Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Cosmote – familii veneziene si retele …

Scris de Adrian Monoranu pe 21 iulie, 2008 5 comentarii

Stefan si Razvan comentau saptamana trecuta (punandu-si semne de intrebare in ceea ce priveste o posibila pierdere a coerentei strategice) schimbarea agentiei de catre cei de la Cosmote pe exemplul spotului Adio bip! Si eu le dau dreptate. Se vede o schimbare destul de mare in strategia celor de la Cosmote. Ma refer la strategia publicitara desigur (pentru ca strategia lor de marketing ramane aceeasi – oferte non-stop!), dar eu cred ca e o schimbare in bine. Pana acum insa Cosmote nu era funny. Incerca dar nu era. Comunica bine dar nu reusea sa-mi puna un zambet pe buze si pentru mine asta nu inseamna atasament (sunt sigur ca mai sunt si altii la fel). Acum insa Cosmote mi se pare mai cald.

Spotul Romeo si Julieta aduce in prim plan simbolul lumilor diferite atat de folosit in literatura si cinematografie. Doua personaje care nu pot fi impreuna pentru ca sunt separate fie de clasa sociala, fie de familii rivale, fie din alte motive, apar acum si intr-un spot TV. Numai ca acum personajele sunt despartite de doua retele de telefonie. Romeo si Julieta sunt doua personaje arhi-cunoscute si asta nu e neaparat un lucru bun pentru ca povestea lor a mai fost folosita si inca foarte recent de catre Piraeus Bank care a si castigat un premiu pentru spotul respectiv. Daca judecam dpdv al reamintirii mesajului s-ar putea sa existe cateva confuzii in ceea ce priveste recunoasterea brandului dar sa admitem totusi ca e vorba de servicii total diferite.
Cosmote speculeaza foarte bine diferentele de tarif intre convorbirile in retea si in afara retelei si incearca acum sa recupereze terenul pierdut in primii ani. Practic Cosmote nu a fost foarte avantajos pentru convorbiri in afara retelei si chiar atunci cand a inceput sa fie, nu a comunicat asta. Se poate vedea acest lucru foarte usor si din spoturile anterioare (minutele nationale erau pozitionate undeva in josul imaginii, primele pozitii fiind ocupate de sutele si miile de minute si sms-uri in retea). Acum campania anunta clar, prin esenta mesajului, orientarea catre convorbiri in alte retele (chiar daca 30 min nu inseamna cine stie ce …).
Ceea ce m-a determinat sa aduc in discutie spotul a fost shiftingul strategiei de comunicare de la rational catre o combinatie emotional-rational. Multi ar spune „ei asta-i culmea” mai ales acum cand se tot zvoneste ca divizia Cosmote a grupului grec OTE se va transforma in T-Mobile (din moment ce compania germana Deutsche Telekom a cumparat o parte importanta din actiunile OTE). T-Mobile??? Niste nemti emotionali? Nemti funny? Hmmm! Ei bine da! Va astept si maine sa va convingeti ca am dreptate! Pana atunci … happy reading!

More from my site

  • Exista shopping dupa Black Friday?Exista shopping dupa Black Friday?
  • 3 saptamani cu noile Seat Ibiza, Toledo si Leon!3 saptamani cu noile Seat Ibiza, Toledo si Leon!
  • O tema mai larga abordata general. O tema mai larga abordata general.
  • Ponturi de shopping numai bune la Palas Mall.Ponturi de shopping numai bune la Palas Mall.
  • Cine-mi spune unde-mi fac vacanta anul asta?Cine-mi spune unde-mi fac vacanta anul asta?
  • Ba da esti chiar … Panda!Ba da esti chiar … Panda!
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, coerenta, Promotions, strategic planning, telecom Etichete: cosmote, emotional, oferte, telefonie

Comentarii

  1. Marius Sescu a zis

    22 iulie, 2008 la ora 9:42 am

    Am scris si eu despre asta, doar ca mie mi se pare gresita schimbarea de strategie.

    Răspunde
  2. Adrian Monoranu a zis

    22 iulie, 2008 la ora 9:44 am

    Pai nu e chiar o schimbare majora a strategiei ci doar conceptul e un pic mai aproape de consumator. Oricum este timpul ca operatorul in cauza sa arate putina apropiere emotionala de client si mai putin spirit mercantilist. 🙂

    Răspunde
  3. ank a zis

    22 iulie, 2008 la ora 10:04 am

    Eu, personal nu am avut o atractie fata de Cosmote niciodata, poate pentru faptul ca nu s-au facut placuti sau pentru ca majoritatea erau pe Orange. In schimb aceasta reclama am vazut-o intamplator, de la faza cand tipa primeste o minge in cap..am ras si m-am uitat pana la final. Primul impact cu reclama a fost comic dar stupid, dar pana la urma e o idee cat de cat buna.

    Răspunde
  4. Ionut a zis

    19 august, 2008 la ora 11:34 am

    Stiti cumva cine e tipa din reclama? Mi se pare f cunoscuta si nu stiu de unde….

    Răspunde
  5. Adrian Monoranu a zis

    19 august, 2008 la ora 8:53 pm

    @Ionut: Din pacate nu pot sa-ti satisfac curiozitatea. Nu stiu. 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu