2011 la ora 7:01 pm

      @Razvan: Buna remarca cu IQ-ul. Tie cat ti-a iesit la ultimul test? Totusi, a avea blog nu inseamna a-ti duce veacul pe internet iar despre parerea mea, din moment ce ai comentat inseamna ca ai ajuns cumva aici si ai citit despre ce am scris. Prin urmare te-a interesat oarecum, nu? 🙂

      Răspunde
  6. Tony a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 8:19 pm

    Eu sunt de parere ca e un spot bun iar Mircea Badea e destul de potrivit pentru el.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      4 aprilie, 2011 la ora 8:59 pm

      @Tony: Spotul nu e gandit rau, eu raman insa la parerea ca se putea mai bine decat Mircea Badea. El e un tip care nu influenteaza prea mult pe partea asta de constientizare a importantei folosirii echipamentelor de protectie. Cred ca ar fi prins mai bine daca spotul aparea dupa ce se dadeau niste super amenzi si se mediatiza totul.

      Răspunde
  7. Ciprian a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 9:38 pm

    Mie mi se pare ca Badea joaca foarte fals. L-am vazut si in reclamele Toyota. La fel de fals. Parca nu e conectat cu ceea ce incearca sa presteze. In emisiunea lui isi face treaba bine, dar in afara e cam jalnic.

    Răspunde
  8. Reclame Tv a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 10:23 pm

    Subscriu la ce a spus Ciprian.
    In timpul emisiunii cand improvizeaza o face „la marea arta”, in schimb cand este pus sa citeasca un text sau sa interpreteze un rol intr-o reclama, nu este omul potrivit, asta ca sa nu ma exprim altfel.

    Răspunde
  9. Vlad a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 11:58 pm

    Multi hateri Badea aici … sau ma insel ? :)) Serios, ce poti sa ai cu omul ? Din punctul meu de vedere, MB este o persoana foarte inteligenta, cu idei bune! Consider ca Badea a fost ales pentru acest spot datorita notorietatii. Uite, acum stiu de Renania datorita lui … daca era altul nu acordam importanta spotului! Putin imi pasa cum „joaca” in reclama … eu stiu ce poate in direct … deci pot trage concluzia ca daca ar fi fost pus sa improvizeze ar fi fost in stare. Pune-l in echipament in front of the camera si zii: „Sell us!”. The guy delivers !

    Răspunde
  10. Adrian Matei a zis

    5 aprilie, 2011 la ora 12:19 pm

    Corect, Vlad …
    Omul nu e prost deloc, are ceva sictir in emisiunea aia, da e un rol pe care si-l asuma si i se potriveste.
    In plus, din emisiunile lui ne dam seama ca nu se arunca in conflicte fara sa ‘se asigure’ – pe principiul ‘daca tot ma bag cand unu o molesteaza pe una, ma duc direct la atacator si ii dau o smetie in freza… muf! , ca daca incerc sa-l linistesc verbal, am pierdut momentul si o sa mi-o iau in pifometru’ 🙂
    Eu as lua in considerare firma la care face el reclama.

    Răspunde
  11. Razvan a zis

    5 aprilie, 2011 la ora 1:40 pm

    @A.Monoranu

    Dar tie cat ti-a iesit?:) Una este sa stai pe net toata ziua si sa confunzi viata reala cu cea virtuala si alta este sa intri ocazional. Aici orice neavizat emite pareri despre tot. Toti sunt inteligenti, dar cand ii vezi in realitate e invers! De asta e tara in noroi…E bine ca ne mandrim cu „inteligenta romanului”…

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      5 aprilie, 2011 la ora 7:04 pm

      @Razvan: Cred ca Badea sta mai mult pe net decat mine si emite mult mai multe pareri neavizate, ba chiar judecati. Macar eu emit pareri in zona marketingului si advertisingului si crede-ma, am o pregatire si o experienta in aceasta industrie.

      Răspunde
  12. Razvan a zis

    5 aprilie, 2011 la ora 11:35 pm

    Vad ca esti pornit rau pe cei care fac rating…Invidia nu ajuta la nimic, crede-ma! Mai bine am face fiecare ce stim mai bine (daca stim ceva „mai bine”). De vorbit, poate oricine…Eu, de exemplu, am studii superioare, asa ca n-o sa mai stau sa ma contrazic aiurea fara niciun rezultat pe net. Succes la „marketing” pe blog! 🙂 🙂 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      6 aprilie, 2011 la ora 7:20 am

      @Razvan: Pornit pe cei care fac rating? Nu inteleg de unde ai tras tu concluzia asta dintr-un post in care am scris ca nu e cea mai buna alegere ca endorser. Altfel, blogul meu nu este unul comercial, scriu despre chestii punctuale, tehnice, prin urmare nu alerg dupa trafic. Blogul meu e un jurnal public pe care il citesc cei care stiu cateceva despre marketing si nu sunt multi. Ma multumesc cu 2-3 comentarii si incerc sa raspund. Dimpotriva, ce parere ai tu despre Badea, un om care uraste bloggerii dar si-a facut blog si sta toata ziua pe el. :)))))) Cine e ahtiat dupa rating acum?

      Răspunde
  13. Vlad a zis

    6 aprilie, 2011 la ora 2:00 am

    @A.Mono
    Cel mai probabil Badea sta mai mult pe net decat tine! Aici ai dreptate! Se informeaza – e treaba lui doar … . In fine, nu l-am auzit vreodata sa comenteze in van. Intotdeauna si-a explicat intentiile. Are rating mai mare ca tine :)). Bun, aici ma refer la PR si stiu ca nu are treaba una cu alta si nici nu scriu aici ca sa te enervez (doar ca sa-ti arat tie ca am dreptate, ca nu asta caut !) … dar vreau sa … uhm… sa ma asigur ca nu incurci ce face el cu ce faci tu … . In opinia mea, sunt lucruri total diferite! Poate isi exprima el parerea in functie de ceva legat de domeniul tau de activitate, dar intotdeauna vine cu un backup… nu vorbeste fara sa cunoasca situatia in deplinatatea ei. Asta este doar parerea mea, cum am mai spus. Oricum in ultimul timp e pe capul lui Basescu si Boc … asta e alta poveste :)) O seara cat mai placuta si scuza-mi deranjul ! Interesant site-ul !

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      6 aprilie, 2011 la ora 7:26 am

      @Vlad: Am mai explicat asta altadata. Daca Badea era un neica nimeni si nu aparea la TV, avea 3 cititori pe zi. E normal sa aiba mii de vizitatori si pagerank mare. Sa fie sanatos, eu nu-l invidiez. Macar cititorii mei sunt mai culti. Din pacate, atunci cand mai scriu un post din asta mai apar 2-3 aplaudaci care sustin in van niste lucruri, fara argumente si fara sa se informeze sau macar sa citeasca postul pana la capat. „A scris de rau de Badea???? Pfaaai, cum si-a permis??? Ia sa ma bag si eu in seama!!!”. De fapt eu am sustinut cu argumente ca nu e potrivit pt reclama cu pricina. Iertare, n-am vrut sa il supar pe zeul Badea! :)))))))))

      Răspunde
  14. Vlad a zis

    6 aprilie, 2011 la ora 12:33 pm

    „Iertare, n-am vrut sa il supar pe zeul Badea!” – tare asta :)) Eh… asta este … am trecut pe aici, mi-am spus parerea, mi-am luat-o :))… .Cred ca e timpul sa plec. O zi cat mai placuta !

    Răspunde
  15. sabiN a zis

    12 aprilie, 2011 la ora 4:58 pm

    mircea badea e un copil in corp de barbat la vreo 40 de ani. Insa „copil” pentru el e ceva prea mare, face rating cu cine poate, sa-ti dau un ex: pe timpul iernii parintii mei o gazduiesc pe bunica mea draga, deoarece in casuta in care locuieste ea se face destul de rece, si intr-un week-end in care am trecut pe-acasa, ma intreaba bunica: „sabin, de ce e in fiecare seara barbatul ala bolnav care vorbeste mult la televizor?” n-am stiut ce sa-i raspund.

    Răspunde
  16. Adrian Matei a zis

    19 aprilie, 2011 la ora 3:44 pm

    @Adrian Monoranu

    Daca si-a facut Badea blog si sta pe el dar spune in acelasi timp ca uraste bloggerii … in seamna ca e baiat destept, face bani de pe blog, e ancorat in realitate, ahtiat dupa bani si isi pastreaza la tv o imagine anti/bloggeri. Strategie.
    Imi insultati inteligenta daca spuneti ca blog-ul dvs. este unul pur tehnic, fara interese comerciale in el si nu va intereseaza traficul deloc.

    @sabiN irelevant exemplul, oamenii de varsta a 3-a nu sunt in publicul lui Badea. Cu ei si gradul lor de intelegere e mai delicat, in general. In particular, la fel, depinde. Al meu bunic face acum 80 de ani si intelege in principiu ce vrea sa transmita Badea. 😉

    Răspunde

Trackbacks

  1. Analizam reclame la cafea (XI) | Reclame TV spune:
    11 aprilie, 2011 la 2:30 am

    […] Monoranu a analizat spotul furnizorului de echipamente de siguranta Renania si intrebarea pe care si-a pus-o a fost daca Mircea Badea este un endorser bun pentru acest tip de produse. […]

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Hangouts – Gist Iasi.
  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu la A invata vs. a descoperi.
  • gabitzu200 la A invata vs. a descoperi.
  • RADU la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Filep M la Neumarkt – Berea cea mai bere?
  • bConnected la Vlogging-ul nu e deloc usor.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu