Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Despre touchpoint-uri vechi si noi

Scris de Adrian Monoranu pe 29 ianuarie, 2010 7 comentarii

Cred ca va mai amintiti peretii toaletelor din camin sau din facultate, incarcati cu anunturi de toate felurile. Daca aveai ceva de vandut sau de cumparat, un serviciu de prestat sau orice altceva, anuntul din toaleta era un must have. Imi aduc aminte anunturile cu printari, inchirieri de CD-uri cu filme, supraetajari de paturi si tot asa. Ceea ce aveau in comun aceste anunturi este faptul ca absolut toate erau legate de viata de student sau de caminist. Si probabil din acest motiv nu ni se pareau nepotrivite.

Nu mai stiu cum e acum in camine dar stiu ca in toaleta de la facultate lucrurile sunt aproape la fel, doar ca un pic mai targetate. Scriam in urma cu ceva timp despre Marius, realizatorul de proiecte, si despre anuntul sau. Evident, Marius nu este singurul ofertant ci se afla intr-o concurenta acerba cu ceilalti ofertanti din aceasta „industrie”.

Periodic, apar tot in toaletele de la facultate stickerele celor de la firmele de work and travel si din cand in cand cateun anunt ratacit cu „caut colega de apartament”. Ieri, insa, am descoperit ca toaleta pare sa fie un touchpoint bun si pentru altfel de servicii. O sa va las sa vedeti singuri despre ce e vorba pentru ca am facut si o poza. Iat-o!

nunti

Ei bine, da. E vorba de o firma care organizeaza nunti. Pare ciudat la prima vedere sa gasesti un astfel de anunt intr-o toaleta insa avand in vedere ca vizitatorii acestui loc sunt de varste potrivite targetului primar pe care firma respectiva il are, nu cred ca e chiar o alegere nepotrivita. Evident, exista mereu riscul asocierii cu toaleta care este vazuta ca un loc murdar si neprimitor, total opus cu ceea ce o nunta ar trebui sa fie.

Cu toate astea, toaleta are si ea avantajele sale. Exista o scurta perioada in care publicul este captiv si asta inseamna ca poate urmari mesajul pe indelete si poate retine chiar si detalii ceea ce nu se intampla in alte situatii in care apar alti factori care distrag. Asadar, luand in calcul targetarea si captivitatea cred ca se poate concluziona ca „strategia” firmei respective nu a fost nepotrivita.

Exista, bineinteles, si problema morala. Toaleta este un loc public insa asta nu inseamna ca poti sa scrii pe pereti si sa lipesti tot felul de anunturi. Pentru asta au aparut firme de genul Oups Media care au incercat sa valorifice spatiul respectiv montand panouri pe usa sau peretii toaletei insa eu cred ca impactul nu e la fel de mare ca atunci cand anuntul apare efectiv lipit ca sticker.

Cred ca o solutie buna ar ca proprietarii sa incurajeze lipirea de anunturi doar pe un singur perete sau pe usa. In felul asta am avea o regula si cred ca lumea ar fi multumita. Eu unul chiar as furniza post-it-uri pentru cei care ar dori sa lase un anunt in toaleta. Sunt usor de desprins ulterior insa intervine problema standardizarii si asta poate fi plictisitor pentru cel care le citeste. 🙂

More from my site

  • Cine nu se spala pe maini cand iese de la toaleta?Cine nu se spala pe maini cand iese de la toaleta?
  • Probleme cu bila?Probleme cu bila?
  • Santierul Palas – un touchpoint bun?Santierul Palas – un touchpoint bun?
  • UAIC – touchpoint pentru un sedan misteriosUAIC – touchpoint pentru un sedan misterios
  • Pilula de a doua zi cu strategie media!Pilula de a doua zi cu strategie media!
  • Hangerul rusinii si CRM-ul!Hangerul rusinii si CRM-ul!
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, Marketing Etichete: anunturi, noi, post-it, toaleta, touchpoint, vechi

Comentarii

  1. ioanADoroftea a zis

    29 ianuarie, 2010 la ora 10:26 pm

    In camine anul acesta nu stiu cum sta treaba, dar anul trecut rar cand mai aparea ceva nou. Cautai ceva nou cu ochii dar…nimic. Poate au evoluat lucrurile anul acesta si studentii au inceput afaceri noi, cine stie? :))

    Răspunde
  2. razvan a zis

    30 ianuarie, 2010 la ora 9:52 am

    acu cateva zile am dat search pe google „top bloguri romania” si am ramas fixat pe blogul lui mono pt 2-3 secunde cu gandul: „nu se poate sa fie mono care il stiu eu „. Sunt fost student la cuza si cu ocazia asta vreau sa te felicit pentru blogul care il citesc in fiecare dimineata inainte sa plec la serviciu. De fapt vroiam sa scriu si eu ceva in legatura cu anunturile din toaleta. Pe vremea cand eram student fiind retinut cateva minute in toaleta am vazut un anunt cu proiecte de vanzare la materia care aveam nevoie si brusc mi s-au luminat ochii. Am sunat si ne-am dat intalnire pe l 9 seara. Am platit banii de mancare pe vreo 3 zile cu greu castigati de mama si cand am ajuns acasa am constatat ca doar primele 2 pagini erau scrise de mana restul xeroxate:)) Aveti mare grija pe ce dati banii. 😀

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      30 ianuarie, 2010 la ora 9:54 am

      @razvan: Nu mai bine puneai tu mintea la contributie si faceai proiectul. Erai si cu burta plina 3 zile si cred ca mai si ramaneai cu ceva din tot procesul. Salutari Razvane! Din pacate nu pot sa-mi dau seama exact cine esti dar daca vrei sa mai vb poti sa-mi scrii prin formularul de contact de pe pagina omonima. 😉 Take care si te mai astept pe blog.

      Răspunde
  3. ludmila a zis

    1 februarie, 2010 la ora 8:38 pm

    acea firma despre care vorbesti ii apartine unei masterande ma management…..

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      2 februarie, 2010 la ora 12:22 pm

      @ludmila: nu are importanta cui apartine. importanta e actiunea ei de promovare si efectele acesteia. 🙂

      Răspunde
  4. alexandrina a zis

    13 februarie, 2010 la ora 8:58 pm

    ahhh in timpul liceului ce imi mai sustineam afacerea (cu supe instant) cu anuntul din baie, numai ca nu rezista mult, venea pedagoga si il rupea si de aici scandal!! Te duc la director, cum iti permiti? Ca sa cresc mai maricica si sa vad ca metoda mea „inovatoare” se practica la greu in studentie.:)

    Răspunde
  5. un on a zis

    17 februarie, 2010 la ora 3:01 pm

    GOLDEN solution – in baie … cam nefericita asociere dar … merge. Pe mine m-ar lasa rece, probabil m-as inhiba total. Adica merg sa-mi satisfac o nevoie fiziologica pe care in mod normal o fac in intimitate, sunt singur si asa mai departe, si vad un sticker cu nunti si botezuri. Daca mi-a veni si mie vreodata sa ma leg in mod sigur n-o sa aleg o firma al carei sticker l-am vazut intr-o baie!
    …plus ca imi vin acum in minte mesajele alea scrise cu markerul negru in baile vazute in filmele americane…brrrrrrrr

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected (4 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (4 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (4 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (4 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (4 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu