Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Se cauta endorseri?

Scris de Adrian Monoranu pe 20 aprilie, 2010 6 comentarii

Cam de vreo luna si ceva am remarcat un trend destul de ciudat in publicitatea din RO. Au inceput sa dispara endorserii tineri. Probabil asta se datoreaza vietilor tumultoase pe care acestia le duc si prezentei lor prin tabloide si emisiuni TV de aceeasi factura. Probabil brandurile nu-i mai vor si probabil puterea lor de convingere a scazut foarte mult.

In schimb, au inceput din ce in ce mai des sa apara figuri clasice ale showbiz-ului de la noi. Tonul l-a dat Millennium Bank cu Holograf. Spotul il puteti vedea aici. Nu e o premiera pentru trupa mentionata. Cred ca ne aducem aminte toti campania celor de la Coke, Viata are gust cu melodia omonima care de altfel a fost si un hit la vremea respectiva. Totusi, nu inteleg asocierea. Produsul se adreseaza in special tinerilor iar Holograf e cam faded in ultima vreme. S-ar putea sa aiba ei mai mult succes decat campania.

Am remarcat ulterior colaborarea dintre Romtelecom si Cristi Minculescu pentru spoturile din seria „118932” informatii. Le puteti vedea aici, aici, aici si aici. Seria este de altfel destul de buna insa mi se pare ca se insista prea mult pe problemele de cuplu. Prezenta lui Cristi Minculescu se face simtita doar pe final prin vocea inconfundabila. Asocierea o pot face usor. Targetul campaniei este cu siguranta cam 30+ pentru ca tinerii nu prea suna la informatii ca sa afle numere de telefon. E clar ca pentru acest target trupa Iris inseamna ceva.

Colac peste pupaza, saptamana trecuta uitandu-ma la TV vad un alt spot in care intalnesc un endorser si mai ciudat, Artanu … aaa pardon, Dr. Optimisticus! :))  Si culmea, endorseaza pentru o ciocolata si nu oricare, Novatini! Spoturile se pot vedea aici si aici si au fost comentate si de echipa AdCritics aici. Inteleg primul spot dar al doilea mi se pare aiurea. E clar ca o femeie parasita ar putea sa-si gaseasca refugiul in ciocolata insa tipul cu fotbalul? Ok, care e faza cu ciocolata?

Anyway, nu ma apuc sa critic spoturile dar ma intreb care e puterea de endorsare a acestor dinozauri. Sa nu se inteleaga gresit, i-am apreciat mereu (e drept, pe Bitman mai putin) dar mi se pare ca in afara de Romtelecom asocierile nu sunt chiar cele mai fericite. E clar ca nu se poate doar cu Smiley, Cerebel, Alex Velea, Ana Lesko, Dan Balan si altii din generatia noua insa mai pot sa vanda Minculescu, Bitman sau Artanu? Cat o sa mai treaca pana o dezgropam si pe Angela Similea sau pe Corina Chiriac?

More from my site

  • Bergenbier, Minculescu si Cheloo – nici prietenii nu mai stiu de ce!Bergenbier, Minculescu si Cheloo – nici prietenii nu mai stiu de ce!
  • Despre siguranta cu Mircea Badea.Despre siguranta cu Mircea Badea.
  • Huidu & Gainusa vs. Serial Caller & TarzanHuidu & Gainusa vs. Serial Caller & Tarzan
  • Despre endorseri si plus-valoare …Despre endorseri si plus-valoare …
  • Millennium Bank are curaj!Millennium Bank are curaj!
  • Romtelecom renunta la Serial Caller pentru TarzanRomtelecom renunta la Serial Caller pentru Tarzan
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, celebrity endorsement, strategic planning Etichete: artanu, cristi minculescu, endorser, holograf, millennium bank, novatini, romtelecom

Comentarii

  1. Marius a zis

    20 aprilie, 2010 la ora 11:43 am

    As vrea sa cred k cei care s-au folosit de imaginea lor au gandit putin situatia inainte de a spune „Hai sa filmam spotul!”, dar realitatea de multe ori iti arata ca nu prea este asa in multe din cazuri. Ai spus bine k tinerele „vedete”, sa le zic asa, au o viatza tumultoasa si isi pierd astfel din credibilitate. Exista o prostie de conceptie in Romania acum, care defapt tine de ceva vreme si nuj dak va disparea curand: tot ce e scandalos vinde. Si toti tinerii cu aspiratii de vedeta merg pe calea asta. Eu cred k nu fac altceva decat sa-si limiteze piata ca si endorseri. Ma gandesc k daca esti o firma „serioasa”, cum este cazul unei banci, n-ai vrea un endorser cu probleme de imagine … si o iei prin aliminare pana ajungi la vorba aceea: Alegi, alegi, pana ajungi sa culegi. Dak asta ramane dupa ce sunt inlaturate rebuturile din lista de posibili endorseri inseamna k asta o fi bun pentru piata. TMA

    Răspunde
  2. le createur a zis

    20 aprilie, 2010 la ora 1:33 pm

    A cautat si Le Createur un endorser zilele astea. Ma gandisem la Grasu XXL dar cred ca o sa merg pe mana lui Nea Beni – Benone Sinulescu. Imi extind clientela in mediul rural pe segmentul 80+. Deja ma gandesc cum o sa curga banii…;)

    Răspunde
  3. Monoranu a zis

    20 aprilie, 2010 la ora 1:42 pm

    @le createur: Mergi pe mana Grasului! 🙂

    Răspunde
  4. Ciprian a zis

    21 aprilie, 2010 la ora 2:14 pm

    Mie mi-i total antipatica reclama cu Holograf. De fapt imi e antipatica batrana aia cu miscari sacadate si personajul ala care danseaza ca o maimuta turbata (scuzati expresia) inainte de aparitia babei.

    Răspunde
  5. Trodat a zis

    21 aprilie, 2010 la ora 5:33 pm

    parera mea e ca nu prea conteaza cine e vedeta din clip daca acel clip e facut foarte prost, nu ma asteptam ca firmele de publicitate sa scoata atat de putine „creatii” frumoase

    Răspunde
  6. Jocuri Mario a zis

    13 mai, 2010 la ora 7:46 pm

    Restructurat – Norocosule! Asta inseamna ca ai mai mult timp sa joci fotbal cu baietii –super tare asta:))

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Hangouts – Gist Iasi.
  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu (1 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • gabitzu200 (1 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • RADU (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Filep M (1 comments) la Neumarkt – Berea cea mai bere?
  • bConnected (1 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu