Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Poate Facebook deschide drumul catre inteligenta artificiala?

Scris de Adrian Monoranu pe 17 noiembrie, 2010 7 comentarii

Azi e ziua in care nu ma duc la munca. Asta nu inseamna insa ca nu muncesc. Totusi as fi putut sa ma trezesc mai tarziu dar stiti cum se intampla, atunci cand vrei si poti teoretic sa dormi mai mult, acest lucru nu se materializeaza. Si daca tot m-am trezit, am facut un scurt periplu mediatic direct de pe iphone si m-am lovit de un articol foarte interesant de pe Mashable disponibil aici.

Conform unui interviu acordat de curand, unul dintre cei mai mari investitori aflati in spatele Facebook, Yuri Milner a declarat ca alegerea sa de a investi sute de milioane de dolari in retele ca Facebook, Zynga sau Groupon este bazata pe convingerea sa ca acestea vor fi punctul de plecare in crearea inteligentei artificiale. Dupa spusele lui, in maxim 10 ani Facebook va da nastere inteligentei artificiale pentru ca in momentul de fata, acesta este epicentrul a tot ceea ce inseamna social data si social graph iar pe baza acestor informatii se pot produce personalitati artificiale complexe.

Cam acelasi lucru s-a spus si despre Second Life atunci cand a aparut si cand inregistra o crestere spectaculoasa si pana la urma a cazut in uitare. Desigur, Facebook e diferit de Second Life prin foarte multe aspecte. Informatiile de aici sunt reale si conectivitatea este mult mai mare. Teoretic Milner poate avea dreptate, daca judecam dupa gradul ridicat de interactivitate. Practic problema majora cu care se confrunta cei care studiaza inteligenta artificiala este data de multitudinea de comportamente umane. Facebook este un loc in care 500 de milioane de oameni interactioneaza cu regularitate (chiar conform ultimelor date dezvaluite de Mark Zuckerberg se pare ca jumatate din userii FB se conecteaza in fiecare zi), in care isi expun si descriu aceste comportamente.

Daca punem problema crearii unui depozit urias de date de ordin social, comportamental si psihografic, FB pare sa fie the right place to start. Cu siguranta nu e singurul loc si exista prezumptii de superficialitate dar e un inceput. Vom vedea ce va mai fi in viitor!

More from my site

  • Epoca noilor imperii.Epoca noilor imperii.
  • Aproape am renuntat la Facebook.Aproape am renuntat la Facebook.
  • Like, dislike si manipulare online.Like, dislike si manipulare online.
  • Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!
  • Cumparati magneti!Cumparati magneti!
  • Si la Princeton se mai da cate-o duma iar Facebook stie PR.Si la Princeton se mai da cate-o duma iar Facebook stie PR.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: facebook, internet, online marketing, social media, technology Etichete: depozit de date, facebook, inteligenta artificiala, yuri milner

Comentarii

  1. Ana a zis

    18 noiembrie, 2010 la ora 3:40 pm

    Sper doar sa nu fie influentati utilizatorii in vreun fel :). Ati vazut surrogates? 🙂

    Răspunde
  2. anunturi auto a zis

    18 noiembrie, 2010 la ora 5:13 pm

    Da, inteligenta artificiala :)). N-au gasit o alternativa buna la petrol si ei fac inteligenta artificiala. Foarte tare

    Răspunde
  3. noni a zis

    19 noiembrie, 2010 la ora 5:09 am

    sincer eu cred ca e doar o chestie de marketing
    daca nu ma insel fb e listat la bursa, deci gandeste-te cat ar creste pretul actiunilor daca cel responsabil de fb ar anunta un plan de dezvolatare pentru urmatorii ani, mai ales intr-un asemenea domeniu, cel al inteligentei artificiale
    poate ma insel, da asta e parerea mea

    Răspunde
  4. Paul a zis

    19 noiembrie, 2010 la ora 9:58 pm

    Azi vad filmul care prezinta oarecum inceputul Facebook!
    A devenit un fenomen si merita cercetat pana in istoric insa devine si o dependenta pentru multi si aici nici mie nu prea imi place!

    Răspunde
  5. Adrian Matei a zis

    20 noiembrie, 2010 la ora 9:28 am

    Lumea vad ca e plictisita rau de tot de scoate aberatii de genul ‘Facebook deschide drumul catre inteligenta artificiala’ …
    baietii chiar ii cred prosti pe toti oamenii?
    Vorba lui noni , marketing , poate prostii pun botul si ne creste valoarea. Doamne feri, in ce lume traim..

    Răspunde
  6. EO a zis

    21 noiembrie, 2010 la ora 4:01 am

    sunt in siguranta, nu am cont de facebook. sunt insa afectat de 2.0, asa ca voi avea si eu o clona.
    ma sperie ideea…

    Răspunde

Trackbacks

  1. Tweets that mention Poate Facebook deschide drumul catre inteligenta artificiala? | Marketing in cuvinte si imagini -- Topsy.com spune:
    17 noiembrie, 2010 la 11:02 am

    […] This post was mentioned on Twitter by News_Web, Adrian Monoranu. Adrian Monoranu said: Poate Facebook sa fie punctul de plecare pentru crearea inteligentei artificiale? http://bit.ly/c3xn15 […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Studiu despre utilizarea Internetului in Romania via Manafu!
  • Quiet quitting in universitati.
  • Nu mai e la fel la facultate …
  • Care-i faza cu containerul Heineken? #ChampionTheMatch
  • Avem un nou lider mondial?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu