Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Cat de „haoticist” e stilul tau de management?

Scris de Adrian Monoranu pe 17 martie, 2011 3 comentarii

Desi timpul nu mai este de mult prietenul meu, gasesc uneori cate o pauza de cateva minute pentru introspectii. In mod obisnuit descopar lucruri de suprafata pentru ca asa cum spuneam, pauza nu este prea lunga. Uneori insa lucrurile de suprafata se tot repeta si devin incet incet mai profunde pana cand ajung sa ma bantuie in toate momentele mele libere. Una din concluziile la care am ajuns este ca nu mai citesc carti, sau cel putin nu asa de mult pe cat mi-as dori. Si ma refer aici la faptul ca nu reusesc sa citesc o carte cap-coada. Citesc articole, studii, analize, bloguri, reviste etc. dar nu mai reusesc  sa citesc o carte din coperta in coperta.

Prin urmare, pentru a nu ma mai bantui aceasta problema am hotarat sa ma reapuc de citit insa imi lipsea motivatia. Trebuia neaparat sa gasesc ceva care sa-mi dea un kick-start. Lucky me, intr-una din saptamanile trecute am primit o oferta de la Libris.ro pentru un parteneriat pe blog. Am decis sa raspund mailului respectiv si in felul acesta Libris ma aprovizioneaza cu carti, eu le citesc si scriu recenzii ceea ce cred ca e un triplu avantaj. Eu ii ajut pe ei, ei ma ajuta pe mine si impreuna va ajutam pe voi sa alegeti ce carti sa cititi si din cand in cand sa mai castigati si cate una in dar. 😉

Am inceput colaborarea saptamana aceasta iar prima carte pe care am primit-o de la ei a fost „Chaotics – Management si Marketing in Era Turbulentelor” de Philip Kotler si John A. Caslione. Daca despre primul nu cred ca trebuie sa mai spun multe, despre cel de-al doilea am sa va zic ca este expert in problematica economiei mondiale si consilier pe probleme de globalizare in economie si marketing.

Trebuie sa spun ca eu am ales cartea si ma bucur ca am facut-o pentru ca am descoperit ca trateaza, indirect, un subiect care imi este familiar. E vorba despre planificarea strategica de marketing bazata pe scenarii alternative. Esenta cartii este insa despre schimbarile care au loc pe piata datorita fenomenelor din macromediul de business si care nu mai pot fi prevazute prin metodele clasice. Prin urmare, daca viziunea clasica spune ca dupa orice perioada de boom urmeaza o criza si vice-versa, autorii acestei carti sustin ca aceasta conceptie este depasita si ca mai exista si alte stari ale economiei.

Economia actuala este dominata de riscuri din ce in ce mai complexe iar aceasta este noua normalitate. Prin urmare, managerii au nevoie de un sistem mai bun de luare a deciziilor, un sistem „haoticist”. Capitolele prezinta pe rand factorii care dau nastere turbulentei intensificate, greselile comise in trecut de liderii manageriali pe perioada ciclurilor descendente, sistemul de management haoticist, noile comportamente strategice necesare pentru fiecare functie de management importanta din organizatie si nu in ultimul rand, un traseu complet pentru a arata cum firmele pot sa-si perfectioneze si sa-si imbunatateasca strategiile de marketing si vanzari in perioadele agitate.

Ultimul capitol este o concluzie in care se arata in linii mari ce pot face managerii pentru a asigura un echilibru intre cerintele pe termen scurt si orientarea pe termen lung asfel incat sa „supravietuiasca”, sa protejeze resursele si sa prospere in perioadele urmatoare. Una peste alta, spun si eu, in concluzie, ca e o carte care merita citita. E o lectura usoara care merge repede pentru ca va veti regasi in postura managerilor care au facut greseli si veti afla cum sa le indreptati. 😉 Enjoy!

More from my site

  • Trebuie sa-mi fac timp sa scriu o carte!Trebuie sa-mi fac timp sa scriu o carte!
  • Cat de multe stii despre consumatorii tai?Cat de multe stii despre consumatorii tai?
  • Keynes deschide co-lectia de economie de la PublicaKeynes deschide co-lectia de economie de la Publica
  • Vrei sa fii planner? – Citeste asta!Vrei sa fii planner? – Citeste asta!
  • Concursul de cuvinte de la CartePremiumConcursul de cuvinte de la CartePremium
  • A aparut WordPress for Dummies!A aparut WordPress for Dummies!
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: carti, Marketing, strategic planning Etichete: carte, caslione, chaotics, kotler, librarie online, libris

Comentarii

  1. Haotik a zis

    17 martie, 2011 la ora 3:49 pm

    Cartea asta o vreau si eu sa ii fac review. Nu sunt eu ala care sa citeasca carti multe dar cred ca e indicata rau pentru mine 🙂

    In felul asta am si mai multe argumente sa le spun altora ca defapt haosul in univers e ceva ordonat.

    Răspunde
  2. Adrian Monoranu a zis

    17 martie, 2011 la ora 4:08 pm

    @Haotik: am transmis mesajul tau catre cei de la Libris. 😉 s-auzim de bine!

    Răspunde
  3. tudor a zis

    18 martie, 2011 la ora 1:38 pm

    F tare colaborarea! O mica intrebare: doar carti de specialitate? (marketing, management..)

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Hangouts – Gist Iasi.
  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu (34 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • gabitzu200 (34 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • RADU (34 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Filep M (34 comments) la Neumarkt – Berea cea mai bere?
  • bConnected (34 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu