Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

AIG Life devine Alico Romania

Scris de Adrian Monoranu pe 3 februarie, 2010 16 comentarii

AIG Life Alico Romania

Cred ca stie toata lumea in ce situatie disperata ajunsese mareata companie americana AIG din cauza crizei de peste ocean. Obama insa nu a vrut ca acest gigant sa cada precum turnurile gemene si nici sa fie preluat de chinezi, investind o caruta de bani in salvarea sa. Marile companii americane, simboluri ale economiei prospere au fost tinute in viata cu infuzii uriase de capital din partea statului si-asa saracit. Nu-i problema noastra totusi. Avem si noi AIG-aurile noastre. 🙂

Dimineata am vazut un spot pe TV, pe care din pacate nu l-am gasit nicaieri, in care aflam ca AIG Life se transforma in Alico Romania. Asadar, dupa un mic research am gasit aici (thx to @bograma) cateva informatii despre aceasta schimbare. Ma intreb insa ce inseamna aceasta trecere. Money.ro spune ca e vorba de preluarea numelui actionarului majoritar (Alico = American Life Insurance Company) insa eu cred ca implicatiile sunt mai mari.

Desi am fi tentati ca se incearca o vopsire a gardului pentru a mai masca din rahaturile de dupa gard, e posibil sa fie si o strategie mai complexa la mijloc. Un „rebranding” e intotdeauna bun pentru a acoperi cateceva. Nu ar fi primul caz in care in urma trecerii de la o identitate la alta, companiile se restructureaza complet atat la nivel de organizare cat si la nivel de produse si prezenta pe piata.

Rebrandingul este un prilej bun de schimbare, mai ales fiind acoperit de schimbarea actionariatului. E foarte posibil sa asistam la modificari de strategie, la aparitii de produse noi si cu siguranta la modificari ale strategiei de comunicare. Evident, posibilitatile sunt destul de limitate, avand in vedere ca e vorba de produse greu vandabile insa potential exista. Sunt foarte curios daca strategia de comunicare va fi locala sau va veni de afara.

De fapt chiar sunt curios sa aflu daca spotul de tranzitie e facut de o agentie autohtona sau e venit din retea. Azi am pus stirea pe twitter si la scurt timp a aparut un comentariu indirect si oarecum impersonal, de la o persoana dintr-o agentie, pe care l-am simtit cam ironic. Daca am dreptate, felicitari pentru cont si sa stii ca n-a fost cu rea intentie. Doar ca la prima vedere chiar pare ca vopsiti gardul. 🙂

More from my site

  • Elite catre Doncafe – repozitionare NOT!Elite catre Doncafe – repozitionare NOT!
  • Misticism, superstitii si vaccinare.Misticism, superstitii si vaccinare.
  • Dor de Romania – concept supra-apreciat.Dor de Romania – concept supra-apreciat.
  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • Slogan electoral – promisiune sau pozitionare.Slogan electoral – promisiune sau pozitionare.
  • Presa facuta la misto.Presa facuta la misto.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, Marketing, strategic planning Etichete: aig life, alico, rebranding, romania, strategie

Comentarii

  1. Bogdan Florin a zis

    3 februarie, 2010 la ora 1:40 pm

    Imi aduc aminte prin 2005, cand urma sa devin agent asigurari „Ei Ai Gi laif”, cata putere aveau in discurs reprezentantii Aig (aia „mai” seniori), cu istoricul lor din America, Asia, cu capitalul lor jde miliarde de dolari si activele lor naucitoare, cu sumele de bani (de vre un milion de dolari ori miliard cine mai stie) oferite la dezastrul Wtc din 2001. Parca era Dumnezeu din America (AIG) pogorat in Romania-aveam impresia ca o sa „dainuiasca” forever in lume si in alte alea (aveau 100 de ani in spate–doar)
    Morala: lumea vine da mai si pleaca (dispare dupa caz), acum vad ca nu mai au sediul in Iasi (cel putin acolo unde stiam) au zburat siglele si literele de 1 metru din dreptul birourilor : asa au scos la iveala cuiburile de pasarele facute din paie si cladite acolo in cei cativa ani de prezenta in Romania ai AIG- sa fie asa si n Americuta lor? :))
    Intradevar, asa cum sustineau si atunci, statul american nu i a lasat sa intre in faliment insa mie unul mi a dat de gandit povestea-sunt niste greseli care le au facut ei in state legat de asigurarari din zona imobiliara si care le au fost fatale.
    Cred ca mai bine ramaneau cu acelasi nume, ce nu te doboara te intareste 😀 ori schimbau si gardul cu vopsea cu tot.

    Răspunde
  2. Mihai a zis

    3 februarie, 2010 la ora 1:54 pm

    in concluzie pe afara-i vopsit gardul , inauntru-i leopardul 🙂 oricum din cate stiu aveau ceva probleme financiare in perioada asta (ca orice companie in domeniul asta de altfel , insa la ei erau putin mai accentuate)

    Răspunde
  3. Dana a zis

    20 februarie, 2010 la ora 10:58 pm

    Degeaba au schimbat numele daca nu schimba si strategiile, calitatea serviciilor oferite, abordare..tot..”Rebranding-ul” presupune schimbari majoritare, nu doar numele; altfel nu vor face decat sa-si repete greselile in loc sa le repare…si nu cred ca vor putea „sa vopseasca” la infinit.

    Răspunde
  4. Cristina a zis

    17 mai, 2010 la ora 9:55 pm

    Regret ca nu am gasit acest articol cu ceva mai mult timp in urma, dar, niciodata nu e prea tarziu. OK. Hai sa punem putina ordine in lucruri.

    In primul rand, cand vezi/auzi orice in presa din Romania,verifica din cel putin 3 surse (parca asa spunea la carte). Cum tanarul jurnalist roman este intr-o continua cautare de afirmare, poti fi sigur ca va exagera lucrurile, pentru ca deh…trebuie sa ii citeasca si lui cineva balariile. Prin urmare, nu este vorba de nicio rebranduire, ci doar de un „rename-ing” (daca i se poate spune asa).

    In al doilea rand, strategiile, obiectivele, misiunea si viziunea companiei au ramas aceleasi, fapt ce confirma faptul ca nu este vorba de un rebranding.

    In al treilea rand, avem mai mult de un an de cand ne aflam in criza economica si Alico isi mentine un bine – meritat loc doi pe piata asigurarilor de viata. Mai mult decat atat,compania este profitabila si nu de foarte mult timp a mai deschis inca doua agentii in tara.

    Acestea fiind spuse, va incurajez sa deveniti clienti Alico, pentru ca pe langa componenta de protectie, politele de asigurare oferite de Alico Romania reprezinta si o buna modalitate de investire si economisire.

    Răspunde
  5. ionut a zis

    26 ianuarie, 2011 la ora 12:40 pm

    Buni rau ,faci asigurare de viatasi totul e ok cum nu mai ai bani sa continui cum dintr-o data pierzi tot avand in vedere ca suma se capitaliza
    Una dintre cele mai proaste companii posibile ,asta sa fie invatatura de minte ptr.ca aveam la ANG de 5 ani si merge bine in continuare .De invatatura si pentru altii nu faceti asigurari la ALICO e cea mai mare teapa (CARITAS)cu acte in regula

    Răspunde
  6. Cristina a zis

    26 ianuarie, 2011 la ora 8:47 pm

    Suma intr-adevar se capitalizeaza. Daca vrei sa nu mai continui contractul normal ca nu primesti toti banii inapoi, nu este un produs de investitie ci de protectie. Faptul ca Alico ofera o parte de capitalizare este un plus oferit de companie, dar la fel de bine putea sa nu il ofere si sa beneficiezi doar de protectie.

    De retinut inca o data ca:
    – Alico este o companie de asigurari de viata, nu o banca
    – produsele sunt facute pentru protectie, nu pentru investitie

    Răspunde
  7. George a zis

    4 aprilie, 2011 la ora 9:23 pm

    Cristina, si eu am gasit tirziu acest post. Pot certifica minciuna AIG dupa mai mult de 10 ani de plati in pierdere. Nu am speranta decat sa-mi recuperez banii la valoarea nominala, fara alte zise „acumulari” care de fapt nu exista.

    Răspunde
  8. Edd a zis

    6 mai, 2011 la ora 12:18 pm

    Cea mai slaba si neprofesionala societate de asigurari ce isi desfasoara activitatea in Romania – ALICO- Haiducii Romaniei de astazi. Fosti Nederland, ING, Etc, folosesc umbrele protectoare
    ca ulterior cand isi dau cu stangul in dreptul sa se orienteze catre
    alt nume. Nu isi asuma riscuri.

    Răspunde
  9. Neil a zis

    11 august, 2011 la ora 12:36 pm

    AIG Life Romania nu a fost niciodata AIG. Actionarul a fost totdeauna ALICO.
    Cine este d-ra Cristina ? lucreaza la Bancorex ? sau la Dacia Felix ?
    Schimbarea numelui este Rebranding !
    In posturile ei se contrazice. Spune investiti in ALICO si mai jos spune ca Alico nu face decat produse de protectie ?!
    Jenant …
    AIG Life Romania sau ALICO a avut 9000 de agenti. Acum mai are 560 de agenti. Asta spune totul !

    Postul 1
    Cristina Says:
    May 17th, 2010 at 9:55 pm

    Regret ca nu am gasit acest articol cu ceva mai mult timp in urma, dar, niciodata nu e prea tarziu. OK. Hai sa punem putina ordine in lucruri.

    In primul rand, cand vezi/auzi orice in presa din Romania,verifica din cel putin 3 surse (parca asa spunea la carte). Cum tanarul jurnalist roman este intr-o continua cautare de afirmare, poti fi sigur ca va exagera lucrurile, pentru ca deh…trebuie sa ii citeasca si lui cineva balariile. Prin urmare, nu este vorba de nicio rebranduire, ci doar de un “rename-ing” (daca i se poate spune asa).

    In al doilea rand, strategiile, obiectivele, misiunea si viziunea companiei au ramas aceleasi, fapt ce confirma faptul ca nu este vorba de un rebranding.

    In al treilea rand, avem mai mult de un an de cand ne aflam in criza economica si Alico isi mentine un bine – meritat loc doi pe piata asigurarilor de viata. Mai mult decat atat,compania este profitabila si nu de foarte mult timp a mai deschis inca doua agentii in tara.

    Acestea fiind spuse, va incurajez sa deveniti clienti Alico, pentru ca pe langa componenta de protectie, politele de asigurare oferite de Alico Romania reprezinta si o buna modalitate de investire si economisire.
    Postul 2
    Cristina Says:
    January 26th, 2011 at 8:47 pm

    Suma intr-adevar se capitalizeaza. Daca vrei sa nu mai continui contractul normal ca nu primesti toti banii inapoi, nu este un produs de investitie ci de protectie. Faptul ca Alico ofera o parte de capitalizare este un plus oferit de companie, dar la fel de bine putea sa nu il ofere si sa beneficiezi doar de protectie.

    De retinut inca o data ca:
    – Alico este o companie de asigurari de viata, nu o banca
    – produsele sunt facute pentru protectie, nu pentru investitie

    Răspunde
  10. o clienta suparata foc a zis

    7 mai, 2012 la ora 12:23 pm

    dragii mei asigurarile de ori ce fel la noi sunt niste minciuni gogonate.am paltit 6 ani la alico,iar acum cand vreau sa ma retrag am tot felul de probleme[ pe langa faptul ca banii nu m-i se mai dau inapoi doar o mica parte din esuma ].prosteala pe fata.nerusinare.hotie de-a dreptul.pana la urma ar trebuii sa ne uinm toti cei care au facut cereri de rascumparare a politei si nu si-u primit banii,sa-i dam in judecata la CEDO.mai au doar cativa angajati?????foarte bine .sa nu mai aiba nici unul.FRATILOR AVETI GRIJA CE SEMNATI SI CERETI PAREREA SPECIALISTILOR CAND VRETI SA INCHEIATI POLITE DE ASIGURARE DE VIATA.va spun din proprie experienta.daca este cineva in situatia mea lasati mes.poate impreuna putem face ceva .

    Răspunde
  11. MARCEL a zis

    22 iunie, 2012 la ora 11:34 am

    ALICO INSELATORIE DEMONSTRATA SI INSTITUTIILE STATULUI
    IN COMPLICITATE LA ILEGALITATILE
    ACESTEI SOCIETATI

    Prin aceasta NOTA DE INFORMARE se doreste a se
    cunoaste ca S A Alico nu se limiteaza doar la clauze con-
    tractuale foarte abuzive si la comportamentul lipsit de
    etica si profesionalism al agentilor de asigurare prezenti
    sau fosti, ci pur si simplu s-a practicat o iselaciune in
    toata regula prin care asiguratii se pot numii pe drept
    cuvant, pagubiti.Aceasta implica ca, asa-zisele contracte
    sunt ilegale dar acest lucru nu iese usor in evidenta de-
    cat pentru cine vede, pentru ca ascunzisurile si camufla-
    rile din aceste contracted sunt foarte bine puse la punct
    dar nu sunt infailibile sau imposibile de observat pentru
    cine vrea si are suficient timp sa le analizeze.
    Aceasta este prima lamurire pe care trebuie sa o fac
    iar apoi, in continuare, se va scoate in evidenta vinova-
    tia, fara nici un dubiu, a statuli [a institutiilor aces-
    tuia] pentru care s-a ajuns in aceasta situatie,institutii
    care sunt acolitele escrocilor,in acest caz si in multe
    altele.
    In final doresc sa sugerez ca se si poate face ceva,
    nu doar sa ne limitam sa spunem cam cine si ce este S A
    Alico, sa scriem cateva randuri si cam atat,pentru ca in
    felul acesta n-am facut nimic.
    Ceea ce voi spune este important nu doar pentru asi-
    guratii de la S A ALICO ci pentru orce alt asigurat la
    diverse societati de asigurare, pentru ca aici se arata
    cum se fac escrocherii,in asigurare si felul in care Sta-
    tul Roman te induce in eroare si nu te protejeaza in nici
    un fel,atunci cand se incalca legile in defavoarea ta.
    Si pentru ca tot a venit vorba de institutiile sta-
    tului, aceasta lucrare poate fi abordata de orce persoana
    onesta pentru ca este in interesul sau sa stie cum ii a-
    para statul drepturile legitime si totodata sa stie daca
    un astfel de stat se poate numi stat de drept,in care in-
    stititutiile statului refuza,in mod categoric sa aplice
    legile in vigoare ce le revin,in sacina, ba mai mult ma-
    rile escrocherii se fac cu sprijinul statului.
    De asemenea, adaug ca, tot ce am spus anterior si
    tot ceea ce voi relata in continuare este demonstrat si
    probat prin dovezi solide.
    Toate matrapaslicurile. toate abaterile etc. sunt
    cuprinse intr-un referat de baza intocmit, in care se
    scoate in evidenta, se explica si se demonstreaza rigu-
    ros ca toate afirmatiile facute sunt de netagaduit.
    Verificarea acestor afirmatii se poate face in ra-
    port si in paralel cu:
    1]-cererea de asigurare;
    2]-contract-conditii generale;
    3]-politele anuale;
    4]-oferta initiala;
    5]-raspunsurile autoritatilor la solicitari;
    6]-legile la care se face referirea;
    7]-alte amanunte.

    Asadar daca cineva doreste sa ma contrazica, ii stau
    la dispozitie,cu tot dosarul pe care il am si sa o faca in
    fata martorilor neutri si chiar in fata publicului si nu
    ca in cazul solicitarilor facute la institutiilor statului
    care-ti dau raspunsuri eronate, mincinoase, incorecte prin
    incompetenta si rea vointa pentru ca s-a format o concep-
    tie generalizata ca nu are nimeni ce sa le faca.
    Si acum la subiet.
    Din tot ce am inteles destul de bine pot spune, cu
    certitudine, ca cine a facut asigurare la S A Alico,o sa
    plinga. Orcine va descoperi adevaraata fatada a lucrurilor
    nu are cum sa nu-i para rau ca a intrat in teapa ‘Alico’.
    Din multe puncte de vedere cazul ‘Alico’ seamana cu
    binecunoscutul caz FNI.
    Si totodata reamintesc: statul nu va protejeaza chiar
    daca sunt incalcate mai multe legi simultan la articole
    importante, chiar daca are obligati sa o faca pentru ca in
    orce stat de drept legile trebuiesc respectate,ba mai mult
    statul este de partea escrocilor.
    Tocmai de aceea doresc sa scot in evidenta principa-
    lele probleme grave in legatura cu Societatea Alico.
    Dupa cum spuneam, am un referat explicativ si demon-
    strativ care lamureste totul, la care se aduga si copleta-
    rile ulterioarer dar datorita volumului foarte mare, din
    cauza demostratiilor dificile si foarte lungi, voi expune
    aici doar un rezumat cu principalele puncte de comentat,
    insotite insa, de explicatii suficiente pe care asiguratii
    le pot verifica in raport cu propriile contracte, polite
    anuale etc. si in raport cu legile specifice.
    Inainte de toate fac precizarea ca am avut,
    ca asigurare de baza, al-II-lea pachet [Capital Extra],
    corespunzator formularului L020 [vezi pag. 5 CEREREA DE
    ASIGURARE, care face parte din contract].
    Am facut aceasta precizare ca, in cazul in care evn-
    tuali asigurati la Alico vor gasii ceva in neconcordanta
    cu contractul lor, se poate datora faptului ca acestia pot
    avea alt pachet al asigurarii de baza, din cele expuse la
    pag.5, dar precizez ca cele mai multe clauze, drepturi si
    obligatii sunt similare chiar daca nu coincid integral.

    Si acum, scoaterea in evidenta a principalelor inselatorii
    Exista o inselatorie pe mai multe niveluri, unele a-
    fectand o mare parte din asigurati altele toti asiguratii.

    -NIVELUL-1
    Acest se refera la o mare parte din asigurati,aceia
    care nu au beneficiari, care sa incaseze beneficiul de asi-
    gurare, in cazul producerii evenimentului de asigurat si
    totodata aceia care care nu au beneficiari nominalizati,
    care sa figureze concret,in scris, la pagina 1 a cererii
    de asigurare [contract].
    Cel mai probabil, o multime din aceste persoane sunt
    cei care au fost dusi in eroare de catre agntii de asigu-
    rare si de societatea respectiva, ca baza contractului se
    refera la pensii private pilonul III, iar in ideea de pen-
    sie privata asiguratul nu are cum sa conceapa ideea de ne-
    cesitate a unui bemeficiar,care sa fie altul decat el si
    care sa incaseze beneficiul,in cazul in care se produce
    evenimentul asigurat, deces din accident sau deces din al- te cauze.
    Asiguratul de acest fel se vede ca beneficiar pe si- ne insusi ca fiind cel care obtine o pensie facultativa,
    care, de fapt, este o asa-zisa pensie si nici decum o pen-
    sie.
    -Observatii.
    In primul rand contractele de acest tip nu sunt con-
    tracte de pensii private pentru ca au clauze cu totul ne-
    corespunzatoare unui contract de pensii,iar denumirea de
    ‘pensii private’,ca fiind o alta denumire care i se atri-
    bue,este o minciuna de dezinformare cu scopul de a induce
    in eroare orce potential asigurat care urma sa faca o asi-
    gurare in acest scop.
    Asadar contractul nu are la baza asigurarea de pensii
    private ci aceea de asigurari de viata la deces din acci-
    dent.Tot acest amestec de denumiri incorecte are la baza
    scopul confuziei, in vederea inselaciunii.
    Si pentru ca aceasta metoda perversa sa dea roadele
    escrcheriei, asiguratilor nu li s-a pus in vedere inainte
    de incheierea contractelor necesitatea de a avea un bene-
    ficiar si sa li sa precizeze ca in cazul incheierii con-
    tractului acesta trebuie trecut neaparat in contact.
    Aceasta erea o iformatie absolut indipensabil si ab-
    solut obligatorie, din punct de vedere legal, pentru ca
    acele contracte sa fie valabile si legale.
    De aici, se deduce ca societatea incaseaza banii de-
    geaba,pentru ca nu-si asuma nici un risc si nici o raspun-
    dere contractuala,ba mai mult,in cazul decesului nu are
    nici o obligatie sa retuneze sumele primite si nici o va-
    loare cat de mica cuiva.
    La punerea acestei probleme,printre multe altele,atat
    S A Alico cat si autoritatile statului,au dat acelasi,ras-
    puns incorect, care prin care se insinueaza ca,in cazul in
    care nu sunt trecuti beneficiari in contract,atunci bene-
    ciariirii sunt mostenitorii legali ai asiguratului.
    Inainte de a clarifica falsitate acestui raspuns do-
    resc sa adaug ca ca autoritatile statului nu a elaborat
    nici un raspuns conform pregatirii lor profesionale si a
    obligatiilor ce le revin, ci pur si simplu, au copiat ras-
    punsurile Soc. Alico si le-au redirectionat catre mine.
    Raspunsul cu mostenitorii legali sugereaza ceea ce ar
    fi trebuit sa fie dar conform cerintelor din contract
    acest lucru este contrazis.
    Exista doua cazuri:
    1] atunci cand asiguratul nu are mostenitori legali;
    2] atunci cand asiguratul are motenitori legali.

    Cazul-1].In aceasta situatie asiguratul,cel mai probabil,
    nu are pe cine sa puna ca beneficiar si plateste o asigu-
    rare fantoma [adica degeaba] si pentru acest lucru se fa-
    ce vinovata societatea prin nefurnizarea acestei informa-
    tii de prima importanta,incalcand legea, societatea com-
    portandu-se astfel, in mod intentionat ca sa insele,pentru
    ca in situata in care potentialul asigurat arfi fost corect
    informat, acesta nu avea de ce sa faca un contract care
    sa-l pagubeasca.
    Cazul-2]. Si in situatia in care asiguratul are mosteni-
    tori legali am dedus ca s-au impus clauze cntractuale care
    contrazic dreptul mostenitorilor legali de a fi beneffici-
    ari daca acesti nu sunt specificati in contract.
    Art-6 de la pagina 12, conditii generale [contract]
    stipuleaza ‘toate drepturile, privilegiile si obligatiile
    cuprinse in aceasta polita [adica in fiecare polita anuala
    de asigurare] sunt exercitate de titularul politei, daca
    nu se precizeaza altfel [adica daca nu sunt specificati,
    in mod concret, beneficiari in contract]. Prin toate drepturile se intelege si beneficiul de a-
    sigurare in caz de deces accidental sau neaccidental-adica
    asigurarea in cauza ce presupune risc de asigurare sau
    raspunderea contractuala a socitatii.
    Acest lucru este perfect valabil pentru ca, in marea
    majoritate a cazurilor titularul politei reprezinta chiar
    persoana asigurata, iar beneficiul de asigurare in cazul
    lipsei beneficiarului din contract, se cuvine decedatului
    care nu poate sa-l revendice,fiind singurul care are toate
    drepturile aspra politei de asigurare. Art-6 este foarte clar si nu specifica nimic de mos-
    tenitorii legali.
    Intemeiatorii contractului ai societatii, in cauza,
    au bagat in contract anumite ‘trucuri’asa incat sa se faca
    confuzii in legatura cu acest lucru.
    Astfel in art-5 alin.3 de la pag.-12 si art-10 alin.
    2, aceasi pag. se pomeneste de mostenitorii legali doar
    pentru a insela aparentele.
    Ambele articole la alin. respective incep cu ‘daca
    beneficiarul…’ si au valabilitate doar daca ai benefici-
    ari desemnati.
    Art-5 alin.-3. Daca Beneficiarul a cauzat in mod in-
    tentionat moartea Asiguratului, drepturile sale rezultind
    din prezentul Contract, inceteaza.Intr-un astfel de caz,
    orce sume platibile vor fi platite oricaror alti Benefici-
    ari desemnati sau mostenitorilor legali ai Asiguratului,
    in situatia in care nu exista alti Beneficiari desemnati
    in dosarul aflat la Societate.
    Art-10 alin.-2.Daca Beneficiarul decedeaza imainte
    sau in acelasi timp cu Asiguratul, drepturile salesunt
    transferate proportional celorlalti Beneficiari, desemnati
    sau mostenitorilor legali ai Asiguratului, daca nu sunt
    desemnati alti Beneficiari.
    Se observa ca pentru ca cele doua alin. sa fie vala-
    bile, se impune conditia sa ai un beneficiar in contract.
    Nicaieri nu se arata, in contract, ca in lipsa unui
    beneficiar nominalizat, mostenitorii legali sunt benefici-
    arii, in schimb se arata contrariu, asa cum am aratat mai
    inaite referitor la art-6, pag. 12 din contract.
    Asa cum este acest truc de inducere in eroare, mai
    sunt si altele in contract, pe care le-am scos in evidenta
    in referatul de baza pe care-l detin, dar aici ma voi li-
    mita doar la acestea pentru a nu marii exagerat volumul
    acestei expuneri.
    In ceea ce priveste trecerea ulterioara a beneficia-
    rului in contract, dupa un numar de ani, voi scoate in
    evidenta o alta inselatorie pe care o voi explic la Nive-
    lul-3 al inselatoriilor.

    NIVELUL-2
    [ACEASTA INSELATORIE AFECTEAZA TOTI ASIGURATII]
    Aceata forma perversa de escrocherie este specifica
    atunci cand ai ca asigurare de baza al-II-lea pachet [Ca-
    pital Extra] si este cel mai probabil sa se gaseasc si in
    celelalte pachete de baza,fie in aceiasi forma fie in al-
    tele,pentru ca acestea trebuie sa fie echivalente.
    Toti asiguratii, in acest caz, stiu ca beneficiul la
    Deces din accident este de trei ori suma asigurata [tri-
    plul sumei asigurate].
    Acesta informatie e specificata:
    -testimonial [verbal] de catre agentii de asigurare,even-
    tual si in scris pe coli simple;
    -acest beneficiu este trecut in oferta initiala;
    -si chiar, mai mult de atat, este trecut in contract la
    pagina 12, la art-3 alin.-3, unde se arata ca ‘Beneficiul,
    in caz de deces din accident este triplul sumei de asigu-
    rare.
    B=3SA B=beneficiul SA=suma asigurarii de baza

    Inselatori consta in faptul ca acest beneficiu este
    de trei ori mai mic, in loc sa fie triplul sumei asigurate
    [B=3SA], acesta este doar suma asigurata [B=SA]
    De ex. daca cineva are suma asigurata=30 000 lei,
    conform planului asigurarii de baza atunci beneficiul la
    deces din accident este: B=30 000 lei si nu este
    3X30 000=90 000 lei.
    Aceasta inselatorie se pote observa in doua locuri.
    1]-In tabelul de la pagina-5 al cererii de asigurare,se
    poate obseva ca beneficiul la deces din accident [ca fiind
    B=3XSA] este completat, in scis, in mod eronat de catre
    agentul de asigurare, in randul al-II-lea al tabelului,
    care nu corespunde asigurarii de baza, cu numarul de for-
    mular L020 in acest caz, ci unei asigurari suplimentare cu
    numarul de formular A100.
    Aceasta asa-zisa gresala, care este, de fapt, inten-
    tionata pentru a te induce in eroare, si a te insela.
    Beneficiul de asigurare pe care il ofera societatea
    [B=SA] este trecut, de fapt, in primul rand al tabelului
    care corespunde tuturor asigurarilor de baza iar in acest
    caz numerele formularelor nu apar in tabel, ceea ce s-a si
    dorit.
    Chiar si, in situatia in care, se face asigurarea su-
    plimentara corespuzatoare formularului cu nr. A 100 nici-
    decum nu se va primii beneficiul B=3XSA dar aceasta demon-
    stratie este foarte lunga si greoaie ca sa fie expusa in
    acest material.
    2]-Al-II-lea mod de observare al acestei inselatorii se
    face usor observand cu atentie politele anuale,unde se
    arata clar ca beneficiul asigurarii de baza este suma asi-
    gurata si nu triplul acesteia iar acest lucru este valabil
    in fiecare polita anuala.

    NIVELUL-3
    Aici voi arata si si de fapt voi continua cu ceea ce
    am lasat neterminat la sfasitul punctului 1 si anume ce se
    intampla, in cazul in care treci un beneficiar in contract
    dupa un numar de ani de la data incheierii contractului.
    Ceea ce se intampla este rau si cu atat mai rau cu cat es-
    te mai tarziu, pentru ca in aceasta situatie societatea nu
    mai are nici o responsabilitate si nu-si mai asuma nici o
    raspundere pentru toate platile efectuate anterior acestei
    modificari, ceea ce inseamna ca din acel moment pornesti
    de la zero si toate primele platite anterior sunt nule ra-
    manand in contul societatii.
    Explicatii
    Daca se va pune un beneficiar dupa un numar de ani de
    la incheierea contractului iseamna ca te incadrezi la art-
    5 pagina-12 – Schimbarea beneficiarului.
    De ce nominalizarea unui beneficiar care nu a figurat
    in contract inseamna, de fapt, schimbarea beneficiarului?
    Pentru ca cei care nu au beneficiari nominalizati in con-
    tract se considera, conform art-6 pagina-12, ca beneficia-
    rul este titularul politei si asa cum am mai amintit ante-
    rioror, in majoritatea cazurlor, titularul politei este
    asiguratul.
    In art-5 alin.-2 se stipuleaza ca schimbarea benefi-
    ciarului produce efecte si ca societatea nu este raspunza-
    toare pentru nici o plata sau alta actiune desfasurata an-
    terior acestei aprobari.

    NIVELUL-4
    Lipsa de informare a potentialilor asigurati despre o
    alta diminuare considerabila a beneficiului si a oricarei
    datorii a societatii fata de clienti, prin omisiuni inten-
    tionate si informatii false. Aici se va arata ca in afara de cele spuse anterior,ca
    din putinul pe care a mai ramas daca mai ramane ceva, se
    mai face o scadere substantiala. Conform art.-23 de la pa-
    gina 14 ‘Impozite , taxe si onorarii’, toate taxele onora-
    riile si impozitele… vor fi platite de catre Titularul
    Politei… De asemenea in acelasi art alin-2 se stipuleaza
    ca ‘taxele si onorariile notariale,ca si impozitele dato-
    rate penntru primirea beneficiilor de la Societate,conform
    acestei Polite, vor fi suportate de Beneficiar. Apoi se
    arata ca si alte cheltueli cotractate de catre Societate
    etc. vor trebui sa fie platite de catre creditorul platii.
    Se intelege ca, creditorul platii este Titularul Politei.

    Alte nereguli in contract, sunt reprezentate de com-
    pletarea eronata ‘in scris’ de catre agentul de asigurare
    a unor rubrici si a unor date.
    Una dintre aceste completari eronate este aceea des-
    pre care am discutat aterior la ‘NIVELUL-2 ai inselarii’
    si anume trecerea eronata a beneficiului de asigurare din
    contract intr-o rubrica, fara acpoerire.
    A-II-a neregula de acest fel este reprezentata de tre-
    cerea unei date false in contract, referitor la data de
    incheere a contractului care este mult eronata.Dupa ce s-a
    platit prima de asigurare corespuzatoare primului an,in
    loc sa se intocmeasca contractul pe loc, cum ar fi normal,
    am fost anuntat dupa circa doua luni de zile, pentru in-
    cheiera contractului.Atunci cand am facut plngera am oser-
    vat ca in loc sa treaca data corecta la care s-a incheat
    contractul, s-a trecut o data falsa cu circa doua luni
    inainte,adica, cu o zi inainte de a face plata asigurarii
    an.
    Am gasit o o modalitate de a demonstra autoritatilor
    ca aceasta data este falsa, pe care o am in referatul de
    baza dar, dar pentru ca e mult de scris nu o voi prezenta
    aici. In schimb doresc sa fac cunoscut rostul acetui com-
    portament,prin care se intelege, ca fiind o actiune asa
    incat sa nu-ti permita rezilierea legala a contractului,
    fara nici o obligatie,intr-o perioada bine determinata, in
    situatia in care gasesti nereguli si/sau inconveniente.
    Cu alte cuvinte ti se mai ia un drept legal, pentru ca au
    gasit toate modalitatile sa nu-ti fie bine si sa te inse-
    le.
    Acest drept rezulta din alin.-4 al art-31
    din legea 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile
    de viata cu moificarile ulterioare. Acest alineat a fost
    introdus prin Ordonanta de urgenta nr. 61/2005 iar in el
    se stipuleaza: ‘un asigurat care a incheiat un contract
    de asigurare de viata individual trebuie sa aibe la dispo-
    zitie o perioada de 20 de zile de la data semnarii con-
    tractului de catre asigurator, in intervalul caruia poate
    sa denunte acest contract.
    In loc ca agentii de asigurare, adica Societatea de
    Asigurare, sa iti aduca la cunostinta aceasta informatie
    obligatorie, nu se multumesc doar cu tacerea ci recurg la
    falsuri ca sa te insele.
    In legatura cu toate smecheriile, escocheriile si
    inselaciunile la asigurarea de baza mai sunt multe de spus
    dar deocamdata ma opresc aici si pe viitor voi mai adauga,
    probabil si alte amanunte.
    In ce priveste asigurarile suplimentare cacealmaua
    continua la fel, nu se lasa cu nimic mai prejos fata de
    primul caz si in urmatorul material voi scoate la iveala
    si porcariile din aceste contacte.
    In al treilea material voi arata la ce institutii
    de stat m-am adresat, refuzul categoric al acestora de a
    aplica legile pentru care sunt abilitate, incompetenta,in-
    dolenta si reaua credinta a acestora si complicitatea
    acestora, asadar a statului, cu escrocii si infractorii.
    Voi mai scoate in evidenta si legile operative im a-
    cest caz si in astfel de cazuri, in generl, cat si felul,
    in care acestea au fost incalcate.
    De asemenea voi arata ce este recomandabil sa se fa-
    ca atat, in primul moment cat si ulterior din aproape, in
    aproape.

    Răspunde
  12. fosta clienta AIG suparata RAU a zis

    22 iunie, 2012 la ora 3:40 pm

    MARE MARE INSELATORIE….AM COTIZAT 5 ANI SI AM PLATIT VREO 4000 DE EURO.CAND AM VRUT SA MA RETRAG ,DUPA MULTE TELEFOANE SI MULTE TATONARI ,LA SFARSIT AM PRIMIT SUMA DE 1358 DE EURO…..DECI ????CINE ARE URECHI SA AUDA ,CINE ARE OCHI SA VADA …ATENTIE CE SEMNATI ,NU VA LASATI PACALITI DE PAPAGALUL CELOR CARE VA BAT LA USA ….FRATILOR NU VA LASATI PACALITI PTR CA PACAT DE BANII MUMCITI SI APOI SE DUC PE APA SAMBETEI IN BUZUNARELE ATLCUIVA …

    Răspunde
  13. INTREBARE PENTRU MARCEL.TOT EU CLIENTA SUPARATA RAU a zis

    22 iunie, 2012 la ora 3:42 pm

    SE MAI POATE FACE CEVA CA SA IMI IAU SI RESTUL DE BANI INAPOI????PARCA NU AS CREDE ASA-I????

    Răspunde
  14. FOSTA CLIENTA AIG SUPARATA RAU a zis

    22 iunie, 2012 la ora 3:46 pm

    EXTRAORDINAR ….MI-A DISPARUT PRIMUL COMENTARIU ,ACOLO UNDE SPUNEAM CA DIN 4000 DE EURO MI-AU INAPOIAT DOAR 1350.VA VINE SA CREDETI???????????//////

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      22 iunie, 2012 la ora 4:11 pm

      Nu ti-am sters comentariul. Nu apucasem sa-l aprob pentru ca nu stau mereu la computer. In plus, nu stiu cat rezolvati daca continuati sa comentati aici. Acesta e doar un blog personal si eu nu va pot ajuta. Nu am vreo legatura cu compania respectiva, am scris doar un post despre schimbarea prin care au trecut ca brand. Va sugerez sa cautati un forum unde sunt discutii despre asta, sunt sigur ca mai sunt si alti clienti nemultumiti ca voi. Succes in cauza voastra!

      Răspunde

Trackbacks

  1. AIG – ALICO – Garanţia Stabilităţii Financiare?! « Impresii, de Valentin spune:
    20 februarie, 2010 la 1:43 pm

    […] Garanţia Stabilităţii Financiare?! Înscris în: Opinii — valimazareanu @ 12:43 AIG devine Alico România … Garanţia Stabilităţii […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Dinu la Ce incaltari preferi?
  • Riscanu Anda la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • O chestiune de nuanta la Vel Pitar
  • My answers to W+K planner’s questions
  • Brand-blogger-consumator – un triunghi conjugal.
  • Sa va mai explic o data cum se castiga Vocea Romaniei.
  • Interstellar trebuie vazut neaparat!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2023 Adrian Monoranu