Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact

Ursus – o bere cu spirit olimpic

Scris de Adrian Monoranu pe 1 august, 2008 4 comentarii

Iata ca nici n-au inceput Jocurile Olimpice ca brandurile incep sa se si foloseasca de acest eveniment. De altfel era de asteptat. Dupa toata nebunia cauzata de CE de fotbal, am avut parte de o perioada de acalmie insa iata ca JO incep sa-si faca simtita prezenta. Si nu numai in buletinele de stiri sportive. Tot mai multe branduri se folosesc de asocierea cu JO. Au inceput cei de la Prigat printr-o relansare semi-ironica a ambalajelor si printr-o serie de evenimente despre care am mai vorbit anterior. RTB-ul conform caruia evenimentele sportive de orice gen sunt mari generatoare de atentie este inca extrem de adevarat. Cred ca se poate transforma intr-o axioma a publicitatii: sport = advertising gold mine!
In fine, Ursus si Capanescu sunt convinsi de acest RTB si tocmai de asta l-au folosit ca punct de plecare in noul spot Ursus pe care in caz ca nu l-ati vazut il puteti urmari mai jos. Sincer, in ultima vreme compania SAB-Miller mi s-a parut cea mai activa pe piata publicitatii in Romania. Toate brandurile lor sunt extrem de intens comunicate si promovate. Peroni, Ursus, Timisoreana, Redd’s, etc. sunt foarte prezente. Din pacate pentru unele dintre ele acest lucru nu este neaparat extrem de vizibil in vanzari. Nu e de rau dar eu cred ca piata berii este intr-un moment de acalmie de vreo 2 ani incoace. Promotiile au inceput sa se mai rareasca, cotele de piata sunt acum mai stabile si brandurile se lupta mai mult pentru pozitiile castigate anterior. Cucerirea unor pozitii noi se face doar pe nise (vezi Redd’s sau Becks Lemon) si nu prin atacarea concurentilor. IN astfel de situatii comunicarea este necesara insa eficienta acesteia reiese din coerenta. Din pacate numai asta nu fac brandurile romanesti. Ursus de exemplu comunica diferit de fiecare data. Si sincer nu inteleg de ce? Scuza poate fi generarea de buzz si atentie dar ce facem cu pastrarea aceluiasi mesaj in timp. Singura chestie coerenta la Ursus este asocierea cu performanta (mai putin spotul cu organizatorul de petreceri) insa trecerea de la cascadori si fotografi la JO este un pic fortata. Sau poate fotograful si scena cu atletii trecand prin apa e cumva un element de legatura. Cine stie? Cred ca doar consumatorul va judeca. Cert e ca Ursus vrea sa comunica premium si asta e bine. Doar ca spotul acesta cu JO nu prea intra in segmentul premium. E un spot de vara, lejer si s-ar potrivi mai bine pentru ceva de nisa. E adevarat, ca eveniment sportiv, JO sunt pozitionate un pic mai sus decat un eveniment fotbalistic (nu ma refer la marimea audientei ci mai degraba la structura acesteia) si poate de aici ideea de premium insa nu sunt convins 100% ca asta a fost adevaratul RTB. In fine, spotul e de moment, dpdv tactic bun insa strategic nu sunt inca foarte convins de potentialul sau. Enjoy!

PS. Ce s-a intamplat cu ambalajul in relief? Mie imi placea …

More from my site

  • Azuga – o bere premium la pet?Azuga – o bere premium la pet?
  • Bucegi da umorul pe legenda!Bucegi da umorul pe legenda!
  • Ursus inscrie pentru nationala de fotbal!Ursus inscrie pentru nationala de fotbal!
  • Ce se intampla cu Bergenbier? Ce se intampla cu Bergenbier?
  • Ciuc Premium – ambalaj nou = repozitionare?Ciuc Premium – ambalaj nou = repozitionare?
  • Babanu’ – un vin de masa cu strategieBabanu’ – un vin de masa cu strategie
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Din categoria: advertising, Pozitionare, sports marketing, strategic planning Etichete: Beijing, bere, Jocurile Olimpice, Olimpiada, Pozitionare, strategic planning, ursus

Comentarii

  1. Paula a zis

    1 august, 2008 la ora 1:03 pm

    In cazul Ursus macar exista dinainte aceea asociere cu performanta. Dar ca de obicei cu JO se asociaza tot felul de branduri care nu au nimic de-a face cu valorile lor.

    Eu cred ca ideea se pierde in executie. Ceva inspirational ar fi mers mai bine pe directia in care comunica Ursus decat spotul asta…light, superficial.

    Răspunde
  2. Alex Ciobanu a zis

    1 august, 2008 la ora 10:51 pm

    Eu cred ca spotul este destul de bine realizat, si o sa isi atinga tina negresit. Cei de la URSUS au profitat de JO si au reusit sa o faca chiar foarte bine.

    Răspunde
  3. XXX a zis

    28 august, 2008 la ora 7:24 pm

    CUM SE NUMESTE MELODIA DIN RECLAMA?

    Răspunde
  4. Adrian Monoranu a zis

    29 august, 2008 la ora 8:32 am

    @XXX: Nu stiu. Poti sa adresezi intrebarea celor de IQAds poate te ajuta ei. 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet – găzduire web optimizată pentru WordPress.

Portal de Shopping Online

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob
Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Articole recente

  • Hangouts – Gist Iasi.
  • A invata vs. a descoperi.
  • Am bagat bani la Caritas.
  • De ce este brandul mai important ca oricand?
  • Invatarea inseamna progres!

Comentarii recente

  • Adrian Monoranu (1303 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • gabitzu200 (1303 comments) la A invata vs. a descoperi.
  • RADU (1303 comments) la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Filep M (1303 comments) la Neumarkt – Berea cea mai bere?
  • bConnected (1303 comments) la Vlogging-ul nu e deloc usor.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing naming online palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2021 Adrian Monoranu