Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Neumarkt – Berea cea mai bere?

Scris de Adrian Monoranu pe 23 iulie, 2010 7 Comments

An de an ma intalnesc in semestrul de toamna cu studentii de la programele de master in marketing de la facultatea de economie din Iasi si discutam despre branding, pozitionare, comunicare de brand si alte subiecte inrudite. La inceput imi faceam griji ca n-o sa gasesc subiecte de discutii insa pana acum n-am dus deloc lipsa.

Unul dintre subiectele cu mare priza la public este, evident, comunicarea de brand. Asta pentru ca studentii studiaza in paralel si publicitate si sunt atrasi de ideea de a comenta spoturi. Si cum la publicitate si fotbal se pricepe tot romanul, discutiile se incing de fiecare data. E o metoda foarte buna de a scoate la suprafata erorile de branding si de comunicare facute de cei care se ocupa de aceste activitati.

Unul dintre exemplele pe care am de gand sa le folosesc anul asta este campania celor de la Neumarkt. Spotul e unul destul de funny si cred ca l-ati vazut cu totii. Nu e rau si are chiar potential de viralitate. De altfel prima varianta distribuita pe youtube a fost una filmata cu telefonul de pe televizor ceea ce inseamna ca lumea a placut-o atat de mult incat a facut un efort de a o sharui. Evident, iar nu inteleg de ce naibii nu dau ei prima data spotul pe youtube dar nu are sens sa mai comentez asta. 🙂 Iata spotul!

Probabil ca va intrebati ce e in neregula totusi. Aparent nimic. E vorba totusi de slogan si de pozitionarea comunicata. Berea cea mai bere este de fapt o bere la pet cu gust amar si alcoolizare slaba. E clar ca toti consumatorii de bere cam stiu asta dar chiar si-asa nu prea e bine cand ne jucam cu cuvintele. Ma gandesc ca ei vor sa se intoarca la origini si vor sa aduca gustul acela amar de demult, pe care si eu il retin inca de pe vremea cand mergeam la bere in parc cu colegii prin liceu si jucam carti pana se strangeau mesele de la terasa. 🙂

Berea cea mai bere nu ma duce cu gandul insa la ideea de traditie si gust care sa-mi aduca aminte de inceputurile consumului de bere. Berea cea mai bere mi se pare mai degraba un slogan potrivit pentru o bere cu alcoolizare puternica pentru cei care apreciaza cateva grade in plus. Tipii care apar in spot sunt distractivi prin comportament si sugereaza intr-un fel un comportament masculin pe final insa brand-promise-ul este fals. 🙂

More from my site

  • De ce n-am scris despre spotul Neumarkt?De ce n-am scris despre spotul Neumarkt?
  • Un atac finut de la KFC la McDonald’s. :)Un atac finut de la KFC la McDonald’s. 🙂
  • Romanii sunt destepti.Romanii sunt destepti.
  • Unirea – un trascau ieftin bun la vreme de crizaUnirea – un trascau ieftin bun la vreme de criza
  • Ursus inscrie pentru nationala de fotbal!Ursus inscrie pentru nationala de fotbal!
  • Pepsi si Cupa Mondiala 2010Pepsi si Cupa Mondiala 2010
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Filed Under: advertising, insight, Pozitionare, strategic planning Tagged With: 2010, analiza spot, berea cea mai bere, neumarkt, parafiltrat, sah

Comments

  1. andrei S says

    23 iulie, 2010 at 2:11 pm

    „berea cu gust PUTERNIC si amarui” hmm „gust puternic”? pe mine m-a facut sa rad expresia asta ducandu-ma cu gandul ca publicul vizat este cel fara 12 clase. Pe langa asta pun pariu ca femeile urasc acest spot,”femeile stiu de ce !”. In rest berea e buna, mai ales ca gustul este cel apropiat heinekenului.

    Răspunde
  2. doru says

    23 iulie, 2010 at 4:38 pm

    @andrei S: „publicul vizat este cel fara 12 clase” – nu esti departe, sa stii.
    Neumarkt e in portofoliul Heineken Romania (e chiar cel mai nou membru al familiei). Din acelasi portofoliu face parte Heineken, Ciuc, Golden Brau, Bucegi si evident, Neumarkt. Le-am pus in ordinea asta in functie de profilul publicului tinta, de la „mare” la „mic”

    Răspunde
  3. Rila says

    24 iulie, 2010 at 3:54 pm

    E destul de buna „berea cea mai bere”,si sa fim seriosi ca mai toti o beau pentru ca e printre cele mai ieftine :))

    Răspunde
  4. Alex-Filme online gratis says

    24 iulie, 2010 at 9:21 pm

    Pentru romanu’ din ziua de azi, cel de toate zilele nu parlamentarii si altii cu bani, tot ce e ieftin e bun, cu cat mai ieftin cu atat mai bun, dar oricum nu-i rea 🙂

    Răspunde
  5. jocuri says

    24 iulie, 2010 at 9:27 pm

    In general berea la sticla de plastic mi se pare de proasta calitate. Singura bere buna la sticla am baut-o in Germania si era cu putin mai scumpa decat rahaturile astea, dar muult mai buna

    Răspunde
  6. vlad says

    25 iulie, 2010 at 9:10 am

    Bună Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
    Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
    Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
    Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
    Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul radiowhispercom sau un email radiowhispercom@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
    Mulţumesc,Cu stimă Vlad!

    Răspunde
  7. cusu says

    1 august, 2010 at 9:48 pm

    cu toate ca urasc spotul (tipul cu barba mi se pare enervant + tot zgomotul de pe fundal ma deranjeaza) am avut placerea sa iau contact cu una din strategiile lor de promovare. eram la un gratar la ciric si deodata au aparut niste fete frumoase de la Neumarkt si ne-au impartit cate o bere de om. actiunea mi s-a parut foarte faina, mai ales ca in ciuda aversiunii mele fata de spot, m-a determinat sa mai cumpar aceasta bere.

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

vlogul din dressing

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – prima gazduire web din Romania optimizata pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Imi plac companiile care se implica in educatie!
  • 3 workshop-uri UTILE de dezvoltare profesionala la Congress Hall!
  • 3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.
  • Hangouts – August no.2
  • De ce esuezi ca antreprenor?

Comentarii recente

  • eBogdaneBogdan (2 comments) la Hangouts – August no.2
  • Ștefan Sacaleanj (2 comments) la Nu putem fi toti manageri!
  • Adrian Monoranu (2 comments) la Bugetul de promovare – cum il estimam?
  • cismaru (2 comments) la Bugetul de promovare – cum il estimam?
  • Adrian Monoranu (2 comments) la Nu putem fi toti manageri!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts heineken iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2019 Adrian Monoranu