Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Vodafone – customer care exagerat?

Scris de Adrian Monoranu pe 15 septembrie, 2008 4 comentarii

Image Hosting

Azi am fost la Vodafone sa renunt la abonamentul de internet 3G pe care mi l-am facut acum un an, nemultumit fiind de limitarea de trafic pe care o aveam. N-am reusit. Ba mai mult m-am pricopsit cu un alt abonament pe 2 ani. 🙂 De fapt am obtinut un deal mai bun. Acum platesc 9 euro fata de 11 inainte si am trafic nelimitat si cu o viteza mai buna. Asa ca … pentru mobilitate, de ce nu? Am avut insa de asteptat cateva minute pana am primit un nou sim pentru cardul 3G asa ca am studiat cu ochiul critic activitatea consilierilor din shop. Am avut si putin noroc si am avut parte si de un client mai neobisnuit. Un calugar. De fapt 2. Unul mai tanar care se pare ca mai stia cateceva despre telecom si unul mai pe la vreo 50 de ani care era de fapt clientul principal si care dorea un abonament si un telefon cu functii business (la ce i-or fi trebuit numai el stie). Ar fi fost de altfel destul de ciudat daca ar fi optat pentru un terminal media. 🙂

A fost destul de interesant sa asist la o lectie de ABC in telecom si pot sa spun ca tipul care ii consilia s-a descurcat destul de bine. De altfel il stiu ca fiind la Vodafone de cativa ani buni si e evident ca are multa experienta pe postul respectiv. In final insa am remarcat si o chestie de pe urma careia m-am hotarat sa scriu azi postul acesta. Clientul a primit terminalul dorit si bineinteles pachetul cu cartela sim aferent abonamentului. Consilierul a desfacut cutia telefonului, i-a explicat calugarului continutul acestuia insa nu i-a dat prea multe detalii despre functiile telefonului care era, zic eu, destul de complex ca si functii. In schimb s-a oferit sa-l ajute sa introduca in telefon cartela sim. Aici apare problema mea. Pachetul ce contine cartela sim este unul foarte interesant, gandit in asa fel incat sa te lase sa descoperi de unul singur „lumea Vodafone”. De asemenea e foarte usor de desfacut si contine detalii destule pentru ca orice client sa poata intelege cum se foloseste cartela respectiva. Cand consilierul a desfacut singur pachetul si i-a pus cartela in telefon, toata aceasta magie s-a pierdut. Clientul nici nu a mai apucat sa vada mesajele respective. Credeti ca va studia pachetul ulterior. I’m guessing NOOOT! Ma intreb acum, de ce sa mai investesti in strategia, creatia si designul care sunt in spatele acestui pachet cand un consilier ii rapeste clientului aceasta experienta? Desigur ca pentru Vodafone clientul e unul castigat in orice caz, dar consilierul ar fi putut sa ia simul dintr-un plic simplu cu un numar inscriptionat pe el. Fara zeci sau poate sute de mii de euro platiti pentru acest pachet. E adevarat ca in cazul calugarului, consilierul ar avea cat de cat o acoperire, insa nici un client nu trebuie subestimat. Unii s-ar putea chiar simti jigniti pentru ca gestul poate fi privit ca o desconsiderare a capacitatii individului de a se descurca singur cu o banala cartela sim.

Uite asa, un consilier, din dorinta lui de a fi cat mai aproape de client, poate distruge munca unei agentii dar poate si rapi niste momente de „magie” pe care clientul ar trebui sa le experimenteze de unul singur. Oare Vodafone ar trebui sa se gandeasca mai mult la necesitatea acestor investitii? Oare mai e nevoie de pachete cu design deosebit cand acestea pot fi suplinite de customer care? Eu unul cred ca da. Argumentele cred ca se subinteleg de mai sus. Voi ce spuneti?

More from my site

  • Experiente negative cu Vodafone – „cea mai tare retea din Romania” Experiente negative cu Vodafone – „cea mai tare retea din Romania”
  • Vodafone aduce in Romania iPhone 7!Vodafone aduce in Romania iPhone 7!
  • Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)
  • Vodafone Romania lanseaza Supernet! (P)Vodafone Romania lanseaza Supernet! (P)
  • Cum poate fi smartphone-ul tau mai smart decat celelalte? (P)Cum poate fi smartphone-ul tau mai smart decat celelalte? (P)
  • Un workshop la care m-as duce.Un workshop la care m-as duce.
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: Customer care, Marketing, technology, telecom Etichete: cartela sim, consilier, Customer care, pachet, vodafone

Comentarii

  1. Ioana Grigoriu a zis

    16 septembrie, 2008 la ora 10:40 am

    Eu am observat mai multa implicare a celor de la Orange. De fiecare cand am fost la ei, am observat ca accorda destul de mult timp in a explica clientului detaliile tehnice ale unui telefon. In schimb m-au dezamagit foarte tare in alt sens si am renuntat la ei. Suna interesant ceea ce spui tu „descopera lumea”, eu nu am vazut pachetul inca, pentru ca aceasta campanie este mai recenta 🙁
    Sunt tare curioasa sa vad si eu acel pachet pentru ca in minte imi vine clasica cartela cartonata din care desprinzi SIM-ul.

    Răspunde
  2. Bogdan Alupoaie a zis

    16 septembrie, 2008 la ora 12:26 pm

    eu prefer sa plec cu toate alea ansamblate 😛 eu unul ma informez despre terminale si servicii nu mai am nevoie sa descopar nimic.

    Răspunde
  3. Bogdan Alupoaie a zis

    16 septembrie, 2008 la ora 12:28 pm

    Ar fi frumos ca toti clientii sa stie ce cumpara, sa e informeze inainte de a da banul pe ceva nu de alta dar 90% din clientii care cumpara dupa sfatul vanzatorului sunt nemultumiti.

    Răspunde
  4. nevis a zis

    22 septembrie, 2008 la ora 7:54 pm

    Comentariu sters de Administrator datorita continutului „murdar”.

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!
  • Mai lasa si capul jos cateodata.
  • Este gestul arbitrului roman unul rasist?
  • De ce nu scriem corect?

Comentarii recente

  • bConnected (1 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.
  • lazar lila (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Boiteanu Gheorghe (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Carmen (1 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Adrian Monoranu (1 comments) la Nu exista pasiune pe linie.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu